harald_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Som sagt, disken montert på / er full, og nå sitter jeg og klør meg i hue mens jeg lurer på hvor jeg skal starte. Etter en rask titt i syslog ser det ut til at det er mysql som fyller opp, men jeg får ikke logget inn... Jeg er ikke ute etter noen løsning, jeg er mer interresert i å høre hva dere ville startet med å gjøre... på forhånd takk Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 LiveCD er en klassiker Virker alltid Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Ok? Starte opp med en livecd og rydde opp via den? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg ville startet opp LiveCD (Ubuntu 7.04) mountet disken og fjernet filer jeg vet jeg ikke trenger. Eventuelt kan man vel bruke chroot Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Kanskje jeg ikke forstår deg rett men; Hvis maskinen er full slik at den ikke vil starte X så kan man kjøre kommandoen sudo aptitude clean for å fjerne eldre installasjonsfiler. Ev. fjerne pakker man ikke trenger med rm kommandoen. Leste at dette er noe de skal fikse, slik at man ikke opplever slikt. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 aptitude clean hjalp ingen ting... Maskinen kjører ikke X, og står litt kronglete til i kjellern så det er et lite prosjekt å komme til Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Headless live cd og ssh inn? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) ok, jeg er trøtt. Jeg ler hver gang jeg leser emnetittel hvor det står -Er full, hvor starter jeg- riktig nok med en "/" også. Smekk på lanken regga, gå å legg deg og ikke forstyrr med offtopic i andre sine tråder. edit:type Endret 5. mai 2007 av regga Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Som et tips for framtida, er det en grunn til at de fleste anbefaler en egen /var partisjon, spesielt på servere, for å unngå at bl.a. logger skal fylle rotpartisjonen Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvor stor bør /var være da for vanlig desktop? Og hva skjer når denne mappen blir full? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå