specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Ok, har nå skaffet Telio. Det funker helt ålreit, men nå kan jeg ikke spille visse spill som CSS og BF2/BF 2142. Men andre spill som TrackMania Nations eller WarRock mister jeg ikke tilboblingen, kan det være at BF2 og CSS krever litt mer ut av linja di? Får connection lost from server på BF2/BF 2142 og timed out på CSS. Dette skjedde ETTER jeg koblet til ip-adapteret fra Telio, resten funker glimrende, men jeg sliter med dette problemet. Er ip-adapteret fra Telio ustabil? For mange forespørsler/connections når jeg spiller, slik at ip-adapteret ikke klarer mer og disconnecter meg fra spillet? Har Telenor bredbånd for 349,- (Vet ikke farten, er rundt 2500 kbps men upload husker jeg ikke 350 kbps trur jeg) Har pinget med Vg.no, får stabil i begynnelsen 8ms - 10ms men plutselig hopper den opp til 150-200 ms, og etter en stund hopper den tilbake. Har også prøvd med PingPlotter, der fikk jeg 100% packet loss hver 10. sekund. Dårlig kvalitet på linja? Har hørt om netlimiter, men hvordan begrense sånn at en del av linja er reservert til Telio. Kan noen si meg step-by-step? Men men, begynner å mistenke ip-adapteret jeg har 'leid' fra telio, har lyst til å spille, men når denne hindrer meg i det, skal Telio byttes ut med en annen leverandør av Ip-telefoni . Hvis noen kunne ha hjulpet meg, hadde det vært supert. Endret 6. mai 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 ZyXEL PRESTIGE 600 series. (telenor crap). Modell: 650-R Lenke til kommentar
s13 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Da ligger nok problemet der, få deg et routermodem med qos. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Erm, kan jeg få tilsendt et nytt fra telenor?(Gratis) Så lenge jeg sender denne tilbake? Lenke til kommentar
Ridefort Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det er nok Zyxel ruteren, de fungerer veldig dårlig med de fleste ip telefoner. Ring telenor og se om du kan bytte den ut. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Tusen takk, ringer nå med en gang. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Erm, jeg bruker ikke QoS på ip-adapteret, så hvordan kan det være et problem? Noen som vet om hvor de selger billige modem/rutere? Billig hos Clas Ohlson eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kan du ikke bare koble til PC og Sipura til hver sin lanport på routermodemet? Da burde jo begge fungere bra? Sjekk også at Sipura og ZyXEL ikke bruker samme ipadresse (192.168.1.1?) slik at det blir problemer av den grunn. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Nope Sipura har med 0.1 og zyxel med 1.1 Så det er nok ikke problemet, hva mener du med lanportene? Kan du forklare det litt bedre sånn at jeg får prøvd det? zyxel på igjennom ip-adapteret for at telefonen skal fungere . Men men, bare fortell hva du mente med lanport greia, har 2 nettverkskort, så hvis jeg kan lage to nettverk eller noe, bare forklar det du først begynte på. Tusen takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 ZyXEL boksen er vel en modemrouter med 4 utganger? Du kobler PC i den ene og Sipura i en annen. Deretter må du forwarde portene som Telio bruker (i ZyXEL) til Sipuraens ipadresse. (Porter = 5060 og 16300-16700). Sjekk forøvrig portforward.com Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Nope, bare 2 utganger + en for strøm. Er jo en 650-r, hvem har sagt at det er en modemruter? Am I stuck now? Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Btw, jeg har samme problem bare med ericcson "HM210DI" Om jeg "refresher Steam" får jeg kun 2-300 server e isteden for over 20 000 som vanlig. Og om jeg refresher igjenn så kutter nettet på steam/alt annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå