Gå til innhold

Problem med Ubuntu installasjon

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle installere Ubuntu 7.04 på min stasjonære siden prøvetiden på XP installasjonen gikk ut. Men etter at jeg har valgt installer Linux etter dette begynner den å loade før grafikken blir helt elendig og jeg kan ikke se noe fornuftig på skjermen annet en at det står ubuntu oppe til høyre og venstre. nå får jeg ikke opp noe når jeg starter maskinen :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du valgte å "installer Linux", mener du at du valgte det fra en meny som lignet dette eller installerte du herfra. Har du testet om CD-en inneholder feil? (det er et eget meny-valg for dette når du booter fra CD-en -- men hvis du ikke får opp den en gang kan det muligens tolkes som at den inneholder feil).

Om du tror CD-en inneholder feil, sjekk md5-sjekksummen til .iso-fila du lastet ned (se tips her) eller prøv å brenne CD med lavere skrivehastighet.

Lenke til kommentar
Du sier du valgte å "installer Linux", mener du at du valgte det fra en meny som lignet dette eller installerte du herfra. Har du testet om CD-en inneholder feil? (det er et eget meny-valg for dette når du booter fra CD-en -- men hvis du ikke får opp den en gang kan det muligens tolkes som at den inneholder feil).

Om du tror CD-en inneholder feil, sjekk md5-sjekksummen til .iso-fila du lastet ned (se tips her) eller prøv å brenne CD med lavere skrivehastighet.

8549896[/snapback]

Har nå jobbet en del med dette i dag. Viser seg å være et skjermkort problem. Tråden kan stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...