Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kan noen definere springkniv og sprettkniv?

papirvann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke lov å bære kniv i offentlighet uansett hvis det var det du tenkte på. Våpen generelt tror jeg.

8545106[/snapback]

jeg vet det, men lurer enda på en definisjon. det er vanskelig å lese regler når du ikke vet hva de handler om :p

Lenke til kommentar

det er i utgangspunktet ikke lov å bære kniv i offentligheten sånn uten videre...

Definisjon...hmm du ser en sprettkniv når du ser den:P så lenge den kommer opp "av seg selv" er det en sprettkniv/springkniv...ulovlig om den så er 1 cm lang...

med kniv som kommer ut fra bladet... hvis du må ta den ut for hånd kalles det foldekniv, det er lovlig og ha....men hvis den "spretter " ut så er det fortsatt sprettkniv og dermed ulovlig... kniver du kan trekke kjapt er generelt ulovlig. det er få som kalrer å trekke en leatherman kjapt liksom:P

håper dette gjorde ting litt klarere.

Lenke til kommentar
Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt.

8545842[/snapback]

springkniv, balison osv er uasnett ulovlig.... Desuten, er det egentli noe som heter bæretillatelse på kniv?

Lenke til kommentar
Hvis man har bæretilatelse kan man ha med seg en kniv i offentlighet, men ellers er det strengt forbudt.

8545842[/snapback]

springkniv, balison osv er uasnett ulovlig.... Desuten, er det egentli noe som heter bæretillatelse på kniv?

8545954[/snapback]

Ja, det er et våpen.

Lenke til kommentar

Her var det ufattelig mye synsing. Er det noen som har noe håndfaste referanser til noen lovkilde eller skal jeg bare glemme alt dere har skrevet?

Edit: Har nå sjekket våpenloven, eller Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. som den heter, og har ikke funnet noen referanser til kniver. Hvor henter dere forbudet mot springkniver og det å bære kniver offentlig? Hvor henter dere grensen på x antall cm?

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Her var det ufattelig mye synsing. Er det noen som har noe håndfaste referanser til noen lovkilde eller skal jeg bare glemme alt dere har skrevet?

Edit: Har nå sjekket våpenloven, eller Lov om skytevåpen og ammunisjon m.v. som den heter, og har ikke funnet noen referanser til kniver. Hvor henter dere forbudet mot springkniver og det å bære kniver offentlig? Hvor henter dere grensen på x antall cm?

8546004[/snapback]

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/aktuel...r.html?id=99277

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...