Gå til innhold

Daily Mail:Bevis på at mennesker kan se fremtiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Spennende artikkel. Ja, hvorfor skulle ikke mennesker på samme måte som andre dyr kunne ha evner til å "se" inn i fremtiden. Hvis man er bevisst på sin egen "magefølelse" så vil man oppdage at den er veldig presis.

Lenke til kommentar
Spennende artikkel. Ja, hvorfor skulle ikke mennesker på samme måte som andre dyr kunne ha evner til å "se" inn i fremtiden. Hvis man er bevisst på sin egen "magefølelse" så vil man oppdage at den er veldig presis.

8548624[/snapback]

Jeg vet ikke helt. Min "magefølelse" har tatt feil mange ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8548624[/snapback]

Jeg vet ikke helt. Min "magefølelse" har tatt feil mange ganger.

8548862[/snapback]

Javel, hvordan kan du være sikker på at det virkelig var en følelse? Jeg selv prøver å være 100% skjerpet på når den følelsen er til stede, og straks man kobler inn hodet/fornuften så er det ikke lenger noen vits å forfølge den.

Lenke til kommentar
Javel, hvordan kan du være sikker på at det virkelig var en følelse?

8548919[/snapback]

Fordi det var noe jeg følte selvsagt!

Det er interessant det som står om der. Men det betyr nok ikke likevel at magefølelsen duger for de fleste mennesker, iallefall for "små" ting. Til det er den for usikker og vag.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Men man har aldri den "magefølelsen" hvis det ikke er en grunn.

Hvis jeg går på gata og vet det er noen som vil banke meg som bor i nærheten, så får jeg en "magefølelse"

Hvis jeg hadde gått den samme gata uten og vite noen skulle banke meg hadde jeg aldri fått den følelsen.

Denne "magefølelsen" tro jeg bare er all informasjonen i hodet ditt som blir puttet sammen i underbevisstheten og sier ifra om at her kan det skje noe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javel, hvordan kan du være sikker på at det virkelig var en følelse?

8548919[/snapback]

Fordi det var noe jeg følte selvsagt!

Det er interessant det som står om der. Men det betyr nok ikke likevel at magefølelsen duger for de fleste mennesker, iallefall for "små" ting. Til det er den for usikker og vag.

8549387[/snapback]

Følelse, javel. Da går jeg ut fra at du ikke på noen måte vurderte følelsen, men bare fulgte den ..?

Lenke til kommentar
Denne "magefølelsen" tro jeg bare er all informasjonen i hodet ditt som blir puttet sammen i underbevisstheten og sier ifra om at her kan det skje noe.

8549411[/snapback]

Det forklarer ikke de bevisene som det står om i artikkelen som det er linket til.

Lenke til kommentar
Det forklarer ikke de bevisene som det står om i artikkelen som det er linket til.

Ville nå strengt tatt ikke kalt det "beviser"... er tross alt noe de forsøker og finne ut av, ikke noe de vet.

Med det sagt så tror jeg nok at det hele bare blir for dumt, greit nok at ett tog eller to var halvfullt, samme med flyene, men høres mer ut som en slags konspirasjonsteori for meg.

Lenke til kommentar

8548624[/snapback]

Hvilke dyr kan se inn i fremtiden?

Finnes det noe som bekrefter dette?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ville nå strengt tatt ikke kalt det "beviser"... er tross alt noe de forsøker og finne ut av, ikke noe de vet.

Med det sagt så tror jeg nok at det hele bare blir for dumt, greit nok at ett tog eller to var halvfullt, samme med flyene, men høres mer ut som en slags konspirasjonsteori for meg.

8549463[/snapback]

Det som ikke er like dumt er at både styresmakter og næringsliv leter med lys og lykt etter individer med sterk intuisjon. Så selv om det er skremmende for det mentale mennesket å vite at ikke alt lar seg kontrollere, så ser de likevel verdien i egenskapen.

Lenke til kommentar

8548624[/snapback]

Hvilke dyr kan se inn i fremtiden?

Finnes det noe som bekrefter dette?

8549497[/snapback]

Trur nok dette var eit litt feil utsagn. Dyr har instinkt som stikk mykje djupare enn kva bevisstheten vår gjer. Dvs. eit dyr merker på kroppen at f.eks eit stort vulkanutbrot skal skje, eller at det kjem eit jordskjelv osv. Mens menneske ikkje har denne eigenskapen. Grunnen til at vi ikkje har denne eigenskapen trur eg er fordi vi er blitt for siviliserte..

Lenke til kommentar

Det at dyr merker jordskjelv osv har vel noe med at de kan merke magnetiske forandringer og slikt noe.

Hvordan finner fugler osv veien til rett sted hver eneste gang, uten og ha vært der før?

De er ikke synske eller noe, de følger magnetiske mønstre på jorda osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det at dyr merker jordskjelv osv har vel noe med at de kan merke magnetiske forandringer og slikt noe.

Hvordan finner fugler osv veien til rett sted hver eneste gang, uten og ha vært der før?

8550894[/snapback]

Hvordan andre dyr orienterer seg er forklart så langt mennesket kan, men hvorfor elefanter i forkant av tsunamien rømte fra lavlandet er bare litt mystisk.

Lenke til kommentar

Hehe, ett forsøk er bedre enn ingenting ,)

Ikke alle dyr, men en del av dem.

Du har jo dyr som merker selv de minste bevegelser i bakken, du har dyr med utrasonisk hørsel (sånn flaggermus greier :p), du har dyr som ser i mørket, du har dyr uten øyne, du har dyr som kan lukte kreft.

Og man har dyr som kan merke forandringer i magnetfelter og jordbevegelser.

Mennesket har kanskje noen av disse "instinktene/egenskapene" men veldig svakt og sjeldent isåfall.

Men og kalle det en egenskap for å se fremtiden? No Fucking Way.

Dette med 9/11 osv kan hende var en del personer som følte det på seg at noe var feil, men det kan igjen også bare ha vært en rekke tilfeldigheter.

Det er ikke bevis bare fordi det skjedde på visse dager.

Lenke til kommentar

8550894[/snapback]

Hvordan andre dyr orienterer seg er forklart så langt mennesket kan, men hvorfor elefanter i forkant av tsunamien rømte fra lavlandet er bare litt mystisk.

8550917[/snapback]

Det at elefanter rømte fra tsunamien er vel ikke mere mystisk enn at de registrerer lyder og vibrasjoner vi ikke kan høre. Flokker av elefanter holder sammen og kommuniserer med lavfrekvente lyder vi ikke kan høre. Slanger registrerer at du nærmer deg ved å kjenne fottrinnene dine i bakken. Mange dyr vhørte nok at noe var på gang.

Hvis du står midt i veien og hører en bil nærme seg i høy fart trenger du ikke en egen evne til å se inn i fremtiden for å skjønne at det er lurt å flytte seg...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

8550894[/snapback]

8550917[/snapback]

Det at elefanter rømte fra tsunamien er vel ikke mere mystisk enn at de registrerer lyder og vibrasjoner vi ikke kan høre. Flokker av elefanter holder sammen og kommuniserer med lavfrekvente lyder vi ikke kan høre. Slanger registrerer at du nærmer deg ved å kjenne fottrinnene dine i bakken. Mange dyr vhørte nok at noe var på gang.

Hvis du står midt i veien og hører en bil nærme seg i høy fart trenger du ikke en egen evne til å se inn i fremtiden for å skjønne at det er lurt å flytte seg...

8551069[/snapback]

Vibrasjoner/lyder fra en bølge som er en centimeter høy, flere hundre kilometer fra land ... Javel ja ... :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

hvor lenge varer disse vibrasjonene da? Og hvordan kan en dustete elefant sette disse vibrasjonene i sammenheng med en bølge som når land mangfoldige timer etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...