Gå til innhold

Plutselig tar skjermen 180 HERTZ! [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei, har en gammel fujitsu siemens pc skjerm, 17".

Idag gikk jeg inn på egenskaper> innstillinger > avansert >skjerm og la merke til at skjermen kan kjøre fra 43-180HZ.

Jeg satte den da opp i 180HZ og det gikk, ble mye mindre flimring enn da jeg hadde på 60 hz, og nå er skjermen som en drøm.

Men kan dette virkelig stemme? 180hz på en gammel dataskjerm?

Så det jeg lurte på er, om jeg har den på 180 hz, kommer ikke dette da til å ødlegge skjermen på kort tid? eller er det bare feil det som står der?

takker på forhånd for svar :)

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kanskje innstallert ein drivar eller program som gjer at ein kan setje den høgare? Eg tvilar på at skjermen tåler det, noko du kanskje finn ut på heimesidene til produsenten. Dersom skjermen ikkje er konstruert for å tåle det kan den bli skada/øydelagt.

Lenke til kommentar
Det kommer jo helt ann på oppløsningen da Zeph, jeg har vertfall sett skjermer som takler 160 Hz.

8545172[/snapback]

Har aldri sagt det ikkje er mogleg. Det er avhengig av oppløysing ja, jo lågare jo høgare frekvens. På min 19" som kosta 3k i si tid har eg maks 85Hz på 1280x1024. Trur eg kom opp til 110 eller noko sånt på 800x600.

Lenke til kommentar
Tror det er en bugg. Den kjører kansje på høyere enn 60hz men ikke 180...

8545210[/snapback]

Men åssen det når jeg nesten ikke kan se tegn til flimmer når jeg flytter rundt på vinduer?

Altså, merker stor forandring.

*beklager dobbelpost

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

høres ut som en windows bug har hatt noe lignende selv der du kan sette den till veldig høy hz uten at skjermen nødvendigvis følger etter, på den andre siden kjører jeg selv med 150hz i 640 480 i eldre spill på en 19"crt. 180hz@1200x høres lite trolig ut men, du kan nok sjekke hz på selve skjermen i menyene

Lenke til kommentar
høres ut som en windows bug har hatt noe lignende selv der du kan sette den till veldig høy hz uten at skjermen nødvendigvis følger etter, på den andre siden kjører jeg selv med 150hz i 640 480 i eldre spill på en 19"crt. 180hz@1200x  høres lite trolig ut men, du kan nok sjekke hz på selve skjermen i menyene

8545308[/snapback]

God idè, sjekker nå :)

EDIT: jupp, du hadde visst rett... skjermen sa 85 hz :/

Takker for svar, folkens :)

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...