PinguShow Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har nett sendt kjæresten min på tur til Tsjekkia, å vil jo helst holde litt kontakt mens ho er der. Men er litt usikker på det her med landskoder. for å få + tegnet foran holde det å taste 00 også koden ( eksempelvis 0047 xxx xx xxx)? Og kva for kode skal brukast? Når ho skal sende til meg, må ho da ha med +47 eller holde det med det vanlige nummeret? Når eg skal sende til ho må eg ha +47 sia det er et norsk mobilnummer, eller skal eg ha +420 som er koden til Tsjekkia i og med at ho er der? Håpe noken har peiling på dette Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 00 = +. Jeg mener det skal holde med 0047 ettersom hun har norsk mobiloperatør. Altså, begge to må skrive 0047<nummer> for å få meldingene/samtalene frem. Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Når begge har norskt mobilabonnement og det kun er snakk om sms så trengs det ikke +47 foran siden siden meldingene uansett blir sendt til den norske meldingssentralen. :-) Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Bare i tillegg... Når du er i Norge og har Norsk registrert mobil. Så er det bare å bruke nummer på vanlig måte, uansett om det er sms, eller tale. Ingen landskoder. Det gjelder om den du skal nå er i.... Norge, Tsjekkia, Uganda, .....i det hele tatt uansett. Er du i utlandet og skal nå noen hjemme, så kan du bruke +47. men det går ofte uten også. Merk... Ringer du noen og de tilfeldigvis befinner seg i utlandet. Så betaler du vanlig takst og de du ringer, blir belastet for den internasjonale delen. Tips... lagre alle dine kontakter med Norske nummer, med +47 foran. Da går det alltid greit. Jeg er i utlandet 1/3 del av året og har hele tiden hatt det sånn.... Endret 6. mai 2007 av rag-fo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå