agail Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 dette er en oppfølger til denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760366 jeg har en Compaq Evo N800c med bare 256mb ram. vil maskinen bli merkbar raskere hvis jeg setter inn en 512mb ram brikke, så jeg får 758mb ram. det koster ca 400 kr, vil det være lønnsomt, eller er det bare bortkastet penger? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Kommer akkuratt ann på hva du mener med raskere. Den vil ikke starte opp raskere, ei heller reagere raskere. Men du kan ha flere baller i luften, og kjøre mer krevende programmer (spill) Men selv 768mb RAM er ikke veldig mye. Hvis du ikke spiller noe særlig er det nok bortkastede penger. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 256MB ram er såpass lite at maskinen må bruke harddisken til å gjøre minnets jobb ganske ofte, da vil pcen bli veldig treg. Så sannsynligvis vil du oppleve en raskere maskin med 768MB minne. Lenke til kommentar
agail Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 jeg spiller en del FM 07 på pcèn, men det går ganske tregt så tror dere jeg vil merke forskjell i FM 07 Lenke til kommentar
Moal Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 ja, du vel merke stor forskjell! RAM er den letteste og mest merkbare oppgraderingen i en pc. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvilket operativsystem bruker du? Spesielt hvis bruker Windows XP vil jeg absolutt anbefale deg å oppgradere - 256 MB RAM er i aller minste laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå