TheFly Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Sliter litt med at bilder jeg åpner (fra kamera) i photoshop endrer fargene etter at jeg har lagret som jpeg. Problemet er at fargene blir matte i forhold til hva de er i photoshop. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ja, så er det vel viktig å ha riktig innstillinger på skjermen og, at den bruker samme fargeform som PS. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Men fargene er helt fine helt til jeg lagrer... (og da som jpg/jpeg). Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Nå har jeg så og si prøvd alt under "Color Settings" i CS uten at det har gitt bedre resultater. Er det noe annet som kan være galt? Jeg forstår det rett og slett ikke - hvorfor bildene har klare sterke farger i CS, men når de er lagret er fargene halvert. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Bileta er kanskje tatt i fargerommet Adobe RGB, men program som ikkje har fargestyring vil vise dei som sRGB, og dermed vert det blasse fargar. Konverter til sRGB før lagring, so bør det fungere. Lurer på om det er Edit --> Convert to profile eller noko slikt. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Nå er både skjermen min sRGB og kamera.... EDIT: Convert to profile gjorde susen!! TAKKER!! Endret 14. mai 2007 av TheFly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå