CA Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg trenger seriøst hjelp og er igrunn det man kalle grønn innenfor området. Jobber i barnehage og her filmet barna for gjennom dagen...filmen er redigert i windows movimeker og ble helt grei til å være laget av en amatør som meg. Vet det finnes maaange andre programmer som er bedre, men dette var det jeg hadde da. Så til mitt store problem...jeg setter i en vanlig skrivbar cd på 800mb. maskinen begynner å jobbe og forbereder filmen til å bli brent. Når den kommer opp på 58 % stopper den og står bom fast samme hvor lenge jeg venter... Mulig forliten plass på cd`n tenker jeg..så jeg lagrer filmen på pc`n og brenner den inn utenom windows moviemaker. Filmen kan da vises fra cd`n og windows mediaplayer, men ikke spilles av på en vanlig dvd spiller...HVORFOR IKKE...?? Er jo liksom det som er hele poenget mitt med denne filmen. At foreldrene kan få et eksemplar hver av filmen, men hjelper jo lite når ingenting virker... Ble mye skriving dette, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...kan så lite om dette...orker ikke begynne på nytt med et annet program.. Vær så snill og hjelp meg...noen... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Fordi DVD-spelarar ikkje kan vise kva som helst. Har du mogelegheit i brenneprogrammet ditt, brenn den som ein VCD eller SVCD. Desse klarer dei fleste DVD-spelarar å spele av. Det kan vere greit å lagre den frå WMM som DV AVI, ettersom kvalitetstapet der vert mindre. Fila vil verte svært stor, men det treng du ikkje tenkje på, ettersom den må verte konvertert og komprimert for å verte brent som VCD. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
CA Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 takk for svar, men jeg har tydligvis ikke nok kunnskap til å gjøre dette...vet ikke hvordan jeg gjør om filen.. som sagt grønn.. vet du om det finnes noen steder jeg kan sende/laste opp filmen så de kan brenne den for meg? Har ikke noe eget brenneprogram heller jeg. bruker bare mediaplayer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) vet du om det finnes noen steder jeg kan sende/laste opp filmen så de kan brenne den for meg? Veit ikkje om nokon slike stader nei. Slik lagrer du videoen i DV AVI frå WMM: Det du kan gjere for å brenne er å installere ein demoversjon av Nero Burning Room. Om eg hugser rett frå tidlegare, so får du opp eit vindauge som dette når du starter Nero. I feltet til venstre der kan du velge Video CD (VCD). So trykker du OK, finn videofila og dreg den over til brennemappa, slik som vist her. Merk at dette berre var bilete eg fann på nettet, det vil kanskje sjå litt annleis ut hjå deg. Endret 6. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg har alltid brukt nero. Det har funket helt fint, men jeg har fått opp dette skjermbildet. Det var utrolig enkelt å følge instruksene, og jeg (som da var 12 år) klarte det helt fint. Se om du får tak i det =) det funket alltid for meg! her har du et bilde jeg fant på google. det viserStart-up'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå