Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aZoCA0qb

"Pene biler dette gitt!

Her ser en hva en spoiler gjør med utseendet. Den ene stv. har original baklukespoiler og den andre har den påkostede varianten. Det blir som natt og dag".

9379758[/snapback]

 

hmmm...har bestilt spoiler, betyr det at jeg får den som er på den sorte bilen? trodde egentlig at det som blir beskrevet som orginal var den som var ekstrautstyr....??

9382930[/snapback]

Jepp - den sorte har ekstrautstyrsutgaven. Synes den er langt penere enn originalen - gir et mye tøffere utseende.

9382941[/snapback]

helt enig, ser mye bedre ut! artig overraskelse det her.. Glad jeg valgte spoiler iallefall, ihvertfall når det var så mye bedre enn det jeg trodde det skulle være!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så har min bil havnet i produksjonen :w00t: . Fått chassisnr og alt. Nå snakker vi med andre ord uker med venting og ikke måneder lenger :cool:

 

Takker ellers for sist, Fatman! Morsomt å hilse på folk fra forumet på E18 - det er jo fremdeles slik at man legger merke til en ny Mondeo på veien ... Snart blir du en av mange er jeg redd. Ellers er nok din bil eksteriørmessig helt etter min smak både mhp på farge (er helt overbevist om SeaGrey nå) og hjul. Så om jeg skulle valgt bil helt og holdent til meg selv, ville jeg vi nok endt opp med like biler.

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hva 'Sportsfjæring' innebærer på nye Mondeo?

 

Jeg har planer om å senke bilen uansett med H&R fjærer, så derfor lurer på om det bare er snakk om at de bytter fjærene ellere de faktisk gjøre noe mer med bilen, f.eks. med dempere osv?

 

Da sparer jeg litt penger på å ikke velge sportsfjæring, hvis Ford ikke gjøre noe annet enn å skifte kun fjærene på bilen.

 

Telcontar

9376497[/snapback]

 

Siden ikke noen har svart direkte på dette, så svarer jeg her :) Har ikke Mondeo, men en ny Focus med sportsfjæring.

Når Ford har sportsfjæring på sine biler, så innebærer det kun 10-15 mm senking. Men det viktigste er kraftigere krengningsstabilisatorer på bilen. Det gjør en veldig forskjell. Jeg skal selv ha H&R senkefjærer på min Focus da den er ganske høy selv med sportsfjæring. OBS: Om H&R sier 40mm lavere, så blir det kun 25-30 mm når man har sportsfjæring da det er tatt utgangspunkt i standard fjærer.

 

Når det er sagt, så hadde jeg valgt IVDC på et blunk om jeg skulle hatt meg Mondeo. Men da tror jeg ikke at jeg hadde tuklet med å sette andre fjærer på bilen..

Lenke til kommentar
Så har min bil havnet i produksjonen  :w00t: . Fått chassisnr og alt. Nå snakker vi med andre ord uker med venting og ikke måneder lenger  :cool:

9385126[/snapback]

Når bestilte du din bil, og satte du noe krav til å få 08 modell?

9386526[/snapback]

Den ble bestilt den 30. juni. Det var en bil som var i systemet allerede ettersom en hadde trukket seg fra bestilling, så jeg fikk den bare justert til mine ønsker. Skjønte derfor at det var mulig å få den rimelig kjapt. Var dog viktig at jeg besluttet meg innen månedsskiftet for å ikke få lengre ventetid.

 

Jeg har ikke sagt noe om å skulle ha en 08-modell og vet vel egentlig ikke 100% hva dette blir. Regner uansett med å ha den så lenge at akkurat det vil bety lite.

Lenke til kommentar
Den ble bestilt den 30. juni. Det var en bil som var i systemet allerede ettersom en hadde trukket seg fra bestilling, så jeg fikk den bare justert til mine ønsker. Skjønte derfor at det var mulig å få den rimelig kjapt. Var dog viktig at jeg besluttet meg innen månedsskiftet for å ikke få lengre ventetid.

 

Jeg har ikke sagt noe om å skulle ha en 08-modell og vet vel egentlig ikke 100% hva dette blir. Regner uansett med å ha den så lenge at akkurat det vil bety lite.

9386603[/snapback]

Du er heldig da som får bil så pass raskt. Jeg bestilte 4. juli, og må vente til opp mot jul. Selger kunne imidlertid trøste med at den gang Volvo lanserte XC90 så var det 13 måneders leveringstid. Spørsmål er jo om dette med Mondeoproduksjonen egentlig er noe unormalt? Det største problemet synes å være å få med alle options som folk krysser av. Her har Ford et problem i forhold til underleverandørene, et problem jeg regner med løser seg ila. første produksjonsåret. Det er alltid litt innkjøringsproblem med nye modeller og nye løsninger.

Lenke til kommentar
Du er heldig da som får bil så pass raskt. Jeg bestilte 4. juli, og må vente til opp mot jul. Selger kunne imidlertid trøste med at den gang Volvo lanserte XC90 så var det 13 måneders leveringstid. Spørsmål er jo om dette med Mondeoproduksjonen egentlig er noe unormalt? Det største problemet synes å være å få med alle options som folk krysser av. Her har Ford et problem i forhold til underleverandørene, et problem jeg regner med løser seg ila. første produksjonsåret. Det er alltid litt innkjøringsproblem med nye modeller og nye løsninger.

9386799[/snapback]

Ja, jeg skjønte jeg var heldig som kom over denne "justerbare" bilen. Har imidlertid forsøkt å få Ghia-grill og sparkeplater i alu på den og det er antakelig bare å glemme. Selger sier de på fabrikken bruker alt av deler til bilproduksjonen direkte og kun leverer ut deler til "nødsfall". Det er også umulig for dem å konfigurere med ekstrautstyr som sparkeplatene osv nå, påstås det. Får trøste meg med at det kan ettermonteres senere og så får jeg også se om Trend-grillen er grei nok kanskje. Hvem vet ...

 

Du får smøre deg med tålmodighet og den som venter på noe godt ... osv ... :roll:

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Det har alltid noe å si prismessig ved videresalg om en bil er 07 eller 08 modell - akkurat som man ser mye mer positivt på en 02 modell enn en 01 modell den dag i dag...Så noen kroner har det å si faktisk!

9386864[/snapback]

Ja, er jo klar over det, men prisforskjellen blir utjevnet over tid. Vet du hva jeg får av modelltype nå? Fikk ikke helt tak i produksjonstidspunktet, men selger sa den var påbegynt og først skulle være ferdig på alle punktene neste uke (som jo blir i sept), men jeg trodde disse bilene ferdige på en dag jeg ... ?

Lenke til kommentar
Det har alltid noe å si prismessig ved videresalg om en bil er 07 eller 08 modell - akkurat som man ser mye mer positivt på en 02 modell enn en 01 modell den dag i dag...Så noen kroner har det å si faktisk!

9386864[/snapback]

Ja, er jo klar over det, men prisforskjellen blir utjevnet over tid. Vet du hva jeg får av modelltype nå? Fikk ikke helt tak i produksjonstidspunktet, men selger sa den var påbegynt og først skulle være ferdig på alle punktene neste uke (som jo blir i sept), men jeg trodde disse bilene ferdige på en dag jeg ... ?

9386888[/snapback]

 

Skæringdag for 2007 contra 2008 model skulle være 3/9 2007. Model 2008 påbegyndes 3/9.

Lenke til kommentar

Skæringdag for 2007 contra 2008 model skulle være 3/9 2007. Model 2008 påbegyndes 3/9.

9387009[/snapback]

Hmm - da kan jeg jo håpe at min får ferdigdato 3.9. og ikke før ... Vil jo nesten være for dumt å misse dette med bare et par dager da... :ermm:

Lenke til kommentar

Hm. Jeg bestilte min 27. juli. Da fikk jeg en bil som ble bestilt fra forhandler 1. juni, i følge min selger (de hadde fremdeles 5 biler som lå inne til bestilling, jeg fikk en av de). Per i dag vet jeg fremdeles ikke når denne bilen blir produsert.

 

Rart om ikke forhandler har fått noe info? Er det når man får chassisnummeret at man vet noe om når bilen går i produksjon?

 

Trodde jeg skulle klare å ikke mase mer på selgeren min før vi så September på kalenderen men.... :roll:

 

Forresten godt å se at det har blitt litt liv på forumet igjen!

Lenke til kommentar

Dette har kanskje stått før, men er vel en slags gladnyhet...

 

Ford to increase Genk production to 1,230 cars per day from 1,200 - report

August 27, 2007: 03:01 AM EST

 

BRUSSELS, Aug. 27, 2007 (Thomson Financial delivered by Newstex) -- Ford Motor Company (NYSE:F PRS) (NYSE:F PRA) (NYSE:F) said it is to increase production at its Genk plant in Belgium to 1,230 from 1,200 cars a day from Oct 1, according to weekend press reports.

 

Belgian daily De Standaard said production could be further increased to 1,280 cars a day depending on the success of the company's Mondeo model.

 

Copyright AFX News Limited 2007. All rights reserved.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Så har min bil havnet i produksjonen  :w00t: . Fått chassisnr og alt. Nå snakker vi med andre ord uker med venting og ikke måneder lenger  :cool:

 

Takker ellers for sist, Fatman! Morsomt å hilse på folk fra forumet på E18 - det er jo fremdeles slik at man legger merke til en ny Mondeo på veien ... Snart blir du en av mange er jeg redd. Ellers er nok din bil eksteriørmessig helt etter min smak både mhp på farge (er helt overbevist om SeaGrey nå) og hjul. Så om jeg skulle valgt bil helt og holdent til meg selv, ville jeg vi nok endt opp med like biler.

9385126[/snapback]

 

Ja du gjorde dagen min der, måtte le litt for meg selv etterpå. Tenkte faktisk på deg når jeg så Think'en, da du tidligere nevnte at du kjørte en slik på E18 i området Oslo - Asker. Men ble allikevel litt overrasket når du "praiet" meg der i køen. Kanskje godt ingen hørte den korte presentasjonen vi rakk, hvis ikke hadde vi vel blitt stemplet som rare :!: .....men som sagt, ble en artig avslutning på en litt for hektisk dag på jobb det der!

 

Når det gjelder bilen så er jeg selv blitt veldig glad i fargen og oppsettet/tilbehøret selv. Nå nærmer det seg forhåpentlig raskt dagen for utlevering av utstyr som ikke var klart ved overlevering (skiboks i bilens farge og vinterdekk), så da skulle det bli komplett det meste.

Har imidlertid ikke hørt noe fra Ford angående den manglende alarmen, og hvordan dette skal løses, men får satse på at dette kommer i den samme vendingen.

 

Har nå fått vel 3000 km på den, inkludert en "langtur" til Årdal, og må si bilen har imponert meg godt så langt. Det samme har den gjort på kollegaen jeg hadde med meg på turen, som begynte å snakke om å bytte inn sin egen volvo.

 

Har jo begynt å legge merke til noen Mondeoer på veien nå, så det er vel ikke så veldig lenge til nå før den blir en rimelig vanlig del av trafikkbildet vil jeg tro. Litt artig da på vestlandet og de stedene hvor det er langt mellom Ford-forhandlerene. Bilen får litt mer oppmerksomhet der enn her i sentrale strøk. Var en del hånd- / nese-merker som måtte vaskes av bilen etter turen i forrige uke :D

Lenke til kommentar
Er det ingen flere lykklige eiere som har bilder å legge ut av bilene i alle varianter og farger? Blir gal av denne ventingen, trodde det skulle gi seg ettersom ukene går men blir bare verre og verre  :(

 

Dyrt er det også siden jeg stadig leser og hører om nye erfaringer og finner utstyr jeg "må ha" og så lenge muligheten til å endre er tilstede så er bla nå parkeringsensor også kommet med. Noen som har erfaringer med parkeringsensoren? Funker det bra?

9376341[/snapback]

 

Kan jo legge ut et bilde til av min egen jeg. Husker ikke om det er lagt ut tidligere, og nå begynner det å bli litt for mange sider å bla igjennom for å sjekke ut :-) Artig med god trafikk her inne (selvom jeg selv nå har kommet tilbake i den hektiske hverdagen og har fått mindre tid her).

Bilen er som nevnt tidligere segrey, tit x, 18" Y med litt diverse tillegg. Har for øvrig også parkeringssensor på min, og den fungerer helt ypperlig. Det samme gjør også bakkestartsassistenten, som jeg valgte i 12. time. VIRKELIG verdt en anbefaling om det er noen som går og lurer på denne!

 

Nå kommer jo også de kjølige nettene, så tenkte at parkeringsvarmeren også skulle få en liten test i morgen tidlig.

post-129211-1188417118_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Noen som vil dele sine erfaringer med stemmetyringen og mobilopplegget i sine nye biler?

 

Skriv gjerne også inn noen flere erfaringer både positive og negative.

 

Fikk spørsmål fra min bedre halvdel om dette med drivstoffpåfylling. Slik jeg har lest er det umulig å feilfylle. Men er ikke det ene røret (diesel eller bensin) større enn det andre, og da passer ved den som er minder. Og hvis det er noe man ikke skal ha på tanken blir det feil allikevel. Eller er det noe annet som gjør feilfylling umulig.

9370676[/snapback]

 

Stemmestyringen fungerer helt fint synes nå jeg. En forutsetning er dog at du har en engelsk uttale som systemet gjenkjenner. Har en bekjent som skulle prøve bilen, og som ikke har så veldig bra uttale (for å si det slik), og da gikk den koselige damen i dashen tidvis litt i frø :!:

Ellers har jeg benyttet tiden nå hvor jeg har brukt bilen til/fra jobb til å lagre navn på radiokanaler og personer på telefonlista, og det fungerer som sagt veldig bra. Stemmestyringen av klimaanlegget blir liksom litt tungvint i forhold til bare å vri på temperaturinstillingen, så det synes jeg er mer en artig gimmic enn helt funksjonelt.

Lenke til kommentar
Er det ingen flere lykklige eiere som har bilder å legge ut av bilene i alle varianter og farger? Blir gal av denne ventingen, trodde det skulle gi seg ettersom ukene går men blir bare verre og verre  :(

 

Dyrt er det også siden jeg stadig leser og hører om nye erfaringer og finner utstyr jeg "må ha" og så lenge muligheten til å endre er tilstede så er bla nå parkeringsensor også kommet med. Noen som har erfaringer med parkeringsensoren? Funker det bra?

9376341[/snapback]

 

Kan jo legge ut et bilde til av min egen jeg. Husker ikke om det er lagt ut tidligere, og nå begynner det å bli litt for mange sider å bla igjennom for å sjekke ut :-) Artig med god trafikk her inne (selvom jeg selv nå har kommet tilbake i den hektiske hverdagen og har fått mindre tid her).

Bilen er som nevnt tidligere segrey, tit x, 18" Y med litt diverse tillegg. Har for øvrig også parkeringssensor på min, og den fungerer helt ypperlig. Det samme gjør også bakkestartsassistenten, som jeg valgte i 12. time. VIRKELIG verdt en anbefaling om det er noen som går og lurer på denne!

 

Nå kommer jo også de kjølige nettene, så tenkte at parkeringsvarmeren også skulle få en liten test i morgen tidlig.

post-129211-1188417118_thumb.jpg

9387506[/snapback]

 

Så jævlig kul den er, så sykt missunelig jeg er ...selv sitter jeg her og vet ikke noe. Ikke så mye som en antydning til å vite når jeg kan fantasere om å få bilen engang....blir pokker meg noe provosert over denne uvitenheten - men nå skal jeg prøve å glede meg over deg fatman33 og alle andre som har fått sin !

 

Fortel gjerne om denne varmeren ja..det er jeg nysgjerrig på. Om det er slik at man stiller inn klokkeslett for når bilen skal være varm er det jo genialt. Stiller man inn eventuellt på klimaen hvor mange grader kupeen skal varmes opp til ? Eller skjer oppvarmingen uavhengig av denne ?

 

Har forøvrig sett en nydelig utgave av en stasjonsvogn med en mørk blåfarge flere dager ute i Nittedal nå...utrolig lekker. Noen her inne ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...