Ståle Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hei, har denne funksjonen i en klasse. Ble litt uryddig: private function sidetall() { if( $_GET['side'] > 0 ) { $this->sidetall = mysql_real_escape_string( $_GET['side '] ); $this->sidetall = $this->sidetall - 1; $this->sidetall = $this->sidetall * 5; } else $this->sidetall = 0; return $this->sidetall; } private function sidetall() { //hvis $_GET['side'] er storre enn 0 (feks 1) if( $_GET['side'] > 0 ) { $this->sidetall = mysql_real_escape_string( $_GET['side '] ); //her burde $this->sidetall vaere 1 $this->sidetall = $this->sidetall - 1; //her burde den vaert 0 $this->sidetall = $this->sidetall * 5; //og fremdeles 0 //men den er -5 av en merkelig grunn.... =/ } //Hvis det ikke er noe ?side=... else $this->sidetall = 0; return $this->sidetall; } hvis jeg ikke har ?side=1 virker den fint og returnerer 0. Som jeg bruker i en mysql sporring. LIMIT {$this->sidetall()}, 5 Men hvis jeg har ?side=1 sa returnerer den -5 uansett edit; var en stor feil i koden der gitt. Endret 5. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) prøv å bytte ut $this->sidetall med $parent->sidetall edit: PHP.net -> OOP 5 -> Basics Endret 5. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Det virket! yey Jeg henter resultatet i en annen funksjon via $this->sidetall. Burde jeg bytte den ogsa? Siden det er klassen sin variabel, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 med mindre den funker, ville jeg byttet der også, ja Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 edit; Jeg er trQtt...fordi, det virket nemlig ikke. Det bare sa sann ut fordi jeg hadde gjort noe greier (for a teste) Sa jeg er like langt =/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 kan du poste klassen? bare at du fjerner alle funksjonene utenom sidetall()? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Se nøye på denne: $this->sidetall = mysql_real_escape_string( $_GET['side '] ); Fjern mellomrommet etter side: $_GET['side '] Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Jaaaaaa :D:D Endelig. Tuusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå