Gå til innhold

Mest brukte nettbank

Inc

Hvilken nettbank bruker du?  

194 stemmer

1. 1. Hvilken nettbank bruker du?

• BN bank
      0
    • DNB Nor
      39
    • Fokus bank
      3
    • Handelsbanken
      3
    • Nordea
      11
    • Parat 24
      0
    • Postbanken
      27
    • Skandiabanken
      44
    • Sparebank1/Terragruppen/Andre sparebanker
      42
    • Storebrand
      3
    • Andre banker
      22

Anbefalte innlegg

Jeg tok listen som din side hadde. http://www.dinside.no/php/art.php?id=18061

Ser nå at den er fra 2000 og en tanke akterutseilt.

Skal alle banker med, blir det neste hundre forskjellige.

Skal alle banker med? Det er vel mer snakk om å få med de største finansinstitusjonene her i landet. Hvorfor ønsket du å lage denne pollen? Hvis du er opptatt av dette emnet, hvorfor må du da bruke en utdadert liste på dinside.no fra år 2000? Dette er bare tøys og tull.

8553113[/snapback]

-Som jeg sa så la jeg ikke merke til at den var fra 2000.

-De største bankene er med!

-Som jeg sa tidligere, opptil flere ganger så er det den MEST BRUKTE banken som skal frem og da e rdet ikke vits med småbanker da de ikke har sjangs å nå fram.

-Alle banker skal ikke med av natulige grunner. Den mest brukt er sannsynligvis en av de største.

Bank2, yA bank og "lokal sparebank" burde vært med, og det er ikke noen bank som heter "Sparebanken".

Så om en fyr putter penger inn i sparebank1 ellerno og reiser ett annet sted så vil han ikke finne pengene sine i sparebank sør?

Edit: om dere ikke vil ha denne pollen, er det bare å rapportere.

Hvis ikke så håper jeg det går ann å rette opp i den som er og bruke den .

Endret av regga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderator beklager at han ikke leste gjennom alternativene før han opprettet pollen. Da hadde vi fanget opp en del av disse problemstillingene. Men jeg har nå rettet opp en del på trådstarters oppfordring:

* DNB og Gjensidige Nor er slått sammen, med stemmene.

* Kredittkassen og Nordea er slått sammen, med stemmene.

* Vår bank er fjernet (hadde ingen stemmer)

* Sparebankene er fortsatt et felles valg, men jeg har lagt til Terragruppen i det valget (siden Terra er en sammenslutning av sparebanker.) Jeg kunne ikke splitte opp dette siden det alt var stemmer på valget Sparebank og jeg ikke visste hvordan de fordelte seg på de ulike. Så alle som bruker en sparebank eller terrabank får stemme på dette valget.

At det er rundt 15% på valget andre er helt greit. Vi skal ikke bli for detaljerte heller.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke om sparebank 1 hører med til sparebankene og terra-gruppen.

Hvis isåfall ikke, skulle den hatt seg en plass også.

Forbanna at folk skal være så nerdete, de finner så mye feil og mangler. Hehe! ;)

Endret av regga
Lenke til kommentar

Sparebank1 er en gruppe sparebanker, på linje med Terragruppen og frittstående sparebanker. Så det er ikke noe "feil" i å ha de i samme gruppe, selv om noen av dem har slått seg sammen og dannet et eget konsern. De kunne selvsagt ha hatt separate grupper fra starten av, men siden det alt var stemmer på samlegruppen kunne den ikke splittes fordi vi ikke vet hvordan de opprinnelige stemmene fordelte seg. Så det må bare være sånn. Men jeg skal oppdatere pollen så teksten reflekterer dette.

Hvordan bankene grupperer seg er strengt tatt ikke så interessant her. Sparebanken Vest var tidligere med i Sparebank1 samarbeidet men er i dag frittstående. Det er ikke noen vesentlig forskjell på de som heter Sparebank1 og de som heter Sparebanken på den gode gamle måten, eller de som heter Terra. De er alle sammen sparebanker.

Flere av bankene i pollen har jo også strengt tatt felles nettbankleverandør, hos BBS eller AS EDB. Det er bare logoene på toppen som skiller hos en del av dem...

Geir :)

Lenke til kommentar
-Som jeg sa så la jeg ikke merke til at den var fra 2000.

-De største bankene er med!

-Som jeg sa tidligere, opptil flere ganger så er det den MEST BRUKTE banken som skal frem og da e rdet ikke vits med småbanker da de ikke har sjangs å nå fram.

-Alle banker skal ikke med av natulige grunner. Den mest brukt er sannsynligvis en av de største.

- Når du ønsket å lage denne pollen, så forventet jeg et minimum av kunnskap om norske finansinstitusjoner. Sorry, jeg tok feil av deg. :)

- er vel de største bankene med, det var de ikke når jeg postet.

- Småbanker har jeg ikke nevnt med et ord.

- Selvfølgelig skal ikke alle banker med, men det var litt pussig at du ikke tok med den største.

Nå har tom waits for alice ryddet opp, så lykke til videre med pollen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-df17e

DnB NOR.

- Brukskonto

- Bsu

- Sparekonto

- Bedriftskonto

Er egentlig veldig fornøyd med Dnb Nor :)

Lenke til kommentar

Bruker postbanken

Jeg bruker nettbanken til den lokale banken, Skudenes og Åkra Sparebank.

Men jeg tror de bruker "nettbank softwaren" til DNB.

8548807[/snapback]

Vet du om det går an å få nettbank på sparekontoer i Skudenes&Aakra sparebank?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dersom DnB NOR og Gjensidige har fusjonert, hvorfor har de forskjellige betingelser på nettsidene side mon tro?

Fordi DnB NOR og Gjensidige aldri har fusjonert.

Fusjonen du sikter til i 2003 var mellom DnB og Gjensidige NOR, etter fusjonen ble Gjensidige igjen skilt ut som et nytt selskap.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nettbanken til Fokus Bank.

Ting jeg liker:

* Min Økonomi (automatisk kategorisering av varekjøp og andre transaksjoner)

* Enkel og gratis overføring til og fra MasterCard

* Enkel og gratis overføring til og fra boligkreditt

* Mulighet for å se/sperre/åpne betalingskort

* Bra verdipapiroversikt

Ting jeg ikke liker:

* Noe knotete menysystem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...