Gå til innhold

Hvis alle hadde vært rik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis alle hadde vært "rik" hadde ikke det ordet betydd det samme.

Hvis man sier at det å være rik betyr at man har over 1.000.000 i inntekt i året.

Hvis da alle hadde hatt en så høy inntekt, hadde det plutselig blitt vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg ser heller at vi flytter tråden til PRS og lar den være åpen. Som Kiman påpekte så handler ikke rikdom bare om penger. Om det hadde vært en større flyt av materielle goder så alle hadde hatt flere av disse godene, hadde vi vært rikere selv om vi lå på samme lønningsnivå som i dag.

Førstepost var forøvrig ganske elendig, sier ikke så mye som oppfordrer til diskusjon.

Lenke til kommentar

Noen som har lest donaldhistorien hvor alle pengene i pengebingen til skrue blir tatt av en skypumpe og blir spredd ut over hele landet? Alle sammen ble "rike" og alle sluttet å jobbe siden de var rike, så det ble umulig å få tak i mat, bensin osv, men skrue var den eneste som fortsatte å jobbe så han solgte mat dritdyrt siden alle trengte det og alle hadde my penger så fikk han tilbake pengene sine på dne måten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Noen som har lest donaldhistorien hvor alle pengene i pengebingen til skrue blir tatt av en skypumpe og blir spredd ut over hele landet? Alle sammen ble "rike" og alle sluttet å jobbe siden de var rike, så det ble umulig å få tak i mat, bensin osv, men skrue var den eneste som fortsatte å jobbe så han solgte mat dritdyrt siden alle trengte det og alle hadde my penger så fikk han tilbake pengene sine på dne måten

8554585[/snapback]

Det kunne vel nesten ha skjedd...

Bortsett fra at jeg tror at folk bare ville ha satt opp prisene på varene sine noe fryktelig :p

"Hei, jeg skal ha en Cola"

"Okey, det blir 200 spenn"

Lenke til kommentar

Nei, men de ville ikke blitt sett på som like kunnskapsrike, fordi det hadde vært felles for alle. En person som kunne bruke en PC ville bli sett på som et utenomjordisk geni for 500 år siden, men ikke i dag, for nå er det så allmennt.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...