papirvann Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 og er det lov med slike kniver som kommer ut fra siden, bladet synest og det er under en grense CM? Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er ikke lov å bære kniv i offentlighet uansett hvis det var det du tenkte på. Våpen generelt tror jeg. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er en grense ja , var 7 cm før ver ikke hva den er nå. Letherman osv er lov osv så all kniv er ikke forbudt. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Det er ikke lov å bære kniv i offentlighet uansett hvis det var det du tenkte på. Våpen generelt tror jeg. 8545106[/snapback] jeg vet det, men lurer enda på en definisjon. det er vanskelig å lese regler når du ikke vet hva de handler om Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 , mener jeg så på nyhetene at det ikke var lov å bære kniv offentlig jeg da.. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 det er i utgangspunktet ikke lov å bære kniv i offentligheten sånn uten videre... Definisjon...hmm du ser en sprettkniv når du ser den:P så lenge den kommer opp "av seg selv" er det en sprettkniv/springkniv...ulovlig om den så er 1 cm lang... med kniv som kommer ut fra bladet... hvis du må ta den ut for hånd kalles det foldekniv, det er lovlig og ha....men hvis den "spretter " ut så er det fortsatt sprettkniv og dermed ulovlig... kniver du kan trekke kjapt er generelt ulovlig. det er få som kalrer å trekke en leatherman kjapt liksom:P håper dette gjorde ting litt klarere. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt. 8545842[/snapback] springkniv, balison osv er uasnett ulovlig.... Desuten, er det egentli noe som heter bæretillatelse på kniv? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt. 8545842[/snapback] springkniv, balison osv er uasnett ulovlig.... Desuten, er det egentli noe som heter bæretillatelse på kniv? 8545954[/snapback] Ja, det er et våpen. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Her var det ufattelig mye synsing. Er det noen som har noe håndfaste referanser til noen lovkilde eller skal jeg bare glemme alt dere har skrevet? Edit: Har nå sjekket våpenloven, eller Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. som den heter, og har ikke funnet noen referanser til kniver. Hvor henter dere forbudet mot springkniver og det å bære kniver offentlig? Hvor henter dere grensen på x antall cm? Endret 5. mai 2007 av valentino Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Her var det ufattelig mye synsing. Er det noen som har noe håndfaste referanser til noen lovkilde eller skal jeg bare glemme alt dere har skrevet? Edit: Har nå sjekket våpenloven, eller Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. som den heter, og har ikke funnet noen referanser til kniver. Hvor henter dere forbudet mot springkniver og det å bære kniver offentlig? Hvor henter dere grensen på x antall cm? 8546004[/snapback] http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/aktuel...r.html?id=99277 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Takk Uderzo. Endret 6. mai 2007 av valentino Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt. 8545842[/snapback] Jeg har alltid med meg kniv når jeg er på jobb. Det er jo ikke ulovlig. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 en voksen som var med på en klassetur til polen mente at det var lov med de knivene som spratt ut fra siden så lenge bladet var under 12 cm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå