Gå til innhold

Redigert Er dette en bra PC til real hard gaming?


Anbefalte innlegg

Er denne Pc en en Enormt bra gaming pc?? Kan jeg kjøre foreksempel oblivion Crysis++ på beste grafikk uten lagg? går det fort å komme inn på ting?? er det ting jeg bør forandre?? Skal ikke bruke mer penger en dette koster!! 15000kr

 

 

Lagerstatus: 1 stk på lager

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

Creative Inspire 280

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

SoftThinks Installasjons og recovery

Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2

Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,

Cooler Master Ammo 533

Support Komplett.no - Komplett sin

Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte,

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

Garanti 3 år - Sende inn

 

Takk for alle svar thumbup.gif

Endret av Amadelius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje akuratt meget kraftig, men grei rask pc er det nok. Forresten, du trenger ikkje E6700, gå like godt for E6600, gjer same nytten. Ellers så burde du gå for meir velkjendte merker på strømforsyning som Hiper, Hiper Type-R enten 530w eller 580w med modulære kablar er det veldig mange som har god erfaring med. :)

 

Ellers så kan du gå for nforce 680i brikkesettet. Men for all del, 650i brikkesettet er vel så godt. Ellers bra :)

Lenke til kommentar
Ikkje akuratt meget kraftig, men grei rask pc er det nok. Forresten, du trenger ikkje E6700, gå like godt for E6600, gjer same nytten. Ellers så burde du gå for meir velkjendte merker på strømforsyning som Hiper, Hiper Type-R enten 530w eller 580w med modulære kablar er det veldig mange som har god erfaring med.  :)

 

Ellers så kan du gå for nforce 680i brikkesettet. Men for all del, 650i brikkesettet er vel så godt. Ellers bra  :)

8545675[/snapback]

 

Hvordan kan du prestere å si at den pcen ikke er meget kraftig? Uten å gå for 8800gtx i sli får du ikke pc som yter noe særlig bedre i spill. Så klart er ikke alle mindre sentrale komponenter, for ytelsen i spill de, ALLER beste, men hvilket brikkesett, minnefekvens osv. du har, har ganske lite å si i spill, maks noen få frames/s.

Endret av ptta
Lenke til kommentar
Ikkje akuratt meget kraftig, men grei rask pc er det nok.

8545675[/snapback]

 

du sitter kanskje selv på en stormaskin fra IBM eller no? :p

 

som sagt tidligere, er vel egentlig bare SLI av 8800gtx (ultra) og Q6800 som gir en reell ytelsesforskjell fra dette oppsettet, men da snakker vi ekstremt. oppsettet her er kraftig!

Lenke til kommentar
Ikkje akuratt meget kraftig, men grei rask pc er det nok.

8545675[/snapback]

 

du sitter kanskje selv på en stormaskin fra IBM eller no? :p

 

som sagt tidligere, er vel egentlig bare SLI av 8800gtx (ultra) og Q6800 som gir en reell ytelsesforskjell fra dette oppsettet, men da snakker vi ekstremt. oppsettet her er kraftig!

8546528[/snapback]

 

Exactly.... du kan betale 10.000 mer i hardware for å få kanskje +20% ytelse. Ved mindre du både har flusst i penger og kan forsvare å bruke så mye penger på å få så lite ekstra ut av det, så er det rett og slett bare en dum idè. Dessuten... SLI på en 19" skjerm er ihvertfall helt fullstending unødvendig...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

huff, ikke kjøp 19"!

vær heller litt snill med deg selv og kjøp en 24", da får den en skikkelig oppløsning, i motsetning til det en 19" har, det er jo ubrukelig!

 

(hvis du lurer så har 19" skjermer en oppløsning på 1280 x 1024 mens en 24" har en oppløsning på 1920 x 1200.)

 

det vil si at 24" skjermen er blandt annet klar for full HD, men det kan være lurt å passe på å kjøpe en skjerm med støtte for hdcp.

 

ellers så er vel den maskinen der grei den :)

Lenke til kommentar
huff, ikke kjøp 19"!

vær heller litt snill med deg selv og kjøp en 24", da får den en skikkelig oppløsning, i motsetning til det en 19" har, det er jo ubrukelig!

 

(hvis  du lurer så har 19" skjermer en oppløsning på 1280 x 1024 mens en 24" har en oppløsning på 1920 x 1200.)

 

det vil si at 24" skjermen er blandt annet klar for full HD, men det kan være lurt å passe på å kjøpe en skjerm med støtte for hdcp.

 

ellers så er vel den maskinen der grei den :)

8546771[/snapback]

 

det eneste problemet mitt der er at jeg ikke har plass :( Men har skjermen virkelig så mye å si :roll:

Takk for alle svar hittil

Lenke til kommentar

vel, jeg har en oppløsning på 1920 x 1200 på min bærbare, og en oppløsning på 1920 x 1440 på min stasjonære, og jeg må si det at jeg synes det er trangt å bruke en oppløsning under 1680 x 1050, selv om jeg synes det er litt lite det også.

 

mao. når jeg skal gjøre noe på pc'n til en kamerat av meg så synes jeg alt er unødvendig plasskrevende, fordi det tar relativt mye mindre plass på mine skjermer.

 

er du sikker på at du ikke har plass?

har du prøvd å måle?

hvis du ikke har plass så bør du se om du klarer å lage plass.

det er mye mer givende å spille med en høyere oppløsning også.

selv foretrekker jeg 1920 x 1440, men mitt 6800U skjermkort er ikke så veldig glad i det :/

 

det er også folk som sier at de ikke har like stort behov for AA når de går opp til en slik oppløsning, og da kan du tjene inn noe i ytelse igjen, men det er jo en smakssak. selv så er AA det siste jeg aktiverer, men det er av andre grunner, jeg synes rett og slett det gir minst for det det tar.

Lenke til kommentar

jeg tror det er slik ja.

det burde stå et sted inne på komplett.

om ikke, så går det jo an å sende en epost og spørre :)

 

for de som ikke er helt stødig, så er det likegreit å få en ferdigbygget pc, da man da har en garanti på at den virker når man får den :)

du får også noen år med teknisk støtte fra komplett om du ikke velger det bort ;)

Lenke til kommentar

Skal si det der var en PC! Sikkelig rå.

En ting som forundrer meg, er at folk ikke har sagt mye om strømforsyningen. 500W blir egentlig for lite for 8800GTX, men 550W+ er å foretrekke.

Du bør for all del enten gå for større skjerm eller svakere skjermkort. Minimum 20"-22" (lik oppløsning på disse). Eller du kan gå ned på GeForce 8800GTS? 320MB-utgaven burde også holde. Du har nemelig muligheten til å oppgradere. Trenger ikke kjøpe råeste skjermkort som finnes, da dette vanligvis bare er sløsing. Idag vil 8800GTX kun være nyttig om du skal ha FULL grafikk på f.eks. Oblivion og Crysis. Dessuten er jeg ikke sikker på om CM Ammo har plass til et GTX kort. Forresten vil 8800GTS i SLI gi bedre ytelse enn GTX. Samme pris, og garantert plass i kabinettet, men Komplett gir visst ikke SLI-valg :(.

Vil også få sagt at E6600 er et knall valg den og. Billigere er den også. Hovedkortet er helt topp. RAM'en er også av kvalitet.

Ønsker du mindre rot i kabinettet, kan du heller velge SATA-verjonen av DVD-brenneren og se etter modulær strømforyning. Hiper Type-R 580W som en annen bruker nevnte er et godt valg, Komplett får den inn om noen dager.

 

Skal du ha en god gaming mus kan jeg anbefale Razer DeathAdder og Logitech MX518. Et tastatur til 100kr holder i massevis, egentlig, men bestem selv. Saitek Eclipse er visst et godt valg.

Lenke til kommentar

der sier du noe!

jeg er helt enig ang. sata, du bør ikke kjøpe noen ata enheter. det er en gammel standard som er godt på vei ut.

ang strømforsyning så tviler jeg på at 500W blir for lite, selv om det kanskje ikke er nok til et sli oppsett.

 

men jeg kom akkurat på, ATI kommer med sine nye skjermkort den 14 mai, og de skal visst være tilgjengelige fra den datoen også, så det kan kanskje være noe å vente på?

 

det er noen rykter om at de yter dårligere, enn 8800GTX, men jeg tviler, man bør uansett vente å se til man ser tester av de ferdige kortene og driverene, og ytelsen forbedres omtrent alltid den første tiden etter at skjermkortet har kommet med hjelp av bedre drivere, dette gjelder nVidia kort såvel som ATI-kort.

Lenke til kommentar
Skal si det der var en PC! Sikkelig rå.

En ting som forundrer meg, er at folk ikke har sagt mye om strømforsyningen. 500W blir egentlig for lite for 8800GTX, men 550W+ er å foretrekke.

Du bør for all del enten gå for større skjerm eller svakere skjermkort. Minimum 20"-22" (lik oppløsning på disse). Eller du kan gå ned på GeForce 8800GTS? 320MB-utgaven burde også holde. Du har nemelig muligheten til å oppgradere. Trenger ikke kjøpe råeste skjermkort som finnes, da dette vanligvis bare er sløsing. Idag vil 8800GTX kun være nyttig om du skal ha FULL grafikk på f.eks. Oblivion og Crysis. Dessuten er jeg ikke sikker på om CM Ammo har plass til et GTX kort. Forresten vil 8800GTS i SLI gi bedre ytelse enn GTX. Samme pris, og garantert plass i kabinettet, men Komplett gir visst ikke SLI-valg  :(.

Vil også få sagt at E6600 er et knall valg den og. Billigere er den også. Hovedkortet er helt topp. RAM'en er også av kvalitet.

Ønsker du mindre rot i kabinettet, kan du heller velge SATA-verjonen av DVD-brenneren og se etter modulær strømforyning. Hiper Type-R 580W som en annen bruker nevnte er et godt valg, Komplett får den inn om noen dager.

 

Skal du ha en god gaming mus kan jeg anbefale Razer DeathAdder og Logitech MX518. Et tastatur til 100kr holder i massevis, egentlig, men bestem selv. Saitek Eclipse er visst et godt valg.

8547883[/snapback]

 

 

eg har allerede bestillt Pcen fra komplett :D men strømmforsyningen greier vell å drive alt :cry: 550w kosta mindre en 500w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...