Haaland Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Jeg lurer på om noen kanskje kan svare meg på hvorfor pc'en min bare restarter seg når den kjører på 1472 mhz? Jeg har en del teorier: 1. At det har noe med blyantstrekingen å gjøre? 2. At det er noe med strømforsyningen? 3. At det er fordi jeg kjører pc'en på en ujordet stikkontakt? Noen andre gode forslag? Eller en bekreftelse på hva det er? Jeg har følgende maskinvare: MSI K7T 266 Pro2-RU AMD TB 1133@1472 m/155 FSB Taisol CKG 760 med AS, ligger godt under 50 grader på full load 256 MB TwinMOS DDR-ram med alle innstillinger på max ytelse Aopen 300w strømforsyning + masse andre kort (2x nettverkskort, modem, lydkort mm.) Ole Morten Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 HAdde samme HK'et før og samme problemet. Det viste seg og være at 300W Macron PSU'et mitt var for ustabilt.. Prøv med et PSU du vet leverer stabil 5V og 12V.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Kan være at du kjører RAMen for hardt. Prøv og reduser hastigheten eller instillingene på den. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Quote: On 2001-12-26 16:21, Haaland skrev:Jeg lurer på om noen kanskje kan svare meg på hvorfor pc'en min bare restarter seg når den kjører på 1472 mhz? Jeg har en del teorier:1. At det har noe med blyantstrekingen å gjøre?2. At det er noe med strømforsyningen?3. At det er fordi jeg kjører pc'en på en ujordet stikkontakt?Noen andre gode forslag? Eller en bekreftelse på hva det er?Jeg har følgende maskinvare:MSI K7T 266 Pro2-RUAMD TB 1133@1472 m/155 FSBTaisol CKG 760 med AS, ligger godt under 50 grader på full load256 MB TwinMOS DDR-ram med alle innstillinger på max ytelseAopen 300w strømforsyning+ masse andre kort (2x nettverkskort, modem, lydkort mm.)Ole Morten Tror egentlig ikke at det har noe med noen av tingene du foreslår! Problemet er etter hva jeg har erfart, SW-relatert. Har opplevd samme problem i W95/98/ME på forskjellige maskiner, og nå sist; i XP. Har dessverre ikke noe godt / enkelt forslag til løsning av problemet, men sjøl har jeg i de fleste tilfelle løst problemet med en re-installasjon av OS´et.(Uten formattering). Er man vel bevandret i registry, finnes det sikkert en løsning der, men våger meg ikke på noe forslag. Men en eller annen "smart-ass" (i beste forstand!) her i forumet, kan muligens komme med andre forslag? [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2001-12-26 22:37 ] [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2001-12-26 23:03 ] Lenke til kommentar
arnter Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Nope, men jeg vil stille enda et spørsmål! Høres ikke det fint ut? Har det overhodet noe å si for maskinen at stikk-kontakten er ujordet? Vet at jeg da ikke har jording på kabinettet så jeg kan risikere at det er spennings-satt uten at sikringene går men. Har kjørt min gamle PC ujordet i 4-5 år, uten å ha noen prob med det. Evt kan det bli forstyrrelser på lydkortet av at kabinettet ikke "får ifra seg" statisk elektrisitet eller lignende? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Maskinen min fikk haugevis med reboot med min minicooper orb, svaret på det var at jeg hadde aktivert at maskina skulle slå seg av når tempen gikk over 60* Jeg fjerna denne sperra og endte opp med en svidd Cpu. ALDRI kjøp en minicooper orb eller noen andre orber. Crystal orb er vel greit. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Quote: On 2001-12-28 00:30, arnter skrev:Nope, men jeg vil stille enda et spørsmål! Høres ikke det fint ut?Har det overhodet noe å si for maskinen at stikk-kontakten er ujordet?Vet at jeg da ikke har jording på kabinettet så jeg kan risikere at det er spennings-satt uten at sikringene går men.Har kjørt min gamle PC ujordet i 4-5 år, uten å ha noen prob med det.Evt kan det bli forstyrrelser på lydkortet av at kabinettet ikke "får ifra seg" statisk elektrisitet eller lignende? Streng tatt bør maskinen være tilkoblet en jordet stikkontakt, men som du selv har erfart; det fungerer helt greit uten! Men vær klar over følgende; OM du skulle koble f.eks. "line out" fra lydkort / skjermkort til stereoanlegg eller TV, eller annet utstyr som er jordet, kan du få problemer! Dette gjelder i særlig grad om radio / TV er tilkoblet et felles antenneanlegg i f.eks. et borettslag. Skjermen på antennekabelen er nemlig jordet, og jorder derfor radio / TV når antenna er tilkoblet. Du kan derfor risikere en spenningsforskjell mellom maskin og radio / TV som kan skade utstyret! Snakker faktisk av egen erfaring. For noen år siden kom jeg uheldigvis til å sette senterlederen i phonokontakten på kabelen fra lydkortet, mot chassiet (=jord) på stereoanlegget. Resultatet? "Blåst" lydkort, men heldigvis bare det! I verste fall kunne både HK og litt av hvert annet gått føyka også, men jeg slapp heldivis med skrekken.... Antageligvis hadde jeg unngått dette, om maskinen også hadde vært jordet. Det er med andre ord ett og annet å passe på her! :smile: Om lydkortet ditt er tilkoblet et høyttalersett / forsterker så KAN du faktisk få forstyrrelser, relatert til statisk elektrisitet. Om kabinettet ditt skulle få en statisk lading,(fra f.eks. deg selv!) så vil denne kunne utlades via tilkoblingen mellom maskin og forsterker, om forsterkeren er jordet eller har et annet spenningspotensiale, som i sin tur kan fremså som støy i høyttalerne. Det samme kan også oppstå ved tilkobling av "TV-out" mot TV. (Jøss, dette ble jo nesten en liten bok!) [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2001-12-28 14:54 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå