9drd Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei alle sammen, jeg er da ny i dette forumet.. Jeg har nylig kjøpt meg en Derbi Senda SM DRD Racing 06' modell, og er veldig fornøyd med den Jeg har bare kjørt 89 km med den hittil, men det blir mer etter hvert Jeg lurer egentli bare på hvordan jeg kan få mopeden til å gå bra, og hvordan (på en forsvarlig måte som ikke ødelegger motoren eller noe sånt). Hvor langt må jeg kjøre til den er kjørt inn btw ? Noen på et forum sa: ".. drakamper mellom AM6 "Fans" og Derbi "Fans". Konklusjonen blir som regel at derbi har problemer med elnettet, am6 har litt svakere girkasse osv. Som sagt, svært lite skiller mopedene nå til dags. " ..jeg har altid trodd at Derbi hadde AM6 motor? Ut ifra det jeg har hørt, men jeg er ikke sikker selv Er det skadelig for mopeden min hvis jeg kjører den uten plombering? Er det bedre å ta av plomberingen etter innkjøringen, eller mens jeg kjører den inn? Jeg trenger masse tips med hva-som-heldst Bare pøs på med informasjon om alt Uansett, jeg trenger MASSE tips på hva jeg kan gjøre med min Derbi Senda SM DRD Racing sånn at den blir bedre, på en forsvarlig måte (uten at motoren blir slitt eller noe sånt) =) Tusen takk Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Jeg lurer egentli bare på hvordan jeg kan få mopeden til å gå bra, og hvordan (på en forsvarlig måte som ikke ødelegger motoren eller noe sånt). Hvor langt må jeg kjøre til den er kjørt inn btw ? Det beste du kan gjøre for å få den til å gå greit er å ta plomben i eksosannlegget/ eller sette på et effektanlegg (f.eks Metrakit PRO).Du har kjørt inn motoren etter ca. 50mil (500km) Og du kan allerede nå ta ut plomben/effektannlegg (da dette egentlig er bedre for motoren enn plombert innkjøring) Men husk å ikke press motoren før den er ordentlig innkjørt. ..jeg har altid trodd at Derbi hadde AM6 motor?Derbi produserer sine egne motorer, ergo; det står ikke en AM6 i derbier. Ut ifra det jeg har hørt, men jeg er ikke sikker selv Er det skadelig for mopeden min hvis jeg kjører den uten plombering? Er det bedre å ta av plomberingen etter innkjøringen, eller mens jeg kjører den inn? Se ovenfor Uansett, jeg trenger MASSE tips på hva jeg kan gjøre med min Derbi Senda SM DRD Racing sånn at den blir bedre, på en forsvarlig måte (uten at motoren blir slitt eller noe sånt) =) Tusen takk Vel, motoren blir jo slitt etterhvert uansett, men hvis du vil ha trim uten å ''skade'' eller endre for mye på motorsystemet er det best med effektannlegg eller å ta plomben i orginalannlegget. 8545876[/snapback] Endret 5. mai 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
9drd Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Kom med mange flere tips, please Jeg vet ikke så mye, så flott at dere kommer med tips som kan hjelpe meg med på veien fremover Pøøøøs på, alle sammen Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 For ikke å skade motoren, sett på effektanlegg(Hebo er ett bra valg) og større dyse. Kanskje drev også.. Lenke til kommentar
9drd Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) HEBO? Det lyser jo trim av HEBO da ? MetraKit kanskje? Off, jeg har ikke peiling Hvilket drev er det på DRD'n da, og burde jeg bytte til mindre eller større drev? (er det lovlig?) Men hvor mye bedre blir mopeden min hvis jeg bare tar ut plomberingen i eksosanlegget? Og hva med onkel Politi? ....takk for alle svar ! Håper på maaange Endret 6. mai 2007 av 9drd Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) HEBO? Det lyser jo trim av HEBO da ? MetraKit kanskje? Off, jeg har ikke peiling Hvilket drev er det på DRD'n da, og burde jeg bytte til mindre eller større drev? (er det lovlig?)Men hvor mye bedre blir mopeden min hvis jeg bare tar ut plomberingen i eksosanlegget? Og hva med onkel Politi? ....takk for alle svar ! Håper på maaange 8549180[/snapback] Det lyser like mye trim av Metrakit. Du finner drevet med å telle taggene på hjulet. Det er ulovlig å endre på drevet ja, sett på større drev foran, og behold bak som det er. Regner med det er 47 bak. Den blir ganske mye bedre, den vil vel ha en hastighet på 80 på flata. Onkel politi blir ikke glad og gir deg en bot på 4200 kroner hvis du blir tatt for trim. Du kan jo annskaffe deg turtallsperre, så hvis du blir tatt på tralla dems, har du en sjanse til å slippe unna. Og en ting til; håper på mange svar? Da må du spørre om noe først. Endret 6. mai 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 et anlegg som dette http://www.speedoptions.no/index.php?main_...&products_id=82 lyser ikke så mye trim. og de demper lyden godt Hvilket bakdrev har du ? har du av typen med 64 tenner eller 52 ? vist du har først nevnte så bør du bytte ut bakdrevet til 52 . Noe annet du kan kjøpe er turtallsperre , stiller du denne riktig inn , så trykker du på en knapp og mopeden går i 45-50 km/t http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=280 der har du den Mvh. Den onde anda Lenke til kommentar
9drd Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvilket bakdrev har du ? har du av typen med 64 tenner eller 52 ? vist du har først nevnte så bør du bytte ut bakdrevet til 52 . Jeg gikk ut å telte ista, og fant ut at jeg har 52 Hvorfor er det bedre med 52 istedenfor 64? Hva er forskjellen på et lite bakdrev, og et stort et? Bare kom med mange ting, så jeg lærer mer Trenger knowledge Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hvilket bakdrev har du ? har du av typen med 64 tenner eller 52 ? vist du har først nevnte så bør du bytte ut bakdrevet til 52 . Jeg gikk ut å telte ista, og fant ut at jeg har 52 Hvorfor er det bedre med 52 istedenfor 64? Hva er forskjellen på et lite bakdrev, og et stort et? Bare kom med mange ting, så jeg lærer mer Trenger knowledge 8565949[/snapback] tenk på bakdrev som på en trøsykkel , jo mindre drevet er , jo større fart kan du komme opp i , men det er tyngre å trø , dette gjelder og for fram drevet , jo større framdrevet er , jo tyngre blir det for motoren å drive hjulet rundt , men du vil få¨en høyere toppfart , for du har en såkallet tyngre utveksling blir bakdrevet for stort og front drevet for lite vil du akse godt , men sykkelen vil komme fort opp på så høyt turtall at den ikke greier lenger eller turtallet sperrer , derfor vil du da få dårlig toppfart . fatter du ? Endret 8. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Skal man nå 0-100 kjappest mulig, sleng inn veldig lav utveksling, slik at man bruker få gir. Lenke til kommentar
9drd Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 blir drevene for store vil du akse godt , men sykkelen vil komme fort opp på så høyt turtall at den ikke greier lenger eller turtallet sperrer , derfor vil du da få dårlig toppfart . Let's see if I got this right.. Hvis drevet er mindre (bak eller forran?), så akser den godt, men mindre toppfart. Og hvis drevet er større (bak eller forran?), så akser den dåligere, men høyere toppfart? Jeg telte tannhjulene på bakdrevet mitt ista, 52T. Hva jeg har forran (på motoren) vet jeg ikke Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hvis du har mindre foran, blir den sterk, den akselerer ikke fortere, men den blir sterkere. har u mindre bak og større foran, fart - kjapt 0-100 Større bak og mindre foran, sterkere Lenke til kommentar
9drd Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Hvis du har mindre foran, blir den sterk, den akselerer ikke fortere, men den blir sterkere. har u mindre bak og større foran, fart - kjapt 0-100 Større bak og mindre foran, sterkere Hvor mange T's (tannhjul) anbefales det forran og bak for å få bedre aks på min Derbi Senda SM DRD Racing 06' ? Og hvor mange T's (tannhjul) anbefales det forran og bak for å få'n sterkere? ... ta med hvor stort drev forran og bak på begge spm'ene.. ..som dere sikkert har skjønt, jeg er en newbie som prøver å bli pro Har ikke noe spess erfaring med mopeder, så det er derfor jeg vil lære litt Oxo ein ting til, skrivpå mere ting som dere anbefaler meg å gjøre Og hvor mye bedre blir mopeden etter'at jeg har tatt ut plomba ? Tror kanskje jeg skal gjøre det etter jeg har kjørt den inn Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 når du har tatt plomba kan du kjører 14-52 , men så lenge du skal kjøre orginalt er det ikke så mye vits å bytte drev. Tar du 14-52 da så kommer du deg knapt opp bakker. så er det vel ikke vært å få en trimmbot på 4200,- bare når du skal bytte drev ? Lenke til kommentar
9drd Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) ...men så lenge du skal kjøre orginalt er det ikke så mye vits å bytte drev. Tar du 14-52 da så kommer du deg knapt opp bakker Jeg har ikke modifisert min moped i det hele tatt, så jeg kjører orginalt-orginalt. Det eneste jeg har gjort, er å sette på blåe ventilhetter som jeg kjøpte på BilTema Det er på 52T bak, men forran vet jeg ikke.. Sier du nå at hvis jeg bytter drev til (?), så blir den bedre (kjører kjappere?)? Isåfall, hvilke drev bak og fram ? .. og hvor mye speed ++ kan den gjøre etter omdrevningen ? Den er kjørt 100 km nå, å klarer ca. 60 på flata, men jeg prøver å ikke gi på altfor mye så jeg bremser litt ned, pga jeg er inne i innkjøringsfasen .. I litt bratte oppoverbakker litt over 20, mens andre ikke-så-bratte rundt 35 Men anntar dette blir bedre etterhvert som den er innkjørt (?) .. Off, ble litt mange spm, men prøv å svar på alle ? Tusen takk Endret 9. mai 2007 av 9drd Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nei det blir ikke stort bedre etter den er innkjørt, det er sånn den er plombert. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 jeg har planer om og kjøpe exact samme sykkel en Derbi DRD Senda SM 06. og jeg lurer på hvor du kjøpte den? på best of bikes i oslo? og er den fin?, kan du ta noen bilder for den må visst være en juvel siden jeg ikke finner den noen steder på nettet. Også lurte jeg på om du har fått trimma den siden sist? ; ) hilsen en som også vil ha derbi og håper på og få vite hvor mye den kosta : ) Lenke til kommentar
9drd Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Noe annet du kan kjøpe er turtallsperre , stiller du denne riktig inn , så trykker du på en knapp og mopeden går i 45-50 km/t http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=280 der har du den Mvh. Den onde anda 8561325[/snapback] Jeg har hørt at dette ødelegger det elektriske anlegget på sykkelen? Er turtallsperren skadelig for mopeden/det elektriske anlegget? Lenke til kommentar
sogs Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei Jeg lurte på om det gikk ann å kjøpe Derbi Drd Racing 50 Sm 08/09 eller Derbi Drd Racing 50 Sm Limited Edtion 08/09 i Norge snart? For jeg blir 15 om et halvt år og tenkte meg en, men finner ingen plasser i Norge som har den. Hvis noen har noen tanker om hvor de lan selge eller om de vet om de selger så hadde jeg satt pris på svar Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei Jeg lurte på om det gikk ann å kjøpe Derbi Drd Racing 50 Sm 08/09 eller Derbi Drd Racing 50 Sm Limited Edtion 08/09 i Norge snart? For jeg blir 15 om et halvt år og tenkte meg en, men finner ingen plasser i Norge som har den. Hvis noen har noen tanker om hvor de lan selge eller om de vet om de selger så hadde jeg satt pris på svar Derbi Senda SM DRD PRO, koster ca 34.000,- ny. Så vet vi det. R koster litt mindre, 32.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå