Gå til innhold

Hvor ofte trene overkropp?

Anbefalte innlegg

Jeg skal starte å prøve å trene brystmusklene litt mer enn det jeg har gjort, altså mer enn ingenting.

Jeg skal også prøve å starte (Igjen) med sit-ups, push-ups, ryggøvelser og div.

Noen som har en eller to tips til øvelser for å trene bryst?

Jeg tok i vinter push-ups tre ganger per dag, 10 ganger per gang, for å komme i gang, men daffet av. Da tok jeg også 20 sit-ups hver gang.

Nå skal jeg prøve igjen, men lurer på om jeg bør ta kun annenhver dag?

Er det ok å ta 20 sit-ups, 10 pushups, 10 "rygghevinger på magen" og en brystøvelse 3 ganger per dag, fordelt utover dagen?

Jeg er generelt sett trent bedre enn Ola Nordmann, men mest i beina og kondissen. Six-packen som jeg hadde er også på vei ned, men kan såvidt skimtes...

Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går ikke til treningsstudio for å kun trene bryst, å så har jeg ikke interesse for vekter så det må være noen øvelser. :)

Har nok utgifter som det er :(

8545960[/snapback]

Hvis du ikke vil på studio og du ikke vil bruke vekter, er det foroverbøyd dips og pushups som gjelder. Bruk gjerne en ryggsekk med noe tungt i til push-ups.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Push-ups med vekter er vel stor neinei da? Blir litt for statisk stilling når man har låst armene ned mot gulvet. Foroverbøyd dips funker flott.

Uansett så skjønner jeg ikke meg på disse evige hjemmetrenerene. Studio er nydelig, damer og vekter. Kan det bli bedre? jo det mangler ølservering da :)

Lenke til kommentar
Uansett så skjønner jeg ikke meg på disse evige hjemmetrenerene. Studio er nydelig, damer og vekter. Kan det bli bedre? jo det mangler ølservering da  :)

8547051[/snapback]

Så sant, så sant :D

Kunne godt ha kasta ut deler av brukermassen da; folk som tar bicepscurls i knebøystativet eller folk som stønner og kaster vekter rundt seg etter hver eneste sett.

Lenke til kommentar

Eller fjortisene som kommer i gjenger og samler seg alle rundt samme apperatet. Eventuelt stiller seg opp og stirrer. Slipper heldigvis dette fenomenet der jeg trener nå da, snitter på alder der er vel nærmere 30.

Lenke til kommentar

Hihi, jeg så en fyr i dag som tok bicepscurls i knebøystativet og hadde bestemt meg for at jeg ikke gadd å vente på å ta knebøy, så jeg sa litt for høyt til treningspartneren min "Se, der er det en av de tulligene som trener bicepscurls i knebøystativet.. det er sånne som blir ledd av over alt." Det endte med at etter at settet var over så gikk han sin vei og så ned i bakken mens han fortalte at han var ferdig :p

Kanskje litt frekt ettersom han muligens er flinkere enn meg i det meste på trening, men allikevel ganske frustrerende å ikke få tatt knebøy fordi noen på død og liv må ha stanga i et stativ på bicepscurls.

Lenke til kommentar
Hihi, jeg så en fyr i dag som tok bicepscurls i knebøystativet og hadde bestemt meg for at jeg ikke gadd å vente på å ta knebøy, så jeg sa litt for høyt til treningspartneren min "Se, der er det en av de tulligene som trener bicepscurls i knebøystativet.. det er sånne som blir ledd av over alt." Det endte med at etter at settet var over så gikk han sin vei og så ned i bakken mens han fortalte at han var ferdig :p

Kanskje litt frekt ettersom han muligens er flinkere enn meg i det meste på trening, men allikevel ganske frustrerende å ikke få tatt knebøy fordi noen på død og liv må ha stanga i et stativ på bicepscurls.

8549959[/snapback]

Det er rett.

Har dere ikke vanlige stativ til EZ og vanlige stenger? Har vel 5 på gymmet i tillegg til 2 scottcurlbenker.

Lenke til kommentar

1 scottcurlbenk med EZ-stang, pluss at vi har "småstenger" fra 10-45kg (og den nevnte personen trente med 40kg), ei ekstra ez-stang og ei vanlig olympisk stang som ikke er i stativ. Av dette var ingenting i bruk; kun knebøystativene var opptatt.

Lenke til kommentar

Trener du på Gløshaugen. Zethyr? Synes jeg så det i profiltråden.

Synes litt synd på han fyren du skremte bort :p

Han hadde vel hatt gyldig grunn om han hadde trent med 50kg? Jeg mener det er ok å pumpe biceps i knebøystativene om du går over 45kg. Det tar jo uansett ikke så lang tid.

Lenke til kommentar

Jau, jeg trener også der. Så lenge det ikke er alt for fullt, er det et ok gym synes jeg.

Du har kanskje sett meg og? Trener som regel med en grå sliten caps :p

Endret av Dagon
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, har du tenkt over hvordan det går med skuldrene dine og holdningen din om du trener skuldre uten å trene rygg?

Du har forresten fått massevis av svar. Skal du trene musklene godt drar du på studio eller kjøper deg en benk og hantler. Skal du bare ha litt småtrening av dem så tar du pushups.

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen, har du tenkt over hvordan det går med skuldrene dine og holdningen din om du trener skuldre uten å trene rygg?

Du har forresten fått massevis av svar. Skal du trene musklene godt drar du på studio eller kjøper deg en benk og hantler. Skal du bare ha litt småtrening av dem så tar du pushups.

8553213[/snapback]

Jeg trener rygg, ben, armer og mage fra før...

Jeg skal bare ha noen småøvelser...

Lenke til kommentar
Push-ups med vekter er vel stor neinei da? Blir litt for statisk stilling når man har låst armene ned mot gulvet. Foroverbøyd dips funker flott. 

Uansett så skjønner jeg ikke meg på disse evige hjemmetrenerene. Studio er nydelig, damer og vekter. Kan det bli bedre? jo det mangler ølservering da  :)

8547051[/snapback]

Har ikke peiling, jeg synes å ha hørt det som et tips tidligere.

Noen som har noe topic å tilføre? :ermm:  :roll:

Bør jeg trene hver dag?

Jeg trenger bare en øvelse som gjør litt for brystmusklene, gidder ikke noe stuio for bare det.

8551200[/snapback]

Hvis du skal trene uten vekter og sånt, kan det vel ikke skade så mye å trene hver dag. Musklene tåler det, men sentralnervesystemet som bør få hvilen sin, ihvertfall ifølge RYP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...