Gå til innhold

Nettet faller ut når jeg driver med Torrent?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et ganske så irriterende problem her. Både i Windows 2000 og Windows Vista, tar riktignok litt lengre tid før problemet oppstår i Windows Vista, men uannsett.

Jeg laster endel via torrent, men jeg får problemer. Jeg vet ikke om det skjer etter samme minuttene/timene hver gang, men etter en viss tid så faller nettet ut på min PC når jeg driver med torrent. Jeg er ikke sikker på om nettet faller ut på de andre maskinene også, men på min faller nettet ut.

Har 3 andre maskiner i nettverket også.

Min Hovedpc kjører Windows 2000 Pro Eng+Sp4 og Windows Vista Ultimate 32 bit i Dualboot.

Er i Windows 2000 at det er værst tror jeg.

Jeg brukte µTorrent veldig lenge og tenkte kanskje at problemet lå der, så jeg bytta til BitComet en stund, men samme problemet der også.

I Windows Vista har jeg forøvrig bytta til Azureus nå.

I Windows 2000 ser det ikke ut som jeg har noe Torrentprogram akkurat nå, men skal installere Azureus der også så fort jeg starter Windows 2000 igjen. Sitter i Windows Vista nå.

Uannsett. Noen som vet hvorfor nettet faller ut?

Nettverkskortet jeg har i min hovedpc er et Netgear WN311T trådløst nettverkskort.

I Windows 2000 har jeg de nyeste driverne til kortet, det har jeg ikke i Windows Vista.

Noen som har en smart løsning å gi?

Routern er forresten en Linksys et eller annet. Husker ikke akkurat nå.

Jeg leste på µTorrent sitt forum tror jeg det var at det hadde noe med Firmwaren til Linksys å gjøre?

Stemmer dette?

Håper noen har svar.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firmware ja... Hadde samme problemet med min smc router. Opdaterte firmvare. Og satte opp routern skikkelig, og vips problem solved.

Det som skjer er at routernfår ffor mange koblinger og fyller opp en eller annen tabell. Når den tabellen blir full sier routern takk og forvell for en liten stund.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Ok. Tenkte at det kunne være Firmware ja. Men går det an å gjøre slik at den ikke får så mange koblinger da? Har ikke mulighet til å oppgradere firmware akkurat nå, siden at det ikke er jeg som styrer de greiene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...