Muffinman Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Sitter og ser på diverse web-tv med Windows Media Player. Imidlertid spiller jeg av på en 42" plasmaskjerm med rektangulære piksler slik at bildet blir strukket i bredden. Ved vising av videostreams ser det ikke ut som det er mulig å justere aspect i WMP. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Vet ikke om dettte er noe hjelp. men jeg bruker firefox med en add on som gjør at jeg kan åpne streamen i VLC der jeg kan crope bildet til 16:10 slik at det ikke blir strukket på min skjerm. http://membres.lycos.fr/sethnakht/FAQ%20Me...nnectivity.html Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Dette hjalp meg et stykke på vei, men jeg er egentlig ikke ute etter å beskjære bildet. Man kan velge diverse forhåndsdefinerte bredde/høydeforhold i VLC, men det ser ut som om ingen stemmer 100% og samtidig fyller skjermen. Men det går tydeligvis fint å lagre videostrømmen med VLC. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Du kan stille på aspect ratio også.. da fyller du bare ut bildet. Crop bruker jeg viss det er bildet egentlig er i 4:3 format for å få vekk de svarte kantene på topp og bunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå