Gå til innhold

Al Qaida - hvordan definerer de seg selv?

Anbefalte innlegg

I Vesten er Al Qaida kjent som en "terrororganisasjon". En latterlig benevnelse, som får det til å høres ut som de er en gjeng idioter som kun er ute etter å lage bråk. I islamistiske land er jo vestligere ledere kjent som "terrorister".

Så hvordan definerer de seg selv? Hva er deres mål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

De er et antall mennesker som har tatt på seg ansvaret for å kjempe alle muslimers krig mot de som truer og ødelegger islams verdier. De er villige til å dø for troen sin og deres mål har vel noe med islamistisk suverenitet å gjøre.

Merk at det stort sett kun er dem selv som sier at de taler for alle verdens muslimer. De fleste muslimske organisasjonser (særlig i vesten) vil ikke ha noe med dem å gjøre.

Lenke til kommentar
I Vesten er Al Qaida kjent som en "terrororganisasjon". En latterlig benevnelse, som får det til å høres ut som de er en gjeng idioter som kun er ute etter å lage bråk. I islamistiske land er jo vestligere ledere kjent som "terrorister".

Så hvordan definerer de seg selv? Hva er deres mål?

8547874[/snapback]

At begrepet utvannes og missbrukes betyr ikke at man skal slutte å kalle de som virkelig er terrorister for terrorister. Det er latterlig.

Hvordan de definerer seg selv kan man bare spekulere i. Men deres mål antar jeg er å stoppe spredningen av demokrati og frihet og kjempe for islamske verdier i stedet.

Hvis noen ikke ser motseteningene mellom frihet og islam, så vil jeg påpeke at frihet er frihet til å drikke seg drita, spise svin og knulle rundt. Altså frihet til verste sorts umoral sett med 'retttroendes' øyne.

Lenke til kommentar

Al Qaida er visstnok en organisasjon USA mf. konstruerte for å kunne dømme Bin Laden uten at han trengte å være tilstede i en rettsak.

Definisjon av Al Qaida fra dokumentaren "The Power of Nightmares":

http://belowgroundsurface.smartvideochanne...CA413DBC8C31BA5

Artikkel hvor CFR advarer om nye Al Qaida angrep mot USA:

http://www.foreignaffairs.org/20070501faes...rikes-back.html

Prison Planet om denne artikkelen:

http://www.prisonplanet.com/articles/may20...07falseflag.htm

The CFR has echoed the warning of Zbigniew Brzezinski in claiming that a possible false flag terror attack blamed on Iran could be used to ignite a war, but absurdly pins the potential blame on "Al-Qaeda" and not the most likely perpetrators - the military-industrial complex that owns and controls the United States government.

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_industrial_complex

The term military-industrial complex (MIC) refers to a close and symbiotic relationship among a nation's armed forces, its private industry, and associated political and commercial interests. In such a system, the military is dependent on industry to supply material and other support, while the defense industry depends on government for a steady revenue stream.

The term is most often used in reference to the United States, where it gained popularity after its use in the farewell address of President Dwight D. Eisenhower. As pejorative terms, the "MIC" or the "iron triangle" refer to an institutionalised collusion among defense contractors (industry), The Pentagon (military), and the United States government (Congress, Executive branch), as a cartel that works against the public interest, and whose motivation is profiteering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Council_of_Foreign_Relations

Notable current Council members

Dick Cheney

Condoleezza Rice

Bill Clinton

Paul Wolfowitz

Colin Powell

..

Notable projects

Among its regional projects is its Middle East Program, including the Middle East Forum, described as a "Roundtable," which sponsors meetings and discussions about the Middle East and is directed by Judith Kipper, Adviser for Middle East Programs and Director of the Energy Security Group.

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_Forum

The MEF defines "U.S. interests" as "fighting radical Islam, whether terroristic or lawful; working for Palestinian acceptance of Israel; improving the management of U.S. democracy efforts; reducing energy dependence on the Middle East; more robustly asserting U.S. interests vis-à-vis Saudi Arabia; and countering the Iranian threat." Based on a belief that the United States has vital interests in the region of the Middle East, the organization advocates strong ties with Israel, Turkey, and other democracies as they emerge; works for human rights throughout the region; seeks a stable supply and a low price of oil; and promotes the peaceful settlement of regional and international disputes.

:thumbup:

Lenke til kommentar
I Vesten er Al Qaida kjent som en "terrororganisasjon". En latterlig benevnelse, som får det til å høres ut som de er en gjeng idioter som kun er ute etter å lage bråk.

Hva er galt med en slik beskrivelse da? Jeg vil absolutt si at dersom man er villig til å ta livet av sivile for en religiøs sak så kvalifiserer man til betegnelsen "idiot", og kjører man to fly inn i to bygninger lager man bråk. Derav idiot som lager bråk.

Lenke til kommentar
Har hørt at USA organiserte 11.9 selv.

Det du har hørt er en konspirasjonsteori. Jeg har hørt av nynazister at Holocaust ikke hendte også, men betyr det at jeg bør tro på det uten å være kritisk?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Har hørt at USA organiserte 11.9 selv.

Det du har hørt er en konspirasjonsteori. Jeg har hørt av nynazister at Holocaust ikke hendte også, men betyr det at jeg bør tro på det uten å være kritisk?

8549111[/snapback]

Holocaust er jo bevist, så det er uinteressant.

Vet ikke om det ennå er bevist at AQ sto bak 11.9. Jeg tror vel egentlig ingenting i denne saken, men magefølelsen min forteller meg at USA vet hva de driver med, og at de har en politisk agenda på verdensbasis utover det mannen i gata har greie på.

Lenke til kommentar

Er dette terrorisme?

Waco - A New Revelation (1999) [1] [2]

The Hypocritical War on Terrorism

It is important to recognize the hypocrisy of government officials regarding illegal actions that result in the deaths of many civilians. In the days after the Oklahoma City bombing, the Clinton administration launched a full-court press to whitewash federal action at Waco. When a journalist stated in April 1995 on Cable Network News that he considered the 1993 Waco federal attack a terrorist act, Labor Secretary Robert Reich rushed to distinguish between what the feds did at Waco and the bombing at Oklahoma City: "We are talking about acts of violence that are not sanctioned by the government — that are not official." Reich sounded as if the government has a moral magic wand that can automatically absolve law-enforcement officials of any abuse, regardless of how many dead babies are left when the smoke clears. Atrocities committed by the government cannot really be considered to be atrocities — instead, they are merely policy errors — or, more accurately, public-relations mistakes.

http://www.fff.org/freedom/1296d.asp

Lenke til kommentar

Det stemmer, og det er også 911. Det vil ofte være småting som ikke passer inn i det store bildet som konspirasjonsfantaster vil lage konspirasjoner ut av.

8549980[/snapback]

Er 911 bevist? Ikke at jeg ikke tror på det, men har ennå ikke sett beviser på lik linje med Holocaust.

Lenke til kommentar
Er 911 bevist? Ikke at jeg ikke tror på det, men har ennå ikke sett beviser på lik linje med Holocaust.

Vel, Holocaust er nok noe lettere å bevise. Osama bin Laden har jo gått ut og innrømmet at det var Al Qaida som stod bak.

Lenke til kommentar

Det stemmer, og det er også 911. Det vil ofte være småting som ikke passer inn i det store bildet som konspirasjonsfantaster vil lage konspirasjoner ut av.

8549980[/snapback]

8549994[/snapback]

Her ligger vel helst bevisbyrden hos de som beskylder den amerikanske regjering for å stå bak. Er du ikke enig? For i utgangspunktet ser det ut som en (u)vanlig flykapring gjort av noen terrorister.

PS. Trodde det var religion som hadde skylden her - ikke "New World Order"-gutta! :tease:

Lenke til kommentar
Hvis noen ikke ser motseteningene mellom frihet og islam, så vil jeg påpeke at frihet er frihet til å drikke seg drita, spise svin og knulle rundt. Altså frihet til verste sorts umoral sett med 'retttroendes' øyne.

Vær nå ikke latterlig, å ha en religiøs overbevisning om at søndagen er hviledag, fugl eller svin er skittent handler ikke om frihet eller tvang.

Lenke til kommentar

Vær nå ikke latterlig, å ha en religiøs overbevisning om at søndagen er hviledag, fugl eller svin er skittent handler ikke om frihet eller tvang.

8553892[/snapback]

Selsvsagt ikke. Men politisk Islam dreier seg om å håndheve de religiøse lovene med landets lov og rettsapparat. Mao - det er straffbart å bryte "den religiøse overbevisningen". På den måten blir presteskapet/de som sitter med makta sin religiøse overbevisning alles "overbevisning".

Lenke til kommentar

8553892[/snapback]

Selsvsagt ikke. Men politisk Islam dreier seg om å håndheve de religiøse lovene med landets lov og rettsapparat. Mao - det er straffbart å bryte "den religiøse overbevisningen". På den måten blir presteskapet/de som sitter med makta sin religiøse overbevisning alles "overbevisning".

8554112[/snapback]

Det ble skrevet i original quote: "...motsetningene mellom frihet og islam...", islam som religion går jeg jo selvfølgelig utifra.

Lenke til kommentar
Det ble skrevet i original quote: "...motsetningene mellom frihet og islam...", islam som religion går jeg jo selvfølgelig utifra.

8554126[/snapback]

Ja, og islam som religion forbyr å spise svin og drikke seg full. Så jeg ser ikke hva du vil fram til.

Lenke til kommentar

8553892[/snapback]

Frihet til å velge moralsk forfall vil medføre at mange vil velge det moralske forfallet. Derfor er ikke frihet ønskelig.

Derfor er det en direkte konflikt mellom vestlig frihet og islamske verdier.

Lenke til kommentar

(Flytter dette innlegget hit, da tråden er mer relevant).

http://en.wikipedia.org/wiki/Sayed_Kotb

Sayyid Qutb (IPA pronunciation: ['saɪjɪd 'qʊtˁb]) (also Seyyid, Sayid, Sayed; also Koteb, Kutb) (Arabic: سيد قطب; 9 October 1906[1] – 29 August 1966) was an Egyptian author, Islamist, and the leading intellectual of the Egyptian Muslim Brotherhood in the 1950s and 60s. He is best known as "the man who's ideas would shape Al Qaeda", and for his work on the social and political role of Islamic fundamentalism, particularly in his books Social Justice and Ma'alim fi-l-Tariq (Milestones). His extensive Quranic commentary Fi zilal al-Qur'an (In the shades of the Qur'an) has contributed significantly to modern perceptions of Islamic concepts such as jihad, jahiliyyah, and ummah.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Strauss

Leo Strauss (September 20, 1899 – October 18, 1973), was a German-born political philosopher who specialized in the study of classical political philosophy. He spent most of his career as a Political Science Professor at the University of Chicago, where he taught several generations of devoted students and published fifteen books. Since his death, he has come to be regarded as an intellectual source of neoconservatism in the United States.

post-22336-1178551078_thumb.jpg

http://video.google.com/videoplay?docid=-9...648649#0h03m47s

Full dokumentar: The Power of Nightmares [1] [2] [3]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...