Bruker-93156 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Inkluder en roøvelse eller nedtrekk-øvelse hvertfall, rygghev er en fin øvelse men hjelper ikke på den øvre delen av ryggen. Men lurer du på noe mer med brystøvelsene, eller har du fått svar nok? 8557351[/snapback] Jeg har forstått at jeg bare kan fortsette med Push-ups... Sære meg vil ikke til noe studio, enda... Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Heihei.. jeg bruker bare denne tråden.. anyway, Hva slags øvelse er det jeg kan ta hvis jeg skal trene øvre musklene på ryggen og sidmusklene.. ? Funker strikk? altså sånn treningsstrikk til en av de delene? Nei, jeg får ikke tilgang til studio nei. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Heihei.. jeg bruker bare denne tråden.. anyway, Hva slags øvelse er det jeg kan ta hvis jeg skal trene øvre musklene på ryggen og sidmusklene.. ? Funker strikk? altså sånn treningsstrikk til en av de delene? Nei, jeg får ikke tilgang til studio nei. 8559236[/snapback] Chins. Heng deg i en busk på en gren med bredt tak, så drar du deg sakte og kontrollert opp, helt til haka er over grenen, ikke spark fra med føttene for å få fart opp, dem skal henge rett ned. Og så senker du deg ned igjen og repeterer. Ta så mange du klarer, det er ikke mange du vil klare uansett. Før du begynner så kan du henge deg i grenen slik at armene og ryggen er fullstendig strekt ut, du skal bare henge der, og så begynner du. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen som har noe topic å tilføre? Bør jeg trene hver dag? Jeg trenger bare en øvelse som gjør litt for brystmusklene, gidder ikke noe stuio for bare det. 8551200[/snapback] Nei du bør ikke trene hver dag. trener du hver dag, så får du ikke fullt utbytte fordi når du trener så bryter du ned musklene, og når de fikser seg selv, så blir de sterkere. Så musklene skal hvile innimellom. Ta heller ikke å tren flere ganger hver dag. tren heller 3 sett a hver øvelse. max styrke hvis du skal ha det. Anbefaler da lett oppvarming i alle muskler, og senere pushups, sittups, flyveren (ligge på mage og løfte opp armer og bein i ca 5 sek) og fjærer. Fjærer er det beste hvor du har armene rett ut og drar de ut, og holder igjen når du tar den tilbake. Etter noen mnd så får du brystmuskler av stål.! studio er bare bortkasta penger! Jeg trener bare med min egen kropp, og klarer fint å ta enarms-pullup, langt over 100 situps uten stopp, 20 pullups i en finger på hver arm osv Så skipp flere tusen kroner på studio, og tren selv med egen kropp. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen som har noe topic å tilføre? Bør jeg trene hver dag? Jeg trenger bare en øvelse som gjør litt for brystmusklene, gidder ikke noe stuio for bare det. 8551200[/snapback] Nei du bør ikke trene hver dag. trener du hver dag, så får du ikke fullt utbytte fordi når du trener så bryter du ned musklene, og når de fikser seg selv, så blir de sterkere. Så musklene skal hvile innimellom. Ta heller ikke å tren flere ganger hver dag. tren heller 3 sett a hver øvelse. max styrke hvis du skal ha det. Anbefaler da lett oppvarming i alle muskler, og senere pushups, sittups, flyveren (ligge på mage og løfte opp armer og bein i ca 5 sek) og fjærer. Fjærer er det beste hvor du har armene rett ut og drar de ut, og holder igjen når du tar den tilbake. Etter noen mnd så får du brystmuskler av stål.! studio er bare bortkasta penger! Jeg trener bare med min egen kropp, og klarer fint å ta enarms-pullup, langt over 100 situps uten stopp, 20 pullups i en finger på hver arm osv Så skipp flere tusen kroner på studio, og tren selv med egen kropp. 8559766[/snapback] Det at studio er bortkasta penger er vel litt overdrevet, men jeg tror jeg skjønte hvor du ville hen, nemlig at hjemmetrening duger. Jeg ser mange positive ting med studio, det ene er at det er billig. Det andre er den sosiale kretsen. Det tredje er at man har alt utstyr samlet på ett sted for systematisk trening. Det fjerde er at man kan nå lengre i et studio enn hva man som regel får til på hjemmebanen uten noe utstyr i det hele tatt. Det femte er at det er mange fine damer der også Det sjette er at man får veiledning på et studio. Greit nok at det koster litt penger, men man trenger jo ikke betale store summer, man kan f.eks betale måntlig istede for hvert halv eller helår. Når du trener på hjemmefronten og du har råd til et dyrt kosthold og evnt. det svindyre kosttilskuddet så har du også råd til et studio etter min mening. Og uten et godt kosthold er det ingen fremgang. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det at studio er bortkasta penger er vel litt overdrevet, men jeg tror jeg skjønte hvor du ville hen, nemlig at hjemmetrening duger. Jeg ser mange positive ting med studio, det ene er at det er billig. Det andre er den sosiale kretsen. Det tredje er at man har alt utstyr samlet på ett sted for systematisk trening. Det fjerde er at man kan nå lengre i et studio enn hva man som regel får til på hjemmebanen uten noe utstyr i det hele tatt. Det femte er at det er mange fine damer der også Det sjette er at man får veiledning på et studio. Greit nok at det koster litt penger, men man trenger jo ikke betale store summer, man kan f.eks betale måntlig istede for hvert halv eller helår. Når du trener på hjemmefronten og du har råd til et dyrt kosthold og evnt. det svindyre kosttilskuddet så har du også råd til et studio etter min mening. Og uten et godt kosthold er det ingen fremgang. 8559931[/snapback] Ja jeg tok kanskje litt i med at det var bortkastet penger, men da mente jeg i Mr. Olsen sitt tilfelle. Hvis man har den erfaringen om hva som kreves for å bygge kropp riktig, så trenger man bare google for å søke på treningsmåter spesifisert på det man skal trene. Men er jo selvfølgelig mer hyggelig om man trener flere stk i studio (har ingen erfaring i det, fordi jeg har som regel bare trent alene). Det femte er at det er mange fine damer der også Ja den slår jo alt. hehe. Er det som motiverer meg mest med å få fin kropp. Å se bedre ut for dere jenter. Men fra spøk til alvor, Har man penger og vil trene med apparater, så er studio utmerket. Men er mange som trener for lite mht det de betaler. generel styrke for å forebygge skader osv klarer man på en matte hjemme. =) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 hmm det med koshold.. der er jeg litt usunn,jeg spiser ganske mye usunt mat og drikke(cola) men jeg kan si at jeg er den personen som kan spise mye uten å legge seg på.. sså da er spørsmålet mitt: det ødelegger ikke noe? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 hmm det med koshold.. der er jeg litt usunn,jeg spiser ganske mye usunt mat og drikke(cola) men jeg kan si at jeg er den personen som kan spise mye uten å legge seg på.. sså da er spørsmålet mitt: det ødelegger ikke noe? 8560379[/snapback] Usunn mat er som regel fiberfattig mat, og det er ikke særlig positivt for balansen mellom de gode og dårlige bakterieflora i tarmen. Fiber er også bra for hjertet. Det andre er at selv om du ikke blir fet av usunn mat så kan du få åreforkalkning, det trenger ikke synes på kroppsfettet, så det er litt skummelt når man blir eldre, plutselig smeller det og så får du hjerteinfarkt. Det tredje er at du ikke får alle de viktige vitaminer og mineraler fra usunn mat. Så ja, jeg mener at usunt kosthold ikke tjener noen på sikt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 hmm det med koshold.. der er jeg litt usunn,jeg spiser ganske mye usunt mat og drikke(cola) men jeg kan si at jeg er den personen som kan spise mye uten å legge seg på.. sså da er spørsmålet mitt: det ødelegger ikke noe? 8560379[/snapback] For det første kan du ikke spise mye uten å legge på deg, og for det andre er usunn mat fremdeles usunt (inni kroppen blir du ødelagt, selv om du ser tynn ut utenpå). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå