Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Til Fatmann33, Kikker og GeirOr

 

Det kan virke som om dere har fått en del mer rabatt enn meg. Ettersom jeg ble forsikret om at jeg fikk maksimal rabatt  ved bestilling, har jeg idag tatt kontakt med min forhandler om dette.

De trodde rett og slett ikke at det kunne være mulig å få såpass stor rabatt med mindre dere har handlet gjennom leasplan, Telenor eller andre som tar ut veldig mange biler.

De er veldig ydmyk iforhold til at jeg føler meg lurt men de kunne tenkt seg å vite litt mer om deres priser/kontrakter.

 

Kunne dere være så vennlig å gi meg litt mer informasjon om prisen/rabatten og hvilken forhandler dere har kjøpt hos?

 

Dere kan gjerne sende meg en PM via denne diskusjonssiden eller pr mail

[email protected]

 

Jeg respekterer selvfølgelig dersom dere ikke ser noen grunn til å gjøre dette men blir velding takknemelig om dere vil hjelpe meg.

8865975[/snapback]

Jeg jobber i Telenor, så det stemmer nok det din forhandler sier. Det er ikke mange kroner igjen til forhandler på denne avtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første forhandleren jeg var innom skrev et tilbud til meg. Da visste jeg ikke hva jeg ville ha, så jeg tok i litt ekstra. Kom på ca 390.000 før rabatt. Jeg fikk nesten 9% rabatt uten å være frampå med pruting eller ekstra "tilleggsstæsj".

 

MEN - så viser det seg at den listeprisen han opererte med lå over 6000 kr. dyrere enn den som de nå opererer med (fant den først på dinside.no). Da hadde nok selgeren mer rabatt å tilby enn i dag...

 

Mener listepris på Titanium stasjonsvogn 130 diesel var 352.850,00 kr. Nå er den vel nede på 346'?

 

Vi er to stk som skal kjøpe sammen. Tror dere dette vil gi noe utslag? Litt bedre pressmiddel, vil jeg tro...

 

-Marius

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe Titanium , 130 tdci stv. med bl.a sportspakke (17" alufelger, sportsfjæring og spoiler bak).

Noen som har prøvekjørt denne? Noen som har tanker om sportspakken?

Ser at så godt som ingen av dere som har bestilt bil, som har inkludert sportspakken. Er det noen grunn til dette?

 

Håper på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Til Fatmann33, Kikker og GeirOr

 

Det kan virke som om dere har fått en del mer rabatt enn meg. Ettersom jeg ble forsikret om at jeg fikk maksimal rabatt  ved bestilling, har jeg idag tatt kontakt med min forhandler om dette.

De trodde rett og slett ikke at det kunne være mulig å få såpass stor rabatt med mindre dere har handlet gjennom leasplan, Telenor eller andre som tar ut veldig mange biler.

De er veldig ydmyk iforhold til at jeg føler meg lurt men de kunne tenkt seg å vite litt mer om deres priser/kontrakter.

 

Kunne dere være så vennlig å gi meg litt mer informasjon om prisen/rabatten og hvilken forhandler dere har kjøpt hos?

 

Dere kan gjerne sende meg en PM via denne diskusjonssiden eller pr mail

[email protected]

 

Jeg respekterer selvfølgelig dersom dere ikke ser noen grunn til å gjøre dette men blir velding takknemelig om dere vil hjelpe meg.

8865975[/snapback]

 

 

Tror ikke du skal bekymre deg for mye over dette Dallas.

Nå har jo du kjøpt mye "dyrere" ekstrautstyr enn hva jeg har (bl.a automat ), og jeg vil tippe på at forhandler klarer å gi mer rabatt på annen type utstyr enn dette som jo hovedsaklig er avgifter. Nå vet jeg ikke hvor mye de gir i rabatt på automatkasse (totalt 32000,- inkl avg.), men jeg vil tro forhandler klarer å gi bedre rabbatter på skiboks i bilens farge + vinterdekk + skvettlapper + masseannet som tilsammen gir listepris tilsvarende 1 stk automatkasse.

 

Jeg er for øvrig ikke ansatt i Telenor/Leaseplan eller hva nå annet som er storforbruker av biler, så vi stiller nok på rimelig samme hylle når det gjelder bakgrunn der.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe Titanium , 130 tdci stv. med bl.a sportspakke (17" alufelger, sportsfjæring og spoiler bak).

Noen som har prøvekjørt denne? Noen som har tanker om sportspakken?

Ser at så godt som ingen av dere som har bestilt bil, som har inkludert sportspakken. Er det noen grunn til dette?

 

Håper på tilbakemelding.

8870375[/snapback]

Fant ut at sportspakken var mer "dill" enn hva jeg hadde bruk for. Jeg satte jeg stopper da lommeboken begynte å bli tom. :roll:

Hadde lyst til å bestille sportspakken, men men..

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe Titanium , 130 tdci stv. med bl.a sportspakke (17" alufelger, sportsfjæring og spoiler bak).

Noen som har prøvekjørt denne? Noen som har tanker om sportspakken?

Ser at så godt som ingen av dere som har bestilt bil, som har inkludert sportspakken. Er det noen grunn til dette?

 

Håper på tilbakemelding.

8870375[/snapback]

Fant ut at sportspakken var mer "dill" enn hva jeg hadde bruk for. Jeg satte jeg stopper da lommeboken begynte å bli tom. :roll:

Hadde lyst til å bestille sportspakken, men men..

8871456[/snapback]

 

Mondeo er ikke akkurat en sportsbil, men en kul allround bil.

Hvis du har stv. kan ikke sportsfjæring komponeres med aut. nivåregulering, som er mer nyttig ifb. med last.

Lenke til kommentar
Det ryktes om ventetid på 6 mnd på mondeoen nå!! Utrolig

8871178[/snapback]

Fikk høre i dag, at hvis jeg bestilte bil nå, så hadde jeg flaks om jeg hadde den før jul..

8871463[/snapback]

 

Bestilte idag. De hadde en kvote på ca. 20 biler.

Levering Midt sep/okt.

Lenke til kommentar
Den første forhandleren jeg var innom skrev et tilbud til meg. Da visste jeg ikke hva jeg ville ha, så jeg tok i litt ekstra. Kom på ca 390.000 før rabatt. Jeg fikk nesten 9% rabatt uten å være frampå med pruting eller ekstra "tilleggsstæsj".

 

MEN - så viser det seg at den listeprisen han opererte med lå over 6000 kr. dyrere enn den som de nå opererer med (fant den først på dinside.no). Da hadde nok selgeren mer rabatt å tilby enn i dag...

 

Mener listepris på Titanium stasjonsvogn 130 diesel var 352.850,00 kr. Nå er den vel nede på 346'?

 

Vi er to stk som skal kjøpe sammen. Tror dere dette vil gi noe utslag? Litt bedre pressmiddel, vil jeg tro...

 

-Marius

8867093[/snapback]

Antar ett salg på 2 biler kunne hjelpe på prisen. Selgere har konkurranse seg immellom.

Ford har til målsetting å få kontrakter på 4000 stk, innen året.

Strekker seg sikkert langt for å ta skalpen til Passat.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke du skal bekymre deg for mye over dette Dallas.

Nå har jo du kjøpt mye "dyrere" ekstrautstyr enn hva jeg har (bl.a automat ), og jeg vil tippe på at forhandler klarer å gi mer rabatt på annen type utstyr enn dette som jo hovedsaklig er avgifter. Nå vet jeg ikke hvor mye de gir i rabatt på automatkasse (totalt 32000,- inkl avg.), men jeg vil tro forhandler klarer å gi bedre rabbatter på skiboks i bilens farge + vinterdekk + skvettlapper + masseannet som tilsammen gir listepris tilsvarende 1 stk automatkasse.

 

Jeg er for øvrig ikke ansatt i Telenor/Leaseplan eller hva nå annet som er storforbruker av biler, så vi stiller nok på rimelig samme hylle når det gjelder bakgrunn der.

8870750[/snapback]

 

 

Mulig jeg syter mye over manglende rabatt men jeg reagerer litt fordi selges hevdet at jeg fikk max rabatt.

Kikker har vel fått bra pris og han har vel ikke heller handlet via storkundeavtale.

 

Men du er inne på noe vesentlig i forhold til at det kan gis mye høyere rabatt på skiboks, dekk etc.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper man automatkasse til 32 000? Det kan da mulig være verdt pengene...

8880781[/snapback]

 

Er ikke akkurat billigere ved andre merker/modeller.

 

Automat og diesel er en perfekt kombinasjon med tanke på dremoment og den nye 6-trinnskassa i Mondeo skal være veldig bra.

 

Ska førøvrig prøvekjøre en med automat neste uke eller litt senere.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper man automatkasse til 32 000? Det kan da mulig være verdt pengene...

8880781[/snapback]

 

Er ikke akkurat billigere ved andre merker/modeller.

 

Automat og diesel er en perfekt kombinasjon med tanke på dremoment og den nye 6-trinnskassa i Mondeo skal være veldig bra.

 

Ska førøvrig prøvekjøre en med automat neste uke eller litt senere.

8882290[/snapback]

Takk

 

Etter en masse vingling, ble det Tit X.

Klarte ikke å forene meg med det fake treverket i Ghiaen...synd.

Synes den var lekker med beige skinn.

 

Ang. rabatt. klart, jo mer ekstra utstyr, jo flere tusen blir det på sluttsummen.

Lenke til kommentar
Takk

 

Etter en masse vingling, ble det Tit X.

Klarte ikke å forene meg med det fake treverket i Ghiaen...synd.

Synes den var lekker med beige skinn.

 

Ang. rabatt. klart, jo mer ekstra utstyr, jo flere tusen blir det på sluttsummen.

8882433[/snapback]

 

 

 

Bra du valgte Tit X. Synes egentlig at treverket i Ghia ser teit og plastikaktig ut, men beige skinn kunne jeg også tenkt meg.

Men interiøret i i Tit X ser skikkelig bra ut så jeg mener du valgte riktig.

Hvilken utv farge ble det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...