hill42 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Min datter har et Canon EOS 350D kamera med et 17-55 f/2,8 og et Sigma 70-200 f/2,8 objektiv. Hun er ivrig amatørfotograf og bidragsyter til en lokal nettportal med alle typer motiver innendørs og utendørs. Nå har hun lyst på et objektiv som dekker området mellom de objektivene hun allerede har. Jeg er ikke proff nok til å gi en anbefaling, men regner med at noen i dette forum kan gi gode råd. Endret 6. mai 2007 av hill42 Lenke til kommentar
zorry Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Min datter har et Canon EOS 350D kamera med et 17-55 f/2,8 og et Sigma 70-200 f/2,8 objektiv.Hun er ivrig amatørfotograf og bidragsyter til en lokal nettportal med alle typer motiver innendørs og utendørs. Nå har hun lyst på et objektiv som dekker området mellom de objektivene hun allerede har. Jeg er ikke proff nok til å gi en anbefaling, men regner med at noen i dette forum kan gi gode råd. 8546760[/snapback] De objektivene hun har dekker jo hele området fra en god vidvinkel til ganske lang tele. At hun ikke har de få millimeterne mellom 55 og 70 er ikke grunn god nok til å kjøpe mer utstyr etter min mening. Det er bare å bruke 55mm og croppe minimalt så får hun bilder med de aktuelle utsnittene. Hvis hun derimot ønsker seg bedre lysstyrke, skal ta makrobilder eller synes behovet for å bytte objektiv ofte kommer i veien for fotograferingen, kan jeg forstå at hun ønsker seg annen optikk. Hun må i alle tilfelle spesifisere bedre hva det er hun savner/ønsker før dere kan få noe mer konkret svar, medmindre det finnes tankelesere her på nettet? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 La hun prøve 24-105'en din, og hør hva hun synes Lenke til kommentar
hill42 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 La hun prøve 24-105'en din, og hør hva hun synes 8555930[/snapback] Ja, det må hun jo få lov til. Problemet er at det er mitt daglige objektiv og det jeg har påmontert når jeg er ute og reiser, men det er jo flere å få kjøpt av dette objektivet. Hva gjør ikke en far og en gammel fotoamatør for sin fotointeresserte datter! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Hun har her to stk kvalitetsobjektiver. Og de kritereiene er ikke tilegnet kvalitet, så da vil hun både gå ned i bildekvalitet, og alt annet. Si at den ideen hennes er veldig dom. Dessuten finnes intet 17-200 F2.8! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det var jo en høflig og saklig måte å uttale seg på... For å komme tilbake til det opprinnelige spørsmålet: jeg er enig med zorry i at det ikke er noe stort poeng å prøve å dekke området fra 55 til 70 mm... det er et relativt lite område som i stor grad kan dekkes med litt apostel-zoom Men hvis behovet skulle vise seg å være der, så har Tamron en 28-70mm f/2,8 som har fått gode kritikker og som ikke koster all verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå