alfred97 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Har fått et snodig problem med oppsettet mitt. Laptopen min har bare to USB-porter, så jeg har kjøpt inn en USB-hub, og opp mot denne har jeg koblet diverse småplukk som f.eks. et webcam, en HP Laserjet, en minnekortleser og en USB-drive. Alt dette ser ut til å fungere fint. Men så er problemet: Hvis jeg kobler en mus til huben, så skjer det rare ting. Logitech-musa mi funker i 20-40 sekunder, før den fryser fullstendig. Det er fortsatt lys i den, hvilket indikerer at den får strøm. Jeg testet med ei HP-mus også, og den funket litt bedre. Den frøs ikke, men med noen få sekunders mellomrom stopper overføringen i et halvsekund eller deromkring, akkurat nok til at man "mister" det man eventuelt prøver å drag-droppe. Veldig plagsomt. Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve? Begge musene funker forresten helt prikkfritt hvis jeg kobler dem direkte i PC'en. Endret 6. mai 2007 av alfred97 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Virker som om de får strøm, men ikke nok strøm. Hvis det fulgte med en strømkabel i form av A/C-adapter eller ekstra USB-kabel til huben ville jeg satset på å prøve den. Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Den har vært tilkoblet hele tiden. Har forsøkt uten den også, men resultatet er fortsatt det samme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Kanskje en oppdatering av USB-driverne kunne gjort susen. Det ville vært merkelig om det hadde noe med selve huben å gjøre.. Og siden du testet med flere mus er det vel liten sjans for at musen er skyld i problemet. Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Mulig... nå er jeg sikkert teit som et brød, men jeg aner ikke hvor jeg skal finne ny usb-driver som er korrekt for mitt system. Bruker en laptop av typen Compaq Evo N800c. På HPs egen driver-side fant jeg drivere til alt man kan forestille seg, bare ikke noe som hadde med usb å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå