Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkproblem på nytt utstyr

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har akkurat kjøpt meg ny PC og merker nå et problem jeg aldri har sett før.

Jeg kjører nå en Intel 6600 med Geforce 8600 på Windows Vista Ultimate.

På min 19" widescreen LCD skjerm ser jeg nå plutselig et kornete rutenett i bakgrunnen, dette er til stede i alt jeg gjør, men spesielt synelig i delvis gjennomsiktige overflater som i spill, film eller i kanten av mapper.

Det kornete rutenettet arter seg slik at rutene med forstyrrelser er ca 0,5cm hver vei og er perfekt lagt opp i et rutenett med ruter uten forstyrrelse i det hele tatt, nesten som å se på et sjakkbrett. De forstyrrede rutene består av kornete vanrette linjer.

Jeg har installert alle drivere og PC'en fungerer perfekt bortsett fra denne forstyrrelsen og jeg klarer ikke å finne noe i innstillinger som løser problemet.

Jeg kjører i 1440x900 og under 75Mhz.

Har noen sett et lignende problem før? Eller er dette et Vista problem relatert til drivere og kompatibitet?

Jeg har ikke sett noe slik før, og skjermen viste ikke noe slik i min gamle PC under Windows XP.

Håper noen har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk forbindelse mellom skjemkort og skjerm. kan være en dårlig kabel som forårsaker problemet. Driver selv og lodder dvi plugger og hvis visse ledere ikke har kontakt vil man få "støy" i bildet som kan ligne noe du beskriver..

hvis ikke det er noe feil der ville jeg prøvd skjermen på en annen maskin. hvis samme feil, ville jeg satset på mulig feil med skjermen.

hvis problemet blir borte når du bytter maskin er det mulig det er noe med skjermkortet ditt.

lykke til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...