Bargib Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg er en anden dansker, der har "luret" lidt i dette forum. Jeg har 1,8 TDCi Tit stationcar i bestilling. Jeg lavede bestilling hos forhandleren fredag 13/7, og Ford Danmark lagde den vel ind om mandagen d. 16/7. Jeg har ikke fået noget estimat endnu, da min kontakt hos forhandleren har ferie indtil tirsdag i næste uge. Men jeg håber da på at det går bedre med 1,8'eren end med 2,0'eren på diesel. Glæder mig selvsagt held vildt, og håber at overbevise konen om at vi skla lægge Bluetooth til bestillingen, selv om det er over 6.000 DKK. Mange hilsner Christian "Bargib" Koerner Lenke til kommentar
kikker Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Henrik_H29 Føler med dere.. bilen er utgift nr. 2 etter bolig. Prøvde å bygge en bil tidligere fra Ford DK for å se differansen i forhold til Norge. Gikk ut fra en dansk Titanium. Det var noe utstyr som dere ikke hadde...prisen i Nok...632.000.- Mens min Titanium X med litt mer utstyr kom på, i Nok...473.000.- Problemer med dieselmotorer er blitt avkreftet av teknisk sjef hos Ford Norge for ca. 3 uker siden her i forumet. Kan lure på om vi blir nedprioritert, siden vi tilsammen bare skal ha en ukes produksjon.. Hvor mange Nye Mondeoer er det annslagsvis solgt i Danmark..? Endret 22. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
kikker Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg er en anden dansker, der har "luret" lidt i dette forum. Jeg har 1,8 TDCi Tit stationcar i bestilling. Jeg lavede bestilling hos forhandleren fredag 13/7, og Ford Danmark lagde den vel ind om mandagen d. 16/7. Jeg har ikke fået noget estimat endnu, da min kontakt hos forhandleren har ferie indtil tirsdag i næste uge. Men jeg håber da på at det går bedre med 1,8'eren end med 2,0'eren på diesel. Glæder mig selvsagt held vildt, og håber at overbevise konen om at vi skla lægge Bluetooth til bestillingen, selv om det er over 6.000 DKK. Mange hilsner Christian "Bargib" Koerner 9337576[/snapback] Her i Norge blir bilen levert deg, ca. 3-4 uker etter produksjonsdato. Lenke til kommentar
Jxl Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Angående leveringstid/forsinkelser. Jeg spurte min forhandler om de hadde fått noen beskjed fra Ford om forsinkelser i leveranse. De hadde fått beskjed om at det har blitt bestilt flere navigasjonsenheter enn ventet og at dette KUNNE bli et problem. Som han sa, om din bil er bestilt med navigasjon og det er mangel på navigansjonsheter når bilen din skal "få sin dato" vil den selvsagt ikke produseres, men havne bakover i køen. Ikke sikkert dette er et problem nå men... Jeg har bestilt Navi...og venter ennå... Endret 22. august 2007 av Jxl Lenke til kommentar
Deshpremi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Dere som har fått levert baby'n... legg ut bilder slik at vi andre kan se hva vi har å se frem til. Jeg holder på å gå i veggen av den lange ventetiden.. Lenke til kommentar
frodec Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei håber også en dansk, der også venter på sin Mondeo, kan være med her i debatten! Ford har ordrer på ca. 12.000 Mondeo'er mere end deres produktionskapacitet er til. Bestilte selv Mondeo TDCI 140 Titanium, 5 dørs, Panther Black i starten af juni med levering i august. Levering er udsat til oktober/november, så også her i Danmark venter vi I Storbritanien ser det ud til, at der ikke er den samme lange ventetid på diesel-modellerne som i Norge og Danmark - underligt. Der er kun ca. 2 måneders leveringstid fra bestilling. Følger med i denne tråd : http://www.fordmondeo.org/forum/showforum.php?fid/183/ hvor der er mange gode indlæg om den nye Mondeo. 9337001[/snapback] Hei Henrik Hyggelig å ha dansker med. Storbritania er et veldig viktig marked for Ford når det gjelder Transit. Kanskje det er likt for Mondeo? Det vi bestiller i Norge,Sverige og Danmark er vel et lite antall sammenlignet med feks. England/Tyskland. Kan hende Ford i de respektive land har lagt inn høyere bestilling fra starten av. Her i Norge var vel antallet for i år 1750 Mondeoer. Hvis det allerede i juli var kontrakter på 2250 biler så blir vel forhåndsbestillinger fra andre land kanskje prioritert?? Det er forresten tungt å vente på ny bil. Særlig når alle skryter bilen opp i skyene. Har du tips på gode tester av bilen i Danmark. Lykke til med ventingen. Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Henrik_H29Problemer med dieselmotorer er blitt avkreftet av teknisk sjef hos Ford Norge for ca. 3 uker siden her i forumet. Kan lure på om vi blir nedprioritert, siden vi tilsammen bare skal ha en ukes produksjon.. Hvor mange Nye Mondeoer er det annslagsvis solgt i Danmark..? 9337697[/snapback] Forhandlerne i Danmark blev tildelt et vist antal biler (kvote) til produktion i juli, august, september osv. med ca. 2 måneders levering. Bestilte de flere en det tildelte antal, kom disse bestillinger bag i køen. Min er bestilt som en af de tildelte kvoter - dvs. der burde kun være de 2 mdr. leveringstid. Det var der også på benzin - en bekendt bestilte som sagt en 2,5 V5 benzin en uge efter mig - den leveres i næste uge. Men min produceres først til oktober, da Ford først påbegynder produktion af 140 hk Titanium i oktober angiveligt pga. leveringsproblemer fra underleverandører. Den har ikke navigation, der skulle kunne forsinke den jvf. jxl's indlæg tidligere. I Danmark leveres bilen ca. 3-10 dage efter produktionsdatoen, men den skal heller ikke med skib, som den vel skal til Norge. Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. Endret 22. august 2007 av Henrik_H29 Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. 9340056[/snapback] Er det ikke slik at chassisnummer kommer i Fords datasystem etter at bilen er produsert? Endret 22. august 2007 av Dallas Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. 9340056[/snapback] Er det ikke slik at chassisnummer kommer i Fords datasystem etter at bilen er produsert? 9340163[/snapback] Nej stelnummeret/chassisnummeret kan ses i databasen ca. 3 uger før produktionsdatoen. I databasen kaldes det VIN-nummer Vehicle Identification Number. Manualen til den nye Mondeo kan i øvrigt hentes her, hvis der er nogen, der ikke kan vente http://fordfcsd.wunderman.be/UK/Vehicle%20...6en_12_2006.pdf Endret 22. august 2007 av Henrik_H29 Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. 9340056[/snapback] Er det ikke slik at chassisnummer kommer i Fords datasystem etter at bilen er produsert? 9340163[/snapback] Nej stelnummeret/chassisnummeret kan ses i databasen ca. 3 uger før produktionsdatoen. I databasen kaldes det VIN-nummer Vehicle Identification Number. 9340393[/snapback] Jeg er blitt lovet bil 22.09 og når jeg sjekket med min forhandler på mandagen, hadde det ennå ikke kommet chassisnummer. Dersom Henrik har rett så blir vel bilen min ytterligere forsinket Lenke til kommentar
hhf Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. 9340056[/snapback] Er det ikke slik at chassisnummer kommer i Fords datasystem etter at bilen er produsert? 9340163[/snapback] Nej stelnummeret/chassisnummeret kan ses i databasen ca. 3 uger før produktionsdatoen. I databasen kaldes det VIN-nummer Vehicle Identification Number. 9340393[/snapback] Jeg er blitt lovet bil 22.09 og når jeg sjekket med min forhandler på mandagen, hadde det ennå ikke kommet chassisnummer. Dersom Henrik har rett så blir vel bilen min ytterligere forsinket 9340538[/snapback] Hva er dette S-nummeret man får da? Sier det noe om rekkefølgen ? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Når forhandleren kan se stelnummeret på bilens data i edb'en, så går der ca. 3 uger til den sættes i produktion. 9340056[/snapback] Er det ikke slik at chassisnummer kommer i Fords datasystem etter at bilen er produsert? 9340163[/snapback] Nej stelnummeret/chassisnummeret kan ses i databasen ca. 3 uger før produktionsdatoen. I databasen kaldes det VIN-nummer Vehicle Identification Number. 9340393[/snapback] Jeg er blitt lovet bil 22.09 og når jeg sjekket med min forhandler på mandagen, hadde det ennå ikke kommet chassisnummer. Dersom Henrik har rett så blir vel bilen min ytterligere forsinket 9340538[/snapback] Hva er dette S-nummeret man får da? Sier det noe om rekkefølgen ? 9340565[/snapback] Vet ikke hva S-nummer er, men jeg vet at det er noe som heter delivery target, som skal være den datoen bilen ankommer forhandler. Jeg har fått opplyst at det er fabrikken som setter denne dato. Delivery target hos meg er 22.09. Endret 22. august 2007 av Dallas Lenke til kommentar
kikker Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Henrik_29 Har dere ett forum som dette hos dere..? Her virker det som det er mange detaljer som forsinker, hvis man skal høre på forhandlerene....(alarm, navi, motorer). Ser også at det er noen barnesykdommer allerede hos de som har fått bilene sine..feil navi.disker, varmevifter som skrangler, conversdisplay som slår seg av under kjøring. De fleste a disse feilene skal være rettet opp i løpet av juni-juli. Forstod ikke helt at 140hk. skal produseres i oktober. Folk har fått sine biler med disse motorene...har det vært stans i produksjonen..? Kanskje det bare er bra å få en senere produksjon... Har du hørt noe om refleksen fra luftdysen i frontruten..? Litt nysgjerrig på hva du har bestilt av utstyr og pris. Endret 22. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Bargib Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Henrik_29 Har dere ett forum som dette hos dere..? ... Forstod ikke helt at 140hk. skal produseres i oktober. Folk har fått sine biler med disse motorene...har det vært stans i produksjonen..? Kanskje det bare er bra å få en senere produksjon... Har du hørt noe om refleksen fra luftdysen i frontruten..? Litt nysgjerrig på hva du har bestilt av utstyr og pris. 9340616[/snapback] Der er ikke rigtigt noget Mondeo forum i DK. Af interessante jeg har fundet er der på nettet kun dette, og det i UK. Specielt "hacker-tråden" her er spændende. Jeg vil lige bidrage med min viden. Det stammer fra Henriks indlæg her. Hans indlæg svarer til, hvad jeg hørte hos min Bilia forhandler her i DK. Normal produktion er omtrent 2 måneder, men med en Titanium lægges der 2 måneder ekstra til, muligvis på grund af Converse+ interfacet. Med en diesel lægges der 4 måneder oveni produktionen som det er nu. Det ser ud til at UK og Tyskland får levering hurtigere end DK og NO. Men det overrasker vel ikke, for de havde højere kvota tidligere. Jeg har dog også hørt fra min forhandler, at alle privat-køb prioriteres på tværs af lande. Det vil sige at flåde indkøb og forhandler indkøb til lager prioriteres nederst. Der er også nogle, som får lagt ordre ind i "systemet", for så at ændre dem til deres kunders specifikationer undervejs. Forhandlerne kommer jo ikke til at brænde inde med Mondeoer, sådan som markedet er lige nu. Der er ikke noget om ændringer af refleksioner fra luftdysen, og det er ikke realistisk at dette bliver ændret før ved en face-lift. Heller ikke kritikken af regnvand, som løber ned i bilen bagved når man åbner bagagerummet i 4 dørs versionen (også 5 dørs versionen?) i regnvejr. Jeg har bestilt til min Titanium Sony 6CD systemet for at få den opgraderede lyd i bilen, og som efter andre indlæg på nettet skulle være meget god. Derudover regner jeg med at bestille Bluetooth for at få integrationen til Converse+ systemet fra min mobil. Problemet er her de danske afgifter, som desværre gør det meget dyrt. De venligste hilsner Christian "Bargib" Koerner Endret 23. august 2007 av Bargib Lenke til kommentar
hhf Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Vet ikke hva S-nummer er, men jeg vet at det er noe som heter delivery target, som skal være den datoen bilen ankommer forhandler. Jeg har fått opplyst at det er fabrikken som setter denne dato.Delivery target hos meg er 22.09. 9340601[/snapback] Ser i mail jeg har fått fra Bilia at de omtaler S-nummeret som "referansenummer fra fabrikk". Fikk dette nummeret ca en uke etter bekreftet bestilling. Mitt S-nr er S10054 og har fått beskjed om at den skal produseres i uke 36 med antatt levering sent september ... Endret 23. august 2007 av hhf Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Der er ikke noget om ændringer af refleksioner fra luftdysen, og det er ikke realistisk at dette bliver ændret før ved en face-lift. Heller ikke kritikken af regnvand, som løber ned i bilen bagved når man åbner bagagerummet i 4 dørs versionen (også 5 dørs versionen?) i regnvejr. Christian "Bargib" Koerner 9341535[/snapback] Det er netop 5 dørs versionen (Hatchback), der har problemet med vandet. Har ikke hørt der skulle være problemer med 4 dørs versionen (Sedan). Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nogen der ved om Bluetooth funktionen kan eftermonteres? Kunne jo være det bare var et simpelt modul og så en microfon. Kunne også tænkes der med tiden kom noget "3. parts" produkt, der også integrerer med Converse+ displayet. I så fald kunne det jo være til en billigere pris end den fabriksmonterede der i DK koster ca. kr. DKK 6000 som Bargib også skriver! Lenke til kommentar
Bargib Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nogen der ved om Bluetooth funktionen kan eftermonteres? Kunne jo være det bare var et simpelt modul og så en microfon. Kunne også tænkes der med tiden kom noget "3. parts" produkt, der også integrerer med Converse+ displayet. I så fald kunne det jo være til en billigere pris end den fabriksmonterede der i DK koster ca. kr. DKK 6000 som Bargib også skriver! 9342102[/snapback] Fandt ud af i anden sammenhæng at der kræves et PSE (Portable System Electronics) modul, der har indgang for bluetooth og mikrofon. Men efter sigende skulle det ikke være muligt at efterinstallere? Lenke til kommentar
kikker Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nogen der ved om Bluetooth funktionen kan eftermonteres? Kunne jo være det bare var et simpelt modul og så en microfon. Kunne også tænkes der med tiden kom noget "3. parts" produkt, der også integrerer med Converse+ displayet. I så fald kunne det jo være til en billigere pris end den fabriksmonterede der i DK koster ca. kr. DKK 6000 som Bargib også skriver! 9342102[/snapback] Fandt ud af i anden sammenhæng at der kræves et PSE (Portable System Electronics) modul, der har indgang for bluetooth og mikrofon. Men efter sigende skulle det ikke være muligt at efterinstallere? 9343159[/snapback] Kan virke som at ettermontasje av elektronikk er vanskelig. Vi har en i forumet som manglet keyless go, da han skulle hente bilen. Etter en del research viste det seg at det ikke kunne ettermonteres. Det samme skjedde med en alarm på en annen bil. Er klar over de høye avgiftene på biler i Danmark. Men trodde ikke elektronikk var så høyt avgiftsbelagt. Feks. DVD underholdning...Ca Nok. 19,000.- her, mens dere må betale DKK. 39,000.-. Dette er jo ekstrautstyr. Er selv irritert på antennen,(radiobil) den kunne de ha laget smoothere. Vet dere om noen løsning på en erstatning av antennen. Tenkte på en kortere antenne, evt. en "kloss". Å flytte den bak for montering av "haifinne" er nok ikke en enkel oppgave. Har sendt mail til Ford Norge for å høre om de kan bekrefte/avkrefte disse tingene som forsinker. Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er nu ikke specielt elektronik, der er afgiftsbelagt - det er bilen inkl. dens monterede udstyr. Eksempel. Hvis det koster kr. 2.000 fra fabrikken at få Bluetooth så kommer der 180% afgift oveni fordi det fabriksmonteret og dermed en del af bilen. Prisen bliver så næsten kr. 6.000 Et andet skørt eksempel: Fartpiloten koster kr. 6.900 fabrikskmonteret men kun kr. 4.995 eftermonteret (fordi der så ikke kommer afgift på). Så derfor sælges der flest "standard" biler i Danmark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå