Gå til innhold

Hvilken "tegneserie-til-film"-film er best?


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det var bra harry at de hadde gjort om batmobilen til en forbanna tanks i Batman begins.

8570851[/snapback]

 

Nja, egentlig ikke. For dette var sånn Batman begynte. Han skaffer seg en mer elegant bil senere. Virker troverdig at han har den bilen der først.

8571945[/snapback]

Den bilen der var jo ikke så veldig forskjellig foruten utseendet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min egen del er det nok Batman (1989) som er min soleklare favoritt i sjangeren trådstarter spør etter. Jeg var 10 år da filmen kom ut og midt i en batman-hype av dimensjoner. Filmen er for meg like god den dag i dag, og jeg hadde ikke noe særlig til overs for Batman Begins. Det var altfor mye som var "feil" med den iht hvordan jeg har forestilt meg starten på det hele har vært.

 

Klart, Spiderman gjorde ikke dem gamle tegneseriebladene til skamme den heller. Jonah J Jamesonn var NØYAKTIG slik jeg hadde forestilt meg han (om ikke bedre) og i mine øyne den beste karakteren i den filmen.

 

Fantastic 4 var jo ikke dårlig den heller på sin måte, men også der ble det litt for mange .. "feil".

Lenke til kommentar

Batman er og har alltid vært blodharry, så jeg skjønner ikke helt hvorfor den nye bilen skulle være noe problem. Om noe er den kanskje litt mindre harry enn de gamle. Stilverstingen er uansett Forever-doningen, den ser ut som den er designet av en overivrig casemodder.

Lenke til kommentar

uhm, detta blir vannsklig og velge. Men beste tegneseriefilmen som har kommet til nå blir spiderman3 i mine øyne. Alltid vært en spiderman fan fra jeg var liten og leste comic's fra spiderman3. På andre plass så vil jeg si at The Hulk, er utrolig mange som ikke likte filmen men som en hardcore hulk fan av comic's og den animerte serien så var jeg veldig fornøyd med filmen til Ang Lee ;)

Lenke til kommentar

Batman Begins er min klare favoritt. Nolan + Bale er gull. Elsker den mørke, realistiske stilen, uten alt overspillet, tullet og melodramaet mange slike filmer har. Dessuten sterke pluss for de herlige skurkene spilt av Liam Neeson og Cillian Murphy.

 

Deretter har vi Sin City. Stilfull vold, glimrende visuelt og en hel rekke kule karakterer man følger. Dessuten var Clive Owen jævlig kul i den filmen.

 

300 var også veldig fet. Fikk akkurat det jeg forventet av heftige slagscener og råe replikker , pluss en naken spartaner-konge i måneskinn.

 

Visste forresten ikke at Road To Perdition var fra en tegneserie? Ihvertfall en av de beste gangsterfilmene der ute.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9817324

Batman Mask of the Phantasm :D

TMNT 1 (mest tro mot tegneserien imo...den nye var ikke så verst ;)

The Mask (undervurdert)

 

Fantomet fra '96 var like "bra" som diare *ugh* :/

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...