Nordlys Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Dette er i grunnen et helt tåpelig spørsmål , men nå står det helt stille her. Har den stasjonære pc'en oppe på bredbånd med modem fra Canal Digital. Jeg har også et Linksys acesspunkt, og så hadde jeg en "boks" fra Telio via en switch som jeg kjøpte selv. Nå har jeg returnert adapteret til Telio. Jeg tok bare ut kontakten fra swithchen. Men nå er problemet at mens jeg fremdeles har internetttilgang til vår to laptopper (trådløst), så har jeg altså mistet nettilgangen til den stasjonære. Nå husker jeg søren meg ikke hvile rekkefølge koblingene skal være for å komme på nett med den stasjonære samtidig som jeg beholder trådløst på våre laptopper. I Linksys acesspunkt er det kun ett kontaktpunkt og det samme i modemet til Canal Digital. Switchboksen kjøpte jeg når adapteret til Telio ble tatt i bruk. Noen som husker rekkefølgen her? Hadde vært fint. Takker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Et eksempel på oppsett er å plugge den stasjonære rett i modemet hvis det har flere nettverksporter. Da regner jeg med du må sette opp den stasjonære til å automatisk motta IP osv, hvis du da har endret dette selv. EDIT: Eller bare sette den stasjonære i en av portene til accesspointet. I prinsippet det samme. Bare du har koblet accesspointet til modemet da. Endret 6. mai 2007 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Nordlys Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Et eksempel på oppsett er å plugge den stasjonære rett i modemet hvis det har flere nettverksporter. Da regner jeg med du må sette opp den stasjonære til å automatisk motta IP osv, hvis du da har endret dette selv. EDIT: Eller bare sette den stasjonære i en av portene til accesspointet. I prinsippet det samme. Bare du har koblet accesspointet til modemet da. 8548343[/snapback] Det som er så dumt. Modemet har kun en port og det samme med acesspunktet (Linksys). Nå står det slik omtrent (har ikke gjort noe jeg bortsett fra å fjerne TElio-adapteret :-)). Nå er det slik: Fra vegg med kabel skrudd inn i modemet. Fra modem til switchen fra switchen til Linksys og sjølsagt kabel fra pc til switchen. Så her roter jeg fælt med hvilke kabel skal hvor . Av og til står det dønn stille!! Lenke til kommentar
Nordlys Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 ,06/05-2007 : 14:50]Et eksempel på oppsett er å plugge den stasjonære rett i modemet hvis det har flere nettverksporter. Da regner jeg med du må sette opp den stasjonære til å automatisk motta IP osv, hvis du da har endret dette selv. EDIT: Eller bare sette den stasjonære i en av portene til accesspointet. I prinsippet det samme. Bare du har koblet accesspointet til modemet da. 8548343[/snapback] Det som er så dumt. Modemet har kun en port og det samme med acesspunktet (Linksys). Nå står det slik omtrent (har ikke gjort noe jeg bortsett fra å fjerne TElio-adapteret :-)). Nå er det slik: Fra vegg med kabel skrudd inn i modemet. Fra modem til switchen fra switchen til Linksys og sjølsagt kabel fra pc til switchen. Så her roter jeg fælt med hvilke kabel skal hvor . Av og til står det dønn stille!! 8548390[/snapback] Ingen flere forslag? Jeg nekter å tro at ikke flere brukere her på forumet har både modem og et acesspunkt!! Eventuellt en switch. Så kom igjen folkens. Hvordan har dere koblet dette? Alle forslag mottaes med stor entusiasme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Du har en svitsj også ja.. Da er det jo bare å plugge maskinen rett i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå