Mr Burns Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Heisann! Jeg måtte lage en managed C++ dll for å kunne bruke en umanaged c++ dll. C#-programmet mitt virker strålende på utviklingsmaskinen, men ikke i det hele tatt på den pcen som skal kjøre programmet. Etter en del googling tror jeg at problemet er følgende: "System.IO.FileLoadException exception occur because a managed assembly is found but cannot be loaded." Ok... Så det betyr at dllen min blir funnet, men kan ikke lastes. Hvordan i heiteste kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kanskje det har med sikkerhetsinstillingene å gjøre i .NET Framework. Prøv å legge til dll-en i assembly cachen. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Det er en mulighet for det... For å legge den til GAC trenger den et Strong Name, hvordan legger jeg til SN på en c++ dll? EDIT: Bruker sn.exe: sn -k DetectorInterface.dll gacUtil gir da feilmeldingen "Failure adding assembly to the cache: The module was expected to contain an assembly manifest." Snodig, i konfigurasjonen er "Embed Manifest" satt til "Yes"... Endret 7. mai 2007 av Mr Burns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå