Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Vært å prøvekjørt en Mondeo igjen i dag...utrolig nydelig bil å kjøre altså...har ikke testet lydanlegget til Sony før i dag, og fy søren for en forskjell!!

 

FANTASTISK BIL - gleder meg ikke akkurat mindre til jeg etterhvert får min egen....

9371924[/snapback]

 

Jeg valgte takk og lov Sony i Trenden, istedet for det som er standard der. Har nesten bedre lyd i bilen enn hjemme :thumbup:

9372049[/snapback]

Jeg prøvekjørte en Trend i helgen og det var en opplevelse. Knallfin å kjøre selv med 125 hesteren. Det er bra det har blitt litt mer fart i siden igjen. Gjorde forsøk i helgen på eget innlegg 4 ganger men det ble borte alt jeg gjorde. Legger inn dette via en annen pc. Har selv fått beskjed om at min bil var på Kielfergen denne helgen og det betyr vel at det skjer noe snart. Ventetiden har gått utrolig fort. Mye takket være dette forum. Det fineste med dette forumet er at det har virkelig gjort meg sikker på at bilvalget var 100% rett. Det var ikke de store test mulighetene de første dagene av juni. Takk til dere alle som graver fram ting og tang om Mondeo. Supernyttig. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også blitt mer sikker nå på felgvalg og sportsfjærer. Synes ikke bilen blir ubehagelig stiv i det hele tatt. Liker at biler er litt "kompakte" og at de ikke "gynger" i tre sekunder etter en fartsdump. :)

 

Min bil blir nå forhåpentilig produsert på oktoberproduksjonen og kommer til norge i november...er hvertfall det som er håpet har jeg hørt!

 

Jeg har forresten snakket med noen kollegaer av meg i IF, og de sier at Mondeo er den nybilen som forsikres oftest nå om dagen - dette kan ikke betraktes som offisielle tall - heller høyst uoffisielle - men er vel egentlig bare nok et tegn på at Ford virkelig har klart å skyte gullfuglen med sin nye vidunderlige M-O-N-D-E-O ! :)

Lenke til kommentar

Er det ingen flere lykklige eiere som har bilder å legge ut av bilene i alle varianter og farger? Blir gal av denne ventingen, trodde det skulle gi seg ettersom ukene går men blir bare verre og verre :(

 

Dyrt er det også siden jeg stadig leser og hører om nye erfaringer og finner utstyr jeg "må ha" og så lenge muligheten til å endre er tilstede så er bla nå parkeringsensor også kommet med. Noen som har erfaringer med parkeringsensoren? Funker det bra?

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med parkeringsensoren? Funker det bra?

9376341[/snapback]

 

Jeg har ikke endnu selv fået min bil... Jeg har fået en estimeret produktion i september, og en mulig levering ultimo oktober, men jeg har også fået at vide at det kan ændre sig. :hmm:

 

Jeg har hørt at den bagerste parkeringssensor kan være for lav i lyden, og at nogen har fået lidt hjælp til at få den til at være en smule tydligere.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva 'Sportsfjæring' innebærer på nye Mondeo?

 

Jeg har planer om å senke bilen uansett med H&R fjærer, så derfor lurer på om det bare er snakk om at de bytter fjærene ellere de faktisk gjøre noe mer med bilen, f.eks. med dempere osv?

 

Da sparer jeg litt penger på å ikke velge sportsfjæring, hvis Ford ikke gjøre noe annet enn å skifte kun fjærene på bilen.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hva 'Sportsfjæring' innebærer på nye Mondeo?

 

Jeg har planer om å senke bilen uansett med H&R fjærer, så derfor lurer på om det bare er snakk om at de bytter fjærene ellere de faktisk gjøre noe mer med bilen, f.eks. med dempere osv?

 

Da sparer jeg litt penger på å ikke velge sportsfjæring, hvis Ford ikke gjøre noe annet enn å skifte kun fjærene på bilen.

 

Telcontar

9376497[/snapback]

 

Hvis du har planer om det, glem H&R fjærer og kjøp coilovers ifra øhlins eller k-sport heller.

Er ikke sikkert de har laget til Mondeon ennå men verdt å vente på.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med parkeringsensoren? Funker det bra?

9376341[/snapback]

Fungerer utmerket. Reagerer også på busker, trær, høyt gress og folk som går nær bilen. Er en støtvis pipelyd som kommer foran eller bakfra ettersom . Støtene kommer raskere jo nærmere du er og går over til en jevn lyd når det er 30 cm. igjenn. Syntes selv lyden er passe høy. Kan skrues av hvis du kjører i kø.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har også blitt mer sikker nå på felgvalg og sportsfjærer. Synes ikke bilen blir ubehagelig stiv i det hele tatt. Liker at biler er litt "kompakte" og at de ikke "gynger" i tre sekunder etter en fartsdump. :)

 

Min bil blir nå forhåpentilig produsert på oktoberproduksjonen og kommer til norge i november...er hvertfall det som er håpet har jeg hørt!

 

Jeg har forresten snakket med noen kollegaer av meg i IF, og de sier at Mondeo er den nybilen som forsikres oftest nå om dagen - dette kan ikke betraktes som offisielle tall - heller høyst uoffisielle - men er vel egentlig bare nok et tegn på at Ford virkelig har klart å skyte gullfuglen med sin nye vidunderlige M-O-N-D-E-O ! :)

9375097[/snapback]

Hei Titanium-xxx. Jeg er av typen som er drittlei slitt forstilling. Ser at de 16" trillebårhjulene jeg har valgt er helt ut. Skjønner det forsåvidt da Mondeoen gjør seg aller best med 18" y felg. Pleier å ha mine biler noen år og ville ikke ha dårlig forstilling etter 50-70000 km. Tenkte også at det var bedre å gå for det behagelige. Føler meg nesten mot strømmen her :dontgetit: Syntes ikke Mondeoen var direkte myk å slaskete selv med 16". Har Amcar og da kan vi snakke om duving i dumper. Det er vel egentlig bra vi velger forskjellig alle mann. Da blir jo bilen litt oss. :cool: Har forresten forsikringen min i IF. Er ikke det det samme som Ford tilbyr ??.

Lenke til kommentar
Jeg har også blitt mer sikker nå på felgvalg og sportsfjærer. Synes ikke bilen blir ubehagelig stiv i det hele tatt. Liker at biler er litt "kompakte" og at de ikke "gynger" i tre sekunder etter en fartsdump. :)

 

Min bil blir nå forhåpentilig produsert på oktoberproduksjonen og kommer til norge i november...er hvertfall det som er håpet har jeg hørt!

 

Jeg har forresten snakket med noen kollegaer av meg i IF, og de sier at Mondeo er den nybilen som forsikres oftest nå om dagen - dette kan ikke betraktes som offisielle tall - heller høyst uoffisielle - men er vel egentlig bare nok et tegn på at Ford virkelig har klart å skyte gullfuglen med sin nye vidunderlige M-O-N-D-E-O ! :)

9375097[/snapback]

Hei Titanium-xxx. Jeg er av typen som er drittlei slitt forstilling. Ser at de 16" trillebårhjulene jeg har valgt er helt ut. Skjønner det forsåvidt da Mondeoen gjør seg aller best med 18" y felg. Pleier å ha mine biler noen år og ville ikke ha dårlig forstilling etter 50-70000 km. Tenkte også at det var bedre å gå for det behagelige. Føler meg nesten mot strømmen her :dontgetit: Syntes ikke Mondeoen var direkte myk å slaskete selv med 16". Har Amcar og da kan vi snakke om duving i dumper. Det er vel egentlig bra vi velger forskjellig alle mann. Da blir jo bilen litt oss. :cool: Har forresten forsikringen min i IF. Er ikke det det samme som Ford tilbyr ??.

9377715[/snapback]

 

Ford tilbyr bilforsikring gjennom If ja. veldig billig (kr. 2693,-) i 1 år og så peiser de sikkert på med det dobbelte etterpå. ( da er det tilbake til mitt gamle selskap, ikke spes. billig det heller.)

Er veldig fornøyd med 16" hjul jeg. Klart det hadde vært penere med 17", men 18" hadde ikke kommet på tale. Det har jeg hatt på biler før og det er regelrett ett mareritt i dårlig kjørekomfort.

Klart det kan være forskjellig fra biltype til biltype, men ikke så voldsomt.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Legger ved noen bilder tatt med mobilkamera hos Bilia Fornebu. Fikk med fargene Tonic, ThunderGrey og Black Panther. Tonicen er faktisk en Ambiente. Første gang jeg har sett det. Den var litt stusseligere foran enn de andre utgavene. Fant også en Trend i dag med autolys, så det er ikke riktig at det kun eksisterer sammen med Ghia.

 

Henger også på et bilde av demobilen jeg prøvde i juni, samt et bilde av min forrige bil som jeg solgte i juni. De er ikke helt ulike.

post-133505-1188324764_thumb.jpg

post-133505-1188324958_thumb.jpg

post-133505-1188326662_thumb.jpg

post-133505-1188326934_thumb.jpg

Endret av Torz
Lenke til kommentar
Legger ved noen bilder tatt med mobilkamera hos Bilia Fornebu. Fikk med fargene Tonic, ThunderGrey og Black Panther. Tonicen er faktisk en Ambiente. Første gang jeg har sett det. Den var litt stusseligere foran enn de andre utgavene. Fant også en Trend i dag med autolys, så det er ikke riktig at det kun eksisterer sammen med Ghia.

 

Henger også på et bilde av demobilen jeg prøvde i juni, samt et bilde av min forrige bil som jeg solgte i juni. De er ikke helt ulike.

9379424[/snapback]

 

Pene biler dette gitt!

Her ser en hva en spoiler gjør med utseendet. Den ene stv. har original baklukespoiler og den andre har den påkostede varianten. Det blir som natt og dag. :yes:

Sannelig har du rett, måtte se to ganger før jeg oppdaget at den ene var en Merze.

Flott bil du hadde før og da Torz.

Skal på langtur med min titanium fra torsdag til søndag førstkommende og gleder meg stort.

Synd at en ikke kan dra på litt oppover østerdalen. (masse kontroller)

Har jo kjørt noen mil siden jeg fikk bilen, men ingen langtur. Gleder meg til å kjenne på automatgiret og cruisecontrollen.

En ting med denne bilen som er utrolig lekkert er når du starter den i mørket. Lysene justerer høyden og disse hjørnelysene slår seg på. Føles som om du sitter i et fly "ready for take off". :cool:

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Idag gikk turen til forhandler med ett ørelite håp om att VIN nummeret var

registrert hos dem...siden bilen skulle leveres midt sept, senest okt. Men nei, ikke noe nummer enda. Så da er det enkelt å regne ut resten.... :(

 

Da min fulloaded BMW får nye eiere til fredagen, blir det 2 stusselige måneder i leiebil, før jeg får lånebil av Ford.

 

Men fikk en god samtale med selgeren, spesielt alt som er blitt diskutert her. Det som går igjen er at Ford import (eiet av Ford Europa) og Ford forhandelere sliter med dialogene. De klarer ikke helt å skjule at de er litt skuffet over informasjonen de får fra hovedkontoret.

 

Selgeren hadde spesifikt gått igjennom min bestilling med avgåtte Holtedahl ang. utstyr som ville forsinke min ordre.(alarm, soltak, navi..osv.) Ingenting å bemerke.. :dontgetit:

 

Spurte også om informasjonen vår danske venner har luftet her. Ikke kjent i Norge.

 

Ser nå at reg. skiltene nærmere seg en ny bokstav kombinasjon i Oslo, så da håper jeg at jeg blir med på dem. Noe sport må man finne på...siden det ser sort ut akkurat nå.... :!:

 

Torz

 

Synes ikke Pantheren kommer så godt frem......Hehe

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Er det noen som har bilder av sine mondeo med 18Y felger og sportsfjæring. Er litt usikker på hvor mye senket den blir.

9376075[/snapback]

9381322[/snapback]

Fin bil, tx! Er det SeaGrey?

 

Antar jo da at dette er 18" siden du svarer på oppfordringen og må jo bare innrømme at det var slike hjul man skulle bestilt. De kler bilen klart best. Har har du også senkingen her? Hadde det vært jeg som skulle kjørt bilen mest, hadde jeg gjort om bestillingen tror jeg ... nå får 17" bli - skjønnheten får lide for komforten. Har jo også bestilt sportsfjering, så jeg håper det vil se ok ut ...

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aZoCA0qb

"Pene biler dette gitt!

Her ser en hva en spoiler gjør med utseendet. Den ene stv. har original baklukespoiler og den andre har den påkostede varianten. Det blir som natt og dag".

9379758[/snapback]

 

hmmm...har bestilt spoiler, betyr det at jeg får den som er på den sorte bilen? trodde egentlig at det som blir beskrevet som orginal var den som var ekstrautstyr....??

Lenke til kommentar

"Pene biler dette gitt!

Her ser en hva en spoiler gjør med utseendet. Den ene stv. har original baklukespoiler og den andre har den påkostede varianten. Det blir som natt og dag".

9379758[/snapback]

 

hmmm...har bestilt spoiler, betyr det at jeg får den som er på den sorte bilen? trodde egentlig at det som blir beskrevet som orginal var den som var ekstrautstyr....??

9382930[/snapback]

Jepp - den sorte har ekstrautstyrsutgaven. Synes den er langt penere enn originalen - gir et mye tøffere utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...