Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer ikke over en jente :S

Anbefalte innlegg

Historien :

Det var for 5 år siden. Jeg var 15. Kameraten min drev på med en jente som ikke bodde så langt unna oss. En dag på Norway Cup så hadde hun med seg en veninne, som jeg falt helt pladask for. Så små som vi var da, så spurte jeg kameraten min om han kunne spørre dama si om hun jenta ville gå tur med meg. For å snakke og sånn. Hun syns det var utrolig rart, men samtidig litt søtt. Turen ble det ingenting av, men fikk nummeret hennes. Så vi sendte melding frem og tilbake i lang lang tid etter det. Et halvt år senere møtte jeg henne. Møtte henne ute, men vi gikk bare en laang runde rundt et tettsted. Noen ganger ble det også pinlig stillhet hvor ingen hadde noe å si. Jeg visste at jeg var interessert, og hun var helt klart også det merket jeg. Endte med at jeg ga henne en klem når vi skulle skilles. Så snakket vi sånn regelmessig sammen, men møttes sjeldent fordi jeg eller hun aldri hadde tid. Vi bor kanskje 15 minutter unna hverandre med bil. Kanskje jeg var redd for å møte henne fordi jeg ikke ville drite meg ut. Men frem til jeg ble 19 så møttes vi iblant og hadde det koselig på kafé osv.. Selv om jeg har drevet på med jenter og sånn, så visste jeg innerst inne at det er hun jeg ville ha. La oss kalle henne for A. Men siden ingenting skjedde etter at vi hadde holdt på en stund i disse årene, så ble det til at vi bare var gode venner. Jeg fikk t.o.m vite at jeg var den gutten hun kunne fortelle alt til, og at jeg var den eneste gode kameraten hun hadde. Dessuten så var det sånn at jeg aldri fikk se på mobilen hennes, men når vi kom inn på andre gutter, så var hun raskt frempå for å avklare at hun ikke hadde sååånne følelser for dem.

Så skjedde vel det katastrofale ifjor høst. Jeg skulle inn i militæret, og jeg traff henne for en siste gang før jeg skulle på 3 måneders rekruttperiode hvor jeg var avskjermet fra alt og alle. Jeg traff henne og vi var hos henne. Hun lå med bena oppå mine, mens vi så på tv og sånn. Slikt som gode venner visstnok gjør. Så da hun skulle følge meg til bussen, så sa jeg at jeg kanskje hadde følelser for henne. Nei, ikke kanskje. Jeg sa at jeg hadde det. Hun sto helt stille og visste ikke hva hun skulle gjøre, før hun sa at jeg skulle ha det fint i militæret, ga meg klem, og dro. Hun sendte melding senere på kvelden at hun ikke ville ødelegge det gode vennskapet vi hadde. Fordi et kjærlighetsforhold mellom gode venner hadde tendens til å ende med knuste hjerter og vennskap som aldri ville bli det samme igjen. Jeg sa jo selvfølgelig at den risken var jeg villig til å ta, fordi jeg ikke hadde følt noe for en jente som jeg følte for A.

Så helt knust dro jeg inn til militæret, og hadde de verste 3 månedene i mitt liv. Sendte iblant sms med A, men det var bare om hvordan det gikk osv.. Så da jeg kom hjem igjen og var i Oslo (Garden). Så traff jeg A på byen. Og vi gikk ut for å prate og det endte med at vi startet å kline. Så trakk A seg unna og sa at : Neei, det her gikk ikke, fordi det her kun ville føre til at vi ble uvenner, og at det blir kleint mellom oss. Men jeg møtte jo A dagen etter og gjorde venneting. Så møtte jeg A igjen Høsten 06. Og da spurte jeg A hvordan ting gikk og sånn. Joda, hun hadde fått seg type. Med en i klassen hennes. Livet mitt brøt jo sammen der og da tror jeg, men jeg forholdt meg rolig og latet som ingenting hele tiden mens jeg var med henne. Hun skjønte vel at noe var galt, men jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst til å snakke om det. Det viste seg jo at han hun var sammen med var en ikke så veldig god venn av meg. Eller jeg kjenner han ikke, men har aldri likt han sånn fra før. Før hun i det hele tatt kjente han. Og hun ville at jeg absolutt skulle møte han, og det nektet jeg for. Men tilfeldigheter førte til at jeg møtte på dem da, og jeg bare gikk derfra. Og da var jeg plutselig en stor drittsekk ifølge A. At jeg ikke kunne være glad for henne og sånn.

Nå snakker vi ikke så veldig mye mer. Hun har vært sammen med han i 7-8 måneder, og det ser ikke ut til at det skal ende. Og jeg tenker på henne sånn ca annenhver dag. Avslår jenter fordi de ikke er A. Og jeg klarer på en måte bare ikke å forstå at hun er borte for meg. Fordi hun har sagt at det aldri kan bli noe mellom oss fordi vennskapet vårt står sterkere, men nå snakker jeg jo ikke med henne lenger, og det er jo et flott vennskap må jeg si..

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i samme situasjon, skal ikke gå inn på detaljene, men tenkte på hu ca hver dag i 2 år etter at jeg traff hun, jeg prøvde å glemme hu men det gikk bare ikke.

Du burde date andre jenter, selv om de ikke er A eller linger på hu, kanskje du blir forelska og glemmer hun.

For min del, skjedde det noe alvorlig i livet mitt (dødsfall) , og når hun jeg likte ikke stilte opp for meg (vi var venner) så har jeg gradvis bare kuttet hun ut, tenker ikke på hu i det heletatt nå, snakker med hun vel kanskje 1 gang i halvåret på msn.

Lenke til kommentar

Er i akkurat samme situasjonen selv, bare at jeg er litt yngre en deg, og dermed blir det litt mindre seriøst. Hun dro også den om at vi er gode venner, at jeg er beste guttevennen hennes, men at hun ikke ville riske å bli kjærester.

Som i ditt tilfelle vil jeg også ta risken, bedre å prøve enn å ikke prøve. I mitt tilfelle har hun ikke utelukket det helt, men hun skal prøve med en annen type først. Hun sa ialfall at hun hadde hatt og kanskje har følelser for meg.

Skulle egentlig ut med en annen i dag, men feiga ut i siste øyeblikk nå, fordi jeg ikke har lyst til å date andre jenter akkurat nå. Tror det beste du kan gjøre er å tenke litt på andre ting en stund, men nå er jo dette her over flere år for deg da.

Jeg er ialfall ganske sikker på at jeg finner en bedre enn henne en eller annen gang, eller at hun evnt finner tilbake til meg. Problemet er at hun er litt den ideelle jenta, og jeg vil ikke finne folk som minner om henne, for da kommer jeg bare til å tenke på henne igjen.

Veit seriøst ikke hva du skal gjøre, enten finn enn bedre, eller håp det går dårlig med typen hennes. Jeg er nå 16 og har massevis av tid og er helt sikker på at jeg finner en bedre, men inntil sommerferien begynner skal jeg drite å prøve meg på andre jenter bare for å prøve, skal bare gjøre noe om jeg finner en perfekt en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...