frankolsen Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hjelp ,jeg har kjøpt meg en Unex NexIP ISO50 ruter. Denne klarer jeg ikke å komme meg på nett med. Jeg blir avvist av serveren ( Telenor ADSL ) hver gang jeg prøver ,både med "default" IP adresse ,og med avkrysset får å tildele IP adresse automatisk. Hva gjør jeg galt ? Jeg kjører WinXP Norsk Home. Et annet spørsmål : hvor mange ledere er minimum når man skal koble opp et nettverk ? Jeg har kjøpt et hus ,der det ligger 4-leder kabel mellom alle rom. Tenkte jeg kunne bruke denne ,og kjøpte noen nettverksbokser hos en lokal PC-butikk. Det skulle holde med 4 ledere sa de der ,"bruk grønn og oransj i boksene". Dette vil vel da si tilkobling nr. 1-2-3 og 6 ? Jeg får imidlertid bare melding om at nettverkskabel er frakoblet. Er jeg helt på tur her ,eller ??? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hei for Telenor Adsl som bruker PPPOe protokollen må du sette opp routeren til å bruke denne protokoll , da skal du bare fylle inn de data du har fått angående login/pass og slikt i rette vinduet6 og så bør du være på nett . Har du glemt bort bruksanvisningen din så kan du finne den her http://www.unex.com.tw/Product/Broadband/I...50p/IS050p.html Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Det skulle holde med fire ledere for vanlig nettverk, ja. Når du logger på internett, pass på at brukernavnet er i formen [email protected] og ikke bare brukernavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå