Submoose Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Jeg lurer på tre ting: 1. Når jeg åpner ett program så kommer aldri vinduet opp forrest, men bakerst. Er det mulig å få vinduene du åpner til å havne forrest som i Windows? 2. Finnes det lyddrivere til Creative Sound Blaster X-fi XremeMusic? (Eventuelt SoundMax Drivere til ASUS P5B) 3. Jeg fikk ikke til å skaffe skriverettighet til en ntfs-partisjon etter og ha fulgt guiden "Les dette før du poster", og nå finner jeg ikke disken i det hele tatt (i Ubuntu) Hvordan kan jeg finne den tilbake og skaffe skriverettigheter? Edit: Kjører Ubuntu 7.04 Endret 6. mai 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 1. Kan ikke hjelpe der. 2. En liste over kort som ALSA har laget drivere til. Card delivered to developers. Completely new architecture. Creative actively preventing support due to no datasheets being released to ALSA developers. Reverse engineering work not started due to lack of time. Sound Blaster X-Fi vil ikke fungere. Fant ikke ut til ASUS P5B. Er det hovedkortet? Kan du finne ut hvilket chipset til lyd det bruker? 3. Kjør "sudo fdisk -l" (L for Lars), og se om harddisken/partisjonen kommer opp der. Hvis den gjør det så er det vel bare og feste disken. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Dette er alt jeg klarer å finne ut: ADI® 8-channel High Definition Audio CODEC - Support Jack-Sensing, Enumeration, Multi-streaming and Jack-Retasking - Coaxial / Optical S/PDIF out ports at back I/O - ASUS Noise Filter Men, hvis jeg prøver å mounte ntfs-disken så sier den at den ikke finnes i etc/fstab eller etc/mtab hvor jeg allerede har lagt dem til Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Du må feste den manuelt. Lag først en mappe for så å feste den. sudo mkdir /media/windows sudo mount /dev/(windows-disk) /media/windows hvor windows-disk er f.eks. hda1, det finner du ut ved å skrive "sudo fdisk -l". Hvis du ikke skjønner noe av det så poster du det her. Edit: Finner ikke noe om ADI, har du ikke lyd i det hele tatt? Endret 6. mai 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Nei, jeg har ikke lyd i det hele tatt, men jeg skal prøve feste den imorgen. Ingen som vet hvordan man får vinduene til å åpnes forrest? Endret 6. mai 2007 av Submoose Lenke til kommentar
kommers Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 1) Jeg har ikke vært borti dette problemet før, så det er kanskje litt usannsynlig det jeg spør om: Du har ikke satt alle de andre vinduene "(Always) On top" da, slik at de nye kommer bak disse, eller noe sånt? :-) (du kan sjekke dette ved å høyreklikke på vinduikonene i vindulista eller på tittellinja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå