Quijote Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei, eg prøver å få til at css-filen får tak i request/post-parameterene til filen som bruker css-filen (pfeu... eehh.. kanskje eg skal prøve på nytt). For å forenkle problemet veldig, men likevel beholde kjærnen: Lass oss si at eg har ein php-fil (index.php) som henter css-filen (mystyle.css) (har "AddHandler application/x-httpd-php .css" i .htaccess-fil, så det er ikkje noe problem at filen er .css). La oss si at eg vil kunne varie bakgrunnsfargen på siden, med ein parameter i index.php. F.eks.: www..../index.php?bgcolor=green som da css-filen forhåpentligvis skal kunne hente med _REQUEST['bgcolor'], eller noe av denslags... Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Wei :!: ! Eg fann ut av det sjølv, var jo ganske logisk etter å ha først tenkt tanken. Skulle nokon lure på det samme, så er det (selvsagt ) bare å sende variablene vidiere... <link rel="stylesheet" href="mystyle.css<?php echo "?bgcolor=".$_REQUEST["bgcolor"] ?>" type="text/css" /> Kanskje det finnes ein smartere måte? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) [Fjernet] Edit: Så at du fant ut av det selv Endret 5. mai 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Burde det ikke vaert brukt $_GET istedenfor? $_REQUEST er vel PHP4 metoden. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 $_GET bør brukes for å unngå konflikt med $_POST eller $_COOKIE variabler med samme navn. $_REQUEST fungerer forøvrig likt i PHP fra 4.1.0 og oppover (også 5). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå