Gå til innhold

Redigert Er dette en bra PC til real hard gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal si det der var en PC! Sikkelig rå.

En ting som forundrer meg, er at folk ikke har sagt mye om strømforsyningen. 500W blir egentlig for lite for 8800GTX, men 550W+ er å foretrekke.

Du bør for all del enten gå for større skjerm eller svakere skjermkort. Minimum 20"-22" (lik oppløsning på disse). Eller du kan gå ned på GeForce 8800GTS? 320MB-utgaven burde også holde. Du har nemelig muligheten til å oppgradere. Trenger ikke kjøpe råeste skjermkort som finnes, da dette vanligvis bare er sløsing. Idag vil 8800GTX kun være nyttig om du skal ha FULL grafikk på f.eks. Oblivion og Crysis. Dessuten er jeg ikke sikker på om CM Ammo har plass til et GTX kort. Forresten vil 8800GTS i SLI gi bedre ytelse enn GTX. Samme pris, og garantert plass i kabinettet, men Komplett gir visst ikke SLI-valg  :(.

Vil også få sagt at E6600 er et knall valg den og. Billigere er den også. Hovedkortet er helt topp. RAM'en er også av kvalitet.

Ønsker du mindre rot i kabinettet, kan du heller velge SATA-verjonen av DVD-brenneren og se etter modulær strømforyning. Hiper Type-R 580W som en annen bruker nevnte er et godt valg, Komplett får den inn om noen dager.

 

Skal du ha en god gaming mus kan jeg anbefale Razer DeathAdder og Logitech MX518. Et tastatur til 100kr holder i massevis, egentlig, men bestem selv. Saitek Eclipse er visst et godt valg.

8547883[/snapback]

 

Hva er SL1?

Lenke til kommentar
Skal si det der var en PC! Sikkelig rå.

En ting som forundrer meg, er at folk ikke har sagt mye om strømforsyningen. 500W blir egentlig for lite for 8800GTX, men 550W+ er å foretrekke.

Du bør for all del enten gå for større skjerm eller svakere skjermkort. Minimum 20"-22" (lik oppløsning på disse). Eller du kan gå ned på GeForce 8800GTS? 320MB-utgaven burde også holde. Du har nemelig muligheten til å oppgradere. Trenger ikke kjøpe råeste skjermkort som finnes, da dette vanligvis bare er sløsing. Idag vil 8800GTX kun være nyttig om du skal ha FULL grafikk på f.eks. Oblivion og Crysis. Dessuten er jeg ikke sikker på om CM Ammo har plass til et GTX kort. Forresten vil 8800GTS i SLI gi bedre ytelse enn GTX. Samme pris, og garantert plass i kabinettet, men Komplett gir visst ikke SLI-valg  :(.

Vil også få sagt at E6600 er et knall valg den og. Billigere er den også. Hovedkortet er helt topp. RAM'en er også av kvalitet.

Ønsker du mindre rot i kabinettet, kan du heller velge SATA-verjonen av DVD-brenneren og se etter modulær strømforyning. Hiper Type-R 580W som en annen bruker nevnte er et godt valg, Komplett får den inn om noen dager.

 

Skal du ha en god gaming mus kan jeg anbefale Razer DeathAdder og Logitech MX518. Et tastatur til 100kr holder i massevis, egentlig, men bestem selv. Saitek Eclipse er visst et godt valg.

8547883[/snapback]

 

Hva er SL1?

8557811[/snapback]

at du kobler 2 identiske skjermkort opp mot hverandre for økt ytelse. IKKE dobbel ytelse som mange tror...

Lenke til kommentar

Lagerstatus: 1 stk på lager

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

Creative Inspire 280

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

SoftThinks Installasjons og recovery

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

Cooler Master Ammo 533

Support Komplett.no - Komplett sin

Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

Garanti 3 år - Sende inn

 

dette er det nye oppsettet, med 600w m.m :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med de som snakker om at du bør kjøpe større enn 19" skjerm.

Hvis du kjøper en 19", vil den vare lenger enn hvis du kjøper en 20". Hvis du klarer dagens spill med en 20" med det oppsettet, kan det jo godt hende du sliter med nye spill om ca et år. Så jeg ville heller kjøpt en 19". :-)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt enig med de som snakker om at du bør kjøpe større enn 19" skjerm.

Hvis du kjøper en 19", vil den vare lenger enn hvis du kjøper en 20". Hvis du klarer dagens spill med en 20" med det oppsettet, kan det jo godt hende du sliter med nye spill om ca et år. Så jeg ville heller kjøpt en 19". :-)

8562816[/snapback]

du utnytter skjermkortet bedre NO om du har 20". Men er riktig som du seier, om man tenker litt lenger fram

Lenke til kommentar
Eg trur ikkje eg ville gått for Norman antivirus, det kan skape mykje problem. Om du speler, så kan det poppe farleg mykje boksar opp om du vil gi nettilgang til ditten og datten...

8548860[/snapback]

 

Er Nortron bedre?

8548949[/snapback]

 

Sterkt uenig med deg. Norman er et veldig bra virusprogram, som bruker lite minne og bare kjører fint i bakgrunnen. Har ikke fått noe virus med dette, og det popper aldri opp advarsler (unntatt når det faktisk finner et virus)

 

Mye bedre enn Norton (som er et eneste stort system-hog, hvis du har en mindre kraftig PC)

8552003[/snapback]

 

 

Har ikke hatt ett antivirus program på pcen på 3 år, fortsatt har jeg ikke fått noe virus.

 

 

IMO virus er oppskrytt. (dog jeg er forsiktig og jeg kjører jo en antivirus check annenhver mnd og spyware check hver uke osv )

 

 

 

Men nok OT, pcen du har der burde klare å kjøre hva som helst iallfall for et halvt år på fullt :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...