TheMatrix Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Så er tiden kommet for en formatering og da må jeg ha backup av mailene mine. Dette regnet jeg med skulle gå greit, jeg fant path'en for lagring av mail, men til min store overraskelse så ligger kun IDX filene der. Nå har jeg søkt rundt på maskinen, men uten resultat i mange timer, jeg kan ikke finne MBX filene noe sted..... Når jeg sjekker oppsettet i Outlook så er den satt opp med lagring av mail til den path'en hvor jeg fant IDX filene. Noen som har et tips å komme med her, er det XP som lurer meg eller... ? PS! Om det betyr noe så har jeg OS på D disken. Takker på forhånd for raskt svar da jeg kun har dagen på meg... Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hei! Du lette her da eller: C:Documents and SettingsbrukernavnLokale innstillingerProgramdataIdentities{id}MicrosoftOutlook Express Prøv å åpne for visning av alle filer. Mulig de er sjult! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 finnes også endel 3rd parties programmer som kan brukes, de har somregel 30 dagers bruk. men du skal jo bare bruke det en dag Tucows har endel greie av dem Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Er det Outlook eller Outlook Express du snakker om her? Visst det er Outlook, så er du nok en smule på bærtur når det gjelder hvilke filer du leter etter. Outlook lagrer alle epost, adresser, etc i en enkelt fil, som heter outlook.pst (i WinXP ligger denne som regel i din profil i "Documents And Settings). Visst det er snakk om Outlook Express, så legge den også sine filer i profilen til hver enkelt, men den har da flere småfiler liggende (samt at adressebok filen ligger separat fra outlook filene). Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Filene er skjult som han sier over her, du må velge vis skjulte filer... De ligger på linken som nevnt over... Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hvorfor eksporterer du ikke mailen til en personlig-mappe-fil (pst-fil)? Du kan selv velge hvor du vil lagre den og den tar til og med backup av alle mappene og e-mail kontoene dine. Bare å importere igjen når du har formatert og alt er som før. Kjempe greit i Outlook, vet ikke hvordan det er i O. Express. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 A: Det er Outlook Express 6.0. B: Path'n til idx filene er: D:Documents and SettingsYo2Local SettingsApplication DataIdentities{A55706E9-02BB-48DF-8FEC-0DD23B6649D0}MicrosoftOutlook Express, men her ligger ikke mbx filene. C: Jeg har krysset av for "Show hidden files and folders", men finner fortsatt ikke mpx filene. D: Når jeg prøver å eksportere meldingene får jeg følgende error: "An error occured while initalizing MAPI". E: Leter etter 3 parts app. nå. Jeg takker for tilbakemeldingene, men jeg er fortsatt like langt, sukk Utrolig hvor vanskelig en slik enkel oprasjon kan gjøres, flere tips ? Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Denne skulle kunne hjelpe deg!! http://download.com.com/3000-2242-10159752...ml?tag=lst-0-25 Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2002 Thx antiloop, det programmet funket m.bra. Om noen andre trenger dette så funket det bra for meg å ta backup i Outlook Express 6.0 og kjøre restore mot Outlook Expess 5.0 og 6.0, men jeg hadde problemer mot Outlook 2000. Igjen takk for all hjelp, nå gjenstår formatering, før både Xp og Linux skal installeres. Siden det er første gang jeg installerer Linux så er jeg nok snart tilbake med flere spørsmål... Lenke til kommentar
PoL-E Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Denne skulle kunne hjelpe deg!!http://download.com.com/3000-2242-10159752.html?tag=lst-0-25 God bless you!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå