Amos Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg skal installere windows 2000 på ny harddisk. Når jeg setter i gang setup disketten får jeg beskjed om at det er et boot-virus i systemet, og restarter pc`en. Etter restart kommer ikke maskinen forbi POST. Jeg får ikke bootet fra diskett lenger... Noen som har tips??? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Da har du nok et problem ja. Det beste er hvis du har Norton Antivirus 2003 - den kan kjøre virussjekk fra CD (altså uten at programmet fysisk er installert på maskinen). Prøv det, og se om NAV fanger opp viruset. I så fall skal det gå å renske PC'n din for viruset. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 NAV 2003 er sterkt annbefalt ja... Lenke til kommentar
Amos Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Fjernes bootviruset ved formatering av harddisken? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Ja, det gjør det vel.............bootsektoren ligger jo på harddisken, så det går nok bra. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Uhm.. er det ikke en eller annen sak i BIOS man b lir bedt om å Disable for å unngå dette da..? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jo, det stemmer at man som regel har innstillinger for dette i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå