Christian86 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg ble erklært ikke tjenestedyktig av ymse grunner, men noen skyldtes legeattest som bekreftet at jeg ville slite en god del i millitæret. Kan jeg havne hos silvilforsvaret e.l. selv om jeg er erklært ikke tjenestedyktig? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Vil du inn Sivilforsvaret? Nei, du kommer ikke til å bli kalt inn, sannsynligvis heller ikke om du eksplisitt søker om det. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Spørs hvor krise det blir i landet det... Men per dags dato blir du ikke kalt inn. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Vil du inn Sivilforsvaret? Nei, du kommer ikke til å bli kalt inn, sannsynligvis heller ikke om du eksplisitt søker om det. 8554523[/snapback] hvem sa jeg vil? Jeg vil vite om jeg slipper Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Du KAN kalles inn til Sivilforsvaret, selv om du er erklært tjenesteudyktig i Forsvaret; Tjenesteplikt Med hjemmel i sivilforsvarsloven kan kvinner og menn mellom 18 og 65 år som oppholder seg i riket kan pålegges tjenesteplikt i Sivilforsvaret. I krigsreserven (egenbeskyttelsen) kan også personer over 65 år pålegges tjenesteplikt for spesielle oppgaver. Rekrutteringen skjer via Vernepliktverket blant personell som har avsluttet militær verneplikt, personell som av ulike grunner er fritatt for militær verneplikt, sivile vernepliktige og kvinner mellom 18 og 40 år. Personer mellom 16 og 18 år og personer over 65 år kan også etter eget ønske og nærmere vilkår antas til tjeneste. http://www.sivilforsvaret.no/presentation/index.asp Endret 8. mai 2007 av Caze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå