Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Litt OT her også vel...men er det noen som har en link til en Owners Handbook for forrige Mondeo (altså den som kom før denne vi skal ja....). Har en kollega som har importert en 2004 modell, og den har instruksjonsboka på Nederlandsk hevdet han, og det var vist ikke bare greit å forstå....så skulle noen ha en slik link, så hyl ut da  :cool:

9352050[/snapback]

Ikke noen link dessverre, men tenkte bare på at kollegaen din sikkert kan få tak i en flott papirversjon av boka hos Ford eller en forhandler. Det kan jo være hyggeligere å ha denne enn å sitte med en pdf ... ?

9352272[/snapback]

 

Sant det, og det er en i bestilling..han var bare noe rastløs med å finne ut av noen funksjoner :)

9352323[/snapback]

Her er den "gamle" manual: Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT her også vel...men er det noen som har en link til en Owners Handbook for forrige Mondeo (altså den som kom før denne vi skal ja....). Har en kollega som har importert en 2004 modell, og den har instruksjonsboka på Nederlandsk hevdet han, og det var vist ikke bare greit å forstå....så skulle noen ha en slik link, så hyl ut da  :cool:

9352050[/snapback]

Ikke noen link dessverre, men tenkte bare på at kollegaen din sikkert kan få tak i en flott papirversjon av boka hos Ford eller en forhandler. Det kan jo være hyggeligere å ha denne enn å sitte med en pdf ... ?

9352272[/snapback]

 

Sant det, og det er en i bestilling..han var bare noe rastløs med å finne ut av noen funksjoner :)

9352323[/snapback]

Her er den "gamle" manual: Link

9353284[/snapback]

 

Glimrende - takk takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Lang ventetid kan brukes til mye...noen prøvekjører flere biler...mange leser her...mange er ute å reiser. Og hva skjer da når du feks skal reise fra Gardermoen? Når du kommer igjennom sikkerhetskontrollen så står gliset der rett foran meg. Titanium X Thunder grey med alt utstyr! Jeg jobber i reiseliv og passerer denne vakre bilen 3 ganger i uka og hver gang må jeg bort å kjenne litt på vidundret. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg valgte riktig farge, og så fin du er med mørke ruter og spoiler! Vel, er du på Gardermoen så ta en titt. Den står der og venter på oss :dribble:

Lenke til kommentar

Fra fordmondeo.org:

 

If you have just taken delivery of your new mondeo and want to reset the delivery miles to zero, you can hold down the confirmation button on the steering wheel for 7 seconds, The mileage should reset to 0. This only works if the vehicles mileage has not exceeded 20 miles.

 

This only works 3 times and will only reset a maximum of 50 miles.

 

Rick

 

---

Litt artig med en bil som har 0 på telleren :)

Lenke til kommentar
Lang ventetid kan brukes til mye...noen prøvekjører flere biler...mange leser her...mange er ute å reiser. Og hva skjer da når du feks skal reise fra Gardermoen? Når du kommer igjennom sikkerhetskontrollen så står gliset der rett foran meg. Titanium X Thunder grey med alt utstyr! Jeg jobber i reiseliv og passerer denne vakre bilen 3 ganger i uka og hver gang må jeg bort å kjenne litt på vidundret. Jeg blir mer og mer sikker på at jeg valgte riktig farge, og så fin du er med mørke ruter og spoiler! Vel, er du på Gardermoen så ta en titt. Den står der og venter på oss  :dribble:

9361840[/snapback]

Var en tur i Paris i helgen. Så dem begge på Gardemoen. De gjør seg veldig, spesielt den Tango røde ved innsjekkingen. Det satte fargevalget på prøve igjen. Men denne gangen var det Colorado red som var i tankeboksen.... :hmm:

 

Det første som møter meg når jeg kommer ut til drosjene, er en Panther Tit. taxi.

Var selvfølgelig for langt bak til å få praiet den. Det var den eneste Nye Mondeo jeg så under hele oppholdet, så franskmennene venter sikkert de også... :)

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Var en tur i Paris i helgen. Så dem begge på Gardemoen. De gjør seg veldig, spesielt den Tango røde ved innsjekkingen. Det satte fargevalget på prøve igjen. Men denne gangen var det Colorado red som var i tankeboksen.... :hmm:

 

Det første som møter meg når jeg kommer ut til drosjene, er en Panther Tit. taxi.

Var selvfølgelig for langt bak til å få praiet den. Det var den eneste Nye Mondeo jeg så under hele oppholdet, så franskmennene venter sikkert de også... :)

9368074[/snapback]

 

 

Godt at du er tilbake kikker! Har vært rart stille i denne tråden i helga :D

Hadde jeg vært deg, ville jeg hadde brukt albuler og føtter for å "praie" Mondeo taxien :!:

Lenke til kommentar

Fikk telefon ifra min selger idag.

 

Dårlig nytt.

 

Ifølge han får de ikke lov til å legge inn bestilling ennå på Ghia X med Converse+ instrumentpanel ennå, og ingen ide om når det blir åpnet for dette.

 

Så selv om jeg la inn bestilling i slutten av mai, sier han nå at jeg trolig ikke får bil før i februar 2008 :cry:

 

Alternativene er å glemme Ghia X, og gå over på Titanium X, men mister jo da Beige helskinn. :(

Eller avbestille Converse+ :(:(

Lenke til kommentar
Fikk telefon ifra min selger idag.

 

Dårlig nytt.

 

Ifølge han får de ikke lov til å legge inn bestilling ennå på Ghia X med Converse+ instrumentpanel ennå, og ingen ide om når det blir åpnet for dette.

 

Så selv om jeg la inn bestilling i slutten av mai, sier han nå at jeg trolig ikke får bil før i februar 2008  :cry:

 

Alternativene er å glemme Ghia X, og gå over på Titanium X, men mister jo da Beige helskinn.  :(

Eller avbestille Converse+  :(  :(

9369960[/snapback]

Kjedelige greier, det skjønner jeg, men om du er happy med trepaneler og valget står mellom å ofre beige skinn eller Converse+, så hadde jeg aldri i verden vært i tvil. Det lyse interiøret er dritlekkert og jeg synes bilene uten Converse+ er vel så fine som de andre ... :cool:

Lenke til kommentar

 

9368074[/snapback]

 

 

Godt at du er tilbake kikker! Har vært rart stille i denne tråden i helga :D

Hadde jeg vært deg, ville jeg hadde brukt albuler og føtter for å "praie" Mondeo taxien :!:

9368128[/snapback]

Hehe...Tenkte at folk kanskje var litt lei alle mine ytringer og krumspring.. :blush:

 

Hvis det hadde vært Kairo eller en annen albuenasjon så..... :yes:

 

nagela

 

Gikk nesten i samme fella, Ghia med Converse+. Virker som alle der har bestilt mye utstyr sliter med å få bilene sine levert. Snakket med flere selgere, alle ryster på hodet.....Det som var greit igår, er ikke greit idag, enten det er kvote eller ikke.

Har selv unngått å bestille utstyr som forsinker, men det ser ikke ut som det spiller noen rolle det heller... :mad:

Hadde det ikke vært for at jeg har forhandlet frem en lånebil.. tror jeg nesten jeg hadde droppet hele bilen.

Føler meg skikkelig bondefanget.

Sendte en mail til Ford Norge i torsdags...har jeg fått svar...nopp.

 

Ang. Converse+

Hvis det ikke forsinker mer, ville jeg gått for TitX. Det var faktisk en av grunnene til at jeg gikk fra GhiaX til TitX. (ville så gjerne ha de beige setene... :( )

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Fikk telefon ifra min selger idag.

 

Dårlig nytt.

 

Ifølge han får de ikke lov til å legge inn bestilling ennå på Ghia X med Converse+ instrumentpanel ennå, og ingen ide om når det blir åpnet for dette.

 

Så selv om jeg la inn bestilling i slutten av mai, sier han nå at jeg trolig ikke får bil før i februar 2008  :cry:

 

Alternativene er å glemme Ghia X, og gå over på Titanium X, men mister jo da Beige helskinn.  :(

Eller avbestille Converse+  :(  :(

9369960[/snapback]

Dette synes jeg ikke er holdbart. Du må insistere på å få en bil til det tidspunkt du er lovet. Dersom det ikke lar seg gjøre å få GhiaX med Conv+ så ville jeg latt Conv. ligge. Du har vel uansett samme informasjon i det utvidede infodisplayet som følger med Ghiaen, bare at det ikke er i farger. Alternativt må du insistere på å få byttet til TitX med samme leveringsdato. Setene her er også veldig fine, selv om de ikke er i helskinn. Du kan heller ikke velge fargen Bisquit, men du kan i alle fall på Inifinity Blue. Dette er et noe lysere interiør enn Ebony, men ikke så lyst som Bisquit.

Lenke til kommentar

Noen som vil dele sine erfaringer med stemmetyringen og mobilopplegget i sine nye biler?

 

Skriv gjerne også inn noen flere erfaringer både positive og negative.

 

Fikk spørsmål fra min bedre halvdel om dette med drivstoffpåfylling. Slik jeg har lest er det umulig å feilfylle. Men er ikke det ene røret (diesel eller bensin) større enn det andre, og da passer ved den som er minder. Og hvis det er noe man ikke skal ha på tanken blir det feil allikevel. Eller er det noe annet som gjør feilfylling umulig.

Endret av pohorne
Lenke til kommentar
Fikk spørsmål fra min bedre halvdel om dette med drivstoffpåfylling. Slik jeg har lest er det umulig å feilfylle. Men er ikke det ene røret (diesel eller bensin) større enn det andre, og da passer ved den som er minder. Og hvis det er noe man ikke skal ha på tanken blir det feil allikevel. Eller er det noe annet som gjør feilfylling umulig.

9370676[/snapback]

 

Udformningen af røret er forskellig på diesel og benzin så det passer ikke ned i hullet, hvis det er forkert benzin/diesel.

 

Der kan været et problem med visse ældre benzin/diesel-standere - specielt i udlandet. Men der ligger en lille studs sammen med reservehjulet, der bruges som adapter i de tilfælde.

Lenke til kommentar
Fikk telefon ifra min selger idag.

 

Dårlig nytt.

 

Ifølge han får de ikke lov til å legge inn bestilling ennå på Ghia X med Converse+ instrumentpanel ennå, og ingen ide om når det blir åpnet for dette.

 

Så selv om jeg la inn bestilling i slutten av mai, sier han nå at jeg trolig ikke får bil før i februar 2008  :cry:

 

Alternativene er å glemme Ghia X, og gå over på Titanium X, men mister jo da Beige helskinn.  :(

Eller avbestille Converse+  :(  :(

9369960[/snapback]

 

Kunne tyde på, at de koncentrerer sig om at lave "standardbiler", da de så sikkert kan lave flere pr. dag. Dermed kan de hurtigere få tilfredsstillet mange ventende kunder fremfor nogle færre kunder, der venter på "special-biler".

 

Passer meget godt med, at min forhandler har fortalt, at de først går i gang med at lave 140 HK diesel, Titanium, i oktober, men så laver de også en større serie på en gang.

 

Har selv bestitl en 5 dørs Titanium 140 hk diesel primo juni. Iflg. forhandler produceres den i oktober. Jeg håber det bliver starten af oktober :dribble: så den med lidt held kan leveres til vor efterårs-ferie, der ligger i uge 42 her i Danmark.

Lenke til kommentar
Fikk spørsmål fra min bedre halvdel om dette med drivstoffpåfylling. Slik jeg har lest er det umulig å feilfylle. Men er ikke det ene røret (diesel eller bensin) større enn det andre, og da passer ved den som er minder. Og hvis det er noe man ikke skal ha på tanken blir det feil allikevel. Eller er det noe annet som gjør feilfylling umulig.

9370676[/snapback]

 

Det er riktig som Henrik_H29 sier, men litt mer detaljert for dieselbiler:

Det stemmer at bensinrøret er tynnere, så jeg lurte selv før jeg fikk bilen, men i påfyllingsrøret på bilen sitter først et slags fjærsystem som blir presset til side når det tykke dieselrøret blir presset inn. Disse 'fjærene åpner så et lite sperrelokk lenger inn slik at fylling blir mulig.

Bensinrøret er for tynt til å presse inn fjærene slik at det lille lokket ikke åpner seg og dermed er bensinfylling ikke mulig. Enkelt og smart egentlig. :)

Lenke til kommentar
Ble innkalt av Ford for å oppdatere software på instrument og nøkkelfri start,var hvis noen som ikke fikk startet , så det var hvis software bug.

9369686[/snapback]

 

Samme som testbilen i ViMenn slet med høres det ut for..

 

Virker i det hele tatt som det er en del utstyrsproblemer for Ford i startfasen.. begredelig for de som må vente også ..februar 08 høres på trynet ut! :hrm:

Jeg fikk min Trend kjapt egentlig, og er nok nok et eksempel på at mindre utstyr = raskere produksjon. :cool:

Lenke til kommentar
Vært å prøvekjørt en Mondeo igjen i dag...utrolig nydelig bil å kjøre altså...har ikke testet lydanlegget til Sony før i dag, og fy søren for en forskjell!!

 

FANTASTISK BIL - gleder meg ikke akkurat mindre til jeg etterhvert får min egen....

9371924[/snapback]

 

Jeg valgte takk og lov Sony i Trenden, istedet for det som er standard der. Har nesten bedre lyd i bilen enn hjemme :thumbup:

Endret av jora
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...