mrbard Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Enda et Trondheimsbilde tatt på min fotoekspedisjon på fredag. Her ser vi en kanon på Kristiansten festning, og universitetet i bakgrunnen. Har brukt to eksponeringer her, en til himmelen og en til forgrunnen/mellomgrunnen. Make: Canon Model: Canon EOS 400D DIGITAL Shutter Speed: 1/125 second F Number: F/13.0 Focal Length: 51 mm ISO Speed: 200 Date Picture Taken: May 4, 2007, 1:44:59 PM Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Stilig bilde. Har en slags stemning av overhengende fare, og paradoksalt nok, fred ... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Bildet ble ekstra stilig med de grå skyene. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noe sier meg at du har tatt noe bilder før Komposisjonen er svært bra, fin detalj at du har stillt deg rett bak kanonen. Været gir en svært vellykket stemning. Hvordan går du fram for å dobbelteksponere? Er det en funksjon som kameraet har? Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Takk EOS 400D har en funksjon som heter "AEB", som gjør at jeg kan ta tre bilder på rappen med tre forskjellige eksponeringer. Så setter jeg dem sammen i PS etterpå, da. (Her ble det bare bruk for to av eksponeringene) Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Tøft! Det har mitt 350D også! Det må testes! Lenke til kommentar
melwasul Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Vinkelen på bildet var kanskje ikke det beste for man må tenke seg litt om før man kunne se "kanonen" (ja, jeg har ikke lest tittelen, hehe). Men de grå skyene ga en ganske stilig effekt på kanonen. Tøft! Det har mitt 350D også! Det må testes! 8552945[/snapback] Jeg har ikke notert det før nå, men ja, 350D har også den. Stilig! Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Fint bilde, skulle bare ønske det var litt mer dramatikk i kurvene på skyene. Nå blir hvertfall kameraten min glad, han mente det ikke var mulighet å ta flere forskjellige eksponeringer på rappen med det kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå