Gå til innhold

Timer til veksthus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg laget meg et veksthus med lysstoffrør i vinter for å ha småplanter som agurk ol. i, men jeg glemte ofte å skru av det om natten. Så det jeg trenger hjelp til, er en timer som automatisk skrur seg av slik at det er lys ca. 8 timer i døgnet, vil helst ha det så enkelt som mulig, f.eks. hvis det går an å modifisere en vekkerklokke eller noe sånt hadde det vært fint :p

Men siden jeg er passe noob på dette området, trenger jeg en enkel og god forklaring, f.eks. en plantegning el. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dra til clas ohlson og kjøp en ferdig timer, spar tid og vær glad  :D

Jaja, fungerer sikker topp det også :p men nå hadde jeg litt lyst til å lage det selv, og det er 4 timer til nærmeste Clas Ohlsonbutikk, så det kan også ta litt tid;P

Lenke til kommentar

Hvis du er så noob som du gir inntrykk av tror jeg du skal la det være og heller kjøpe et tidsur nærmeste butikk. Du må ikke nødvendigvis kjøpe det hos Claser'n. Ellers så har vel Claser'n webshop også. Hvis lysarmaturen din er for 230V er det dessuten svært lite du har lov til å gjøre selv, og selv om det skulle være lavvoltsopplegg er det i stand til å starte brann hvis du gjør ting feil.

Lenke til kommentar
Hvis du er så noob som du gir inntrykk av tror jeg du skal la det være og heller kjøpe et tidsur nærmeste butikk. Du må ikke nødvendigvis kjøpe det hos Claser'n. Ellers så har vel Claser'n webshop også. Hvis lysarmaturen din er for 230V er det dessuten svært lite du har lov til å gjøre selv, og selv om det skulle være lavvoltsopplegg er det i stand til å starte brann hvis du gjør ting feil.

Jaja, du har sikkert rett, men jeg fant et gammelt tidsur som fattern hadde liggende, fungerer omtrent sånn som jeg har tegnet opp på bildet nedenfor, tror du jeg kunne laget noe sånt uten å bli anmeldt for ildspåsettelse??

PS: det røde området på hjulet er der trykk-knappen liksom skal bli trykket inn slik at det går strøm gjennom den :p

timer.bmp

Lenke til kommentar

Hvis noe går galt får du helt klart ikke noe igjen på forsikringen (i tillegg risikerer du å måtte betale for skader på annen manns eiendom hvis du skader noe utover din egen eiendom) og det blir vel noen dager bak lås og slå også tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...