Bruker-88036 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Går det an å flytte ett program som er innstallert på C-disken over til D-disken uten å avinnstallere og reinnstallere? F.eks. bare flytte programfilene, eller må man også rote i registre og sånt da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er forskjellig fra prog til prog.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det KAN gå. Det du gjør er å flytte Programfiler mappa over til en annen partisjon. F. eks at du flytter den fra C:\ til E:\ Hvis du får flytta den må du inni alle snarveiene som du har på skrivebordet ditt, og endre "Start in" Pathen fra C:\ til E:\ Jeg garanterer ikke at det fungerer, men noen programmer takler dette. Antivirus programmer, er nok ikke noe super happy for at man gjør sånn kanskje, men det er jo lov til å prøve. Når jeg tenker meg om må du vel gjøre det samme med snarveiene under Startmenyen også. Bytte Pathen fra C:\ til E:\ på snarveiene på Startmenyen også. Jeg ville kanskje ikke gjort dette på en sensetiv maskin. Ville gjort det på en maskin der ting og programmer ikke er så viktige. Lykke til. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Jo, det er nok som dere sier. Så jeg tenker jeg gjør det på den trygge måten og avinnstallerer programmene først. Det jeg skal flytte er alle programmene som har med bilder å gjøre. Alt dette skal på samme harddisk som bildene ligger på. Til nå har det bare vært bilder og musikk på den harddisken, men jeg leste i en bok (Steve Caplin - How to cheat in PS) at bilderedigeringsprogrammene fungerer best om man organiserer det slik at bilder og redigeringsprogram er på en egen harddisk. Fungerer best i den forstand at ting går kjappere. Også sto det at XP også ville arbeide bedre om man gjorde det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå