trettifire Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Heisann! Har et lite issue med en laptop som jeg prøver å få på mitt trådløse nettverk. Jeg har en D-Link DI-524 trådløs router som fungerer helt flott. Jeg bor i et rekkehus, og får "Utmerket signal" hvor som helst i huset med en laptop som har et Intel PRO/Wireless 3945abg kort. Nå har jeg børstet støv av en gammel laptop og satt inn et Intel PRO/Wireless 2200bg-kort og har seriøse problemer med å få det koblet til nettverket. Når jeg har den oppe på "gutterommet" og ca 1 meter fra routeren så kommer den opp med "Utmerket signal", men rett utenfor døra til samme rommet (med døren åpen) så finner den ikke nettverket i det hele tatt. Hva er årsaken til dette og hva kan jeg gjøre for å utbedre? Jeg har satt kanalen til 1 (som i teorien skal gi bedre rekkevidde), og det er ingen problemer med tilkobling når jeg står helt inntil routeren så det er ikke noe feil med oppsettet. Endret 7. mai 2007 av trettifire Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har selv vært ute for dette tidligere, med en Pacard Bell og Compaq. Satt kortet over i en Toshiba, så fungerte det kjempebra. Kan tydeligvis være noen forskjeller mellom hvilke merker som fungerer på de forskjellige merkene. Aner ikke helt hva de store forskjellene skal være, men mistenker det har noe med den innebygde antennen å gjøre (som kobles til mini-PCI kortet). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Har du koblet til antennen? Ikke alle bærbare har antenne og da vil det funke dårlig. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (Dunker hodet i veggen) Ok. Jeg innser mine mentale begrensninger. Trodde faktisk at så høy frekvens tillatte at antennen var en del av kortet. Rightie ho. Da er det vel tilbake til tegnebordet. Det kortet som sto i maskinen før var et modem, så det er selvfølgelig ikke noen trådløs-antenne i maskinen min. Heldigvis går det an å improvisere antenner. Men så var det utregningen da. Og materiale. Noen fysikere her? Mener å huske noe med Frekvens/C*Ledeevne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå