Deshpremi Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Lakkbehandling Jeg har brukt K2000 lakkbeskyttelse på Passat'en min og er vedlig fornøyd. Jeg har ikke polert bilen på 4 år og den ser fortsatt nypolert ut. På vinteren så er det bare til å sprute på avfetting og deretter spyle, bilen blir skinnende ren. På våren så går jeg igjennom med white sprit over hele lakken, og deretter vasker som vanlig. Da skinner det virkelig... Så det blir nok K2000 på min Mondeo. 9331922[/snapback] Dette høres jo fantastisk ut! Der jeg bor tilbyr K2000 bådte Royalshine og Tefcar. Hva benyttet du? 9331986[/snapback] K-2000 benytter Tefcar produkter så det er igrunnen det samme, bare under et annet navn.. 9332034[/snapback] Kan hende, men i følge de som utførte jobben på min bil så er det ulikt. Anyway, jeg fikk utført det hos HM Centeret på Grålum (Sarpsborg), se hjemmeside http://www.hmcenteret.no/. Jeg fikk også utført impregnering av setene, et must for dere med små barn.. Lenke til kommentar
frodec Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Lakkbehandling Jeg har brukt K2000 lakkbeskyttelse på Passat'en min og er vedlig fornøyd. Jeg har ikke polert bilen på 4 år og den ser fortsatt nypolert ut. På vinteren så er det bare til å sprute på avfetting og deretter spyle, bilen blir skinnende ren. På våren så går jeg igjennom med white sprit over hele lakken, og deretter vasker som vanlig. Da skinner det virkelig... Så det blir nok K2000 på min Mondeo. 9331922[/snapback] Dette høres jo fantastisk ut! Der jeg bor tilbyr K2000 bådte Royalshine og Tefcar. Hva benyttet du? 9331986[/snapback] Skal ikke påstå hva som er bra Men jeg vil anbefale at det sjekkes mot forhandleren (Ford) du handler bilen hos om de har ett gunstig pristilbud på lakkbehandling. De slipper selv å polere bilen før utlevering og har ofte avtale med lakkbehandlingsverksted i nærheten. Tefcar på min Mondeo skulle koste drøyt 2000 nkr. Noen som har peiling på hvor mange nye Mondeoer som er registrert og på veien nå ??. Synes ikke jeg ser så mange pr. uke i trafikken. (kjører 100-150 mil pr.uke) Keep on rocking K-2000 benytter Tefcar produkter så det er igrunnen det samme, bare under et annet navn.. 9332034[/snapback] Kan hende, men i følge de som utførte jobben på min bil så er det ulikt. Anyway, jeg fikk utført det hos HM Centeret på Grålum (Sarpsborg), se hjemmeside http://www.hmcenteret.no/. Jeg fikk også utført impregnering av setene, et must for dere med små barn.. 9332201[/snapback] Lenke til kommentar
jora Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Lakkbehandling Jeg har brukt K2000 lakkbeskyttelse på Passat'en min og er vedlig fornøyd. Jeg har ikke polert bilen på 4 år og den ser fortsatt nypolert ut. På vinteren så er det bare til å sprute på avfetting og deretter spyle, bilen blir skinnende ren. På våren så går jeg igjennom med white sprit over hele lakken, og deretter vasker som vanlig. Da skinner det virkelig... Så det blir nok K2000 på min Mondeo. 9331922[/snapback] Dette høres jo fantastisk ut! Der jeg bor tilbyr K2000 bådte Royalshine og Tefcar. Hva benyttet du? 9331986[/snapback] K-2000 benytter Tefcar produkter så det er igrunnen det samme, bare under et annet navn.. 9332034[/snapback] Kan hende, men i følge de som utførte jobben på min bil så er det ulikt. Anyway, jeg fikk utført det hos HM Centeret på Grålum (Sarpsborg), se hjemmeside http://www.hmcenteret.no/. Jeg fikk også utført impregnering av setene, et must for dere med små barn.. 9332201[/snapback] Tror kanskje det er en liten misforståelse her.. ser på nett at det er et bilpleieverksted som kaller seg K2000, men K2000 er også en lakkforseglingsmetode (teflonbasert). Sist jeg sjekket med et verksted som driver med både Tefcar og K2000 mente de Tefcar var best, og at K2000 skal fases ut, så den behandlingen kunne jeg få billig om jeg ønsket det (ca kr.2000).. Jeg skal besøke nok et verksted i dag å forsøke å få litt peil på hva som er forskellen på de 2, og om det lønner seg å benytte seg av en rimelig K2000 behandling igjen (som jeg hadde på min forrige bil). Dersom det viser seg at Tefcar er mer motstandsdyktig for riper etc går jeg for den, hvis ikke er K2000 like grei... Etter innleggene her å dømme ser det hvertfall ut til at Tefcar er bra, det er det som er så fint med slike fora! Bra at det ble litt debatt rundt dette for jeg tror det er en viktig del av bilpleien! Jeg benyttet også HM-senteret sist, så jeg og Deshpremi bor nok ikke langt fra hverandre Lenke til kommentar
jora Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Avgjørelse tatt! Og selvsagt ble det noe helt annet enn tidligere alternativer. Bestilt dag for behandling med dette: http://www.glare.no/ -Glare er forholdsvis nytt her hjemme så det er en spenstig avgjørelse føler jeg, men håper det blir så bra som lovet, og som rykter sier. I motsetning til andre lakkforseglinger er dette mer en type hardpolish med glassplexin som du kanskje kan påføre selv, men det anbefales profesjonelt utført. Men jeg kan utbedre mindre riper etc selv om ønskelig, noe som ikke går etter teflonbehandling.. Sjappa som skal gjøre dette hadde også kampanje nå, så jeg får det for 2900,- -god pris synes jeg! Dessuten holder de til like ved der jeg jobber, så alt blir enkelt ).. Dermed får vi se på fredag hvordan min nye venn tar seg ut etter full hudpleie Kryss fingrene for meg! Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Avgjørelse tatt! Og selvsagt ble det noe helt annet enn tidligere alternativer. Bestilt dag for behandling med dette: http://www.glare.no/ -Glare er forholdsvis nytt her hjemme så det er en spenstig avgjørelse føler jeg, men håper det blir så bra som lovet, og som rykter sier. I motsetning til andre lakkforseglinger er dette mer en type hardpolish med glassplexin som du kanskje kan påføre selv, men det anbefales profesjonelt utført. Men jeg kan utbedre mindre riper etc selv om ønskelig, noe som ikke går etter teflonbehandling..Sjappa som skal gjøre dette hadde også kampanje nå, så jeg får det for 2900,- -god pris synes jeg! Dessuten holder de til like ved der jeg jobber, så alt blir enkelt ).. Dermed får vi se på fredag hvordan min nye venn tar seg ut etter full hudpleie Kryss fingrene for meg! 9335161[/snapback] Så lovende ut Noen oversikt noe sted over "sjapper" som foretar slike behandlinger ? Finner bare produkter for å gjøre del selv på webben... Lenke til kommentar
jora Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så lovende ut Noen oversikt noe sted over "sjapper" som foretar slike behandlinger ? Finner bare produkter for å gjøre del selv på webben... 9335180[/snapback] Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg med det, men her er hvertfall hvor jeg skal få det utført: http://www.carservice.no/ De har nettopp begynt med dette så de har ikke noe om det nettsiden sin ennå, men anbefaler nå Glare som førstevalg. Ring eller mail dem, kanskje de vet om andre steder.. ? .. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Så lovende ut Noen oversikt noe sted over "sjapper" som foretar slike behandlinger ? Finner bare produkter for å gjøre del selv på webben... 9335180[/snapback] Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg med det, men her er hvertfall hvor jeg skal få det utført: http://www.carservice.no/ De har nettopp begynt med dette så de har ikke noe om det nettsiden sin ennå, men anbefaler nå Glare som førstevalg. Ring eller mail dem, kanskje de vet om andre steder.. ? .. 9335293[/snapback] Oki, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Willi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Plutselig gikk denne tråden fra å omhandle det gøyale temaet "den nye Mondeoen", til å være en tråd om det ikke fult så gøyale temaet "bilpleie". Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Plutselig gikk denne tråden fra å omhandle det gøyale temaet "den nye Mondeoen", til å være en tråd om det ikke fult så gøyale temaet "bilpleie". 9335774[/snapback] Må jo ta vare på den gøyale lille vakre vet du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aZoCA0qb Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Plutselig gikk denne tråden fra å omhandle det gøyale temaet "den nye Mondeoen", til å være en tråd om det ikke fult så gøyale temaet "bilpleie". 9335774[/snapback] Må jo ta vare på den gøyale lille vakre vet du 9335839[/snapback] enig med willi... Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Plutselig gikk denne tråden fra å omhandle det gøyale temaet "den nye Mondeoen", til å være en tråd om det ikke fult så gøyale temaet "bilpleie". 9335774[/snapback] Må jo ta vare på den gøyale lille vakre vet du 9335839[/snapback] enig med willi... 9335856[/snapback] Det meste med bilpleie er sikkert over nå, så vi er vel kjapt tilbake i "riktig" spor igjen Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sparker igang Nye Mondeo diskusjonen med å spørre om de som ha fått bilen, Hva er dere mest fornøyed med og hva er dere minst fornøyd med? Telcontar Lenke til kommentar
bilsjuk Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sparker igang Nye Mondeo diskusjonen med å spørre om de som ha fått bilen, Hva er dere mest fornøyed med og hva er dere minst fornøyd med? Telcontar 9335984[/snapback] hei! Er veldig fornøyd med det meste ved nybilen. noen ting som jeg kunne tenkt meg annerledes er først... rolloveren i bagasjerommet...det ytterste (bakerste) leddet med håndtak kunne være til å bøye oppover når du skulle sette inn mindre varer der uten å rulle den helt inn. Den er helt stiv og du må nærmest bøye deg under for å legge en handlepose e.l. under der. utseendemessig er det først og fremst denne antennen på taket da... kunne vært erstattet av en haifinne e.l. Likeså synes jeg girstangen til automatgiret kunne vært en T-stang med knapp på siden...mye lekrere synes jeg. Alt dette er jo bare bagateller da og en smaksak. Bilen er bare helt utrolig å kjøre og jeg kjenner et sug i magen hver gang jeg starter og kjøre "stoltheten min"! Lenke til kommentar
SEAGREY Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Plutselig gikk denne tråden fra å omhandle det gøyale temaet "den nye Mondeoen", til å være en tråd om det ikke fult så gøyale temaet "bilpleie". 9335774[/snapback] Må jo ta vare på den gøyale lille vakre vet du 9335839[/snapback] enig med willi... 9335856[/snapback] Det meste med bilpleie er sikkert over nå, så vi er vel kjapt tilbake i "riktig" spor igjen 9335917[/snapback] Ventetid! Er som nevnt tidligere oppgitt over å ikke ha noen fast leveringstid for min nye Mondeo så idag sendte jeg mail til Ford Norge for å sjekke hvordan det ser ut med ventetid på mer generell basis. Fikk svaret jeg egentlig viste men alltid greit å få bekreftet mistanken, det er nå beregnet 6 mnd leveringstid på biler som blir bestilt idag. Fabrikken produserer ca. 1800 biler i døgnet og dette er fordelt på galaxy, S-Max og Mondeo om man leker litt med tallene og da sier 600 Mondeo`r i uka så skulle det vel bli rundt 72000 biler på 6 mnd. Ganske vanvittig om det faktisk er slik at det nå ligger inne bestillinger på 72000 Ford Mondeo. Dette er kanskje ikke noe matnyttig info men slik blir da når en utålmodig sjel ikke får doningen sin umiddelbart Fikk forøvrig nesten umiddelbart svar fra Ford på min henvendelse, meget bra! Er det forøvrig noen av Trend eierene som kan si noe hvordan komforten er med standard setene. Synes jo det virket ok på de test turene jeg hadde men vanskelig å gjøre seg en oppfattning etter et par kort turer og alle tester er jo basert på Titanium biler med sports seter. Lenke til kommentar
jora Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Likeså synes jeg girstangen til automatgiret kunne vært en T-stang med knapp på siden...mye lekrere synes jeg.Alt dette er jo bare bagateller da og en smaksak. Bilen er bare helt utrolig å kjøre og jeg kjenner et sug i magen hver gang jeg starter og kjøre "stoltheten min"! 9336092[/snapback] Kunne ikke vært mer uenig når det gjelder automat-girspaken, T-spak med sideknapp ser håpløst gammeldags ut etter min smak. Den som er på Mondeoen er bare lekker og sportslig! Veldig enig når det gjelder kjøring!! -kjenner akkurat det samme suget!! :!: Kort til Willi & Co: Hva som er gøyalt er det vel delte oppfatninger om, for meg er det veldig gøyalt med velholdt Mondeo, så pleie er viktig og nyttig! Men siden jeg startet det hele beklager jeg at det ble litt mye, dog har vel ingen sperret noen for innlegg om andre ting!!.. Endret 23. august 2007 av jora Lenke til kommentar
jora Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Er det forøvrig noen av Trend eierene som kan si noe hvordan komforten er med standard setene. Synes jo det virket ok på de test turene jeg hadde men vanskelig å gjøre seg en oppfattning etter et par kort turer og alle tester er jo basert på Titanium biler med sports seter. 9336139[/snapback] Stort sett er setene greie, men etter min smak litt 'trange' kanskje.. setestøttene klemmer liksom litt.. setet kunne kanskje vært litt bredere... Selve passform, regulering og slikt ellers er helt fint! Endret 28. august 2007 av jora Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Ventetid! Er som nevnt tidligere oppgitt over å ikke ha noen fast leveringstid for min nye Mondeo så idag sendte jeg mail til Ford Norge for å sjekke hvordan det ser ut med ventetid på mer generell basis. Fikk svaret jeg egentlig viste men alltid greit å få bekreftet mistanken, det er nå beregnet 6 mnd leveringstid på biler som blir bestilt idag. Fabrikken produserer ca. 1800 biler i døgnet og dette er fordelt på galaxy, S-Max og Mondeo om man leker litt med tallene og da sier 600 Mondeo`r i uka så skulle det vel bli rundt 72000 biler på 6 mnd. Ganske vanvittig om det faktisk er slik at det nå ligger inne bestillinger på 72000 Ford Mondeo. Dette er kanskje ikke noe matnyttig info men slik blir da når en utålmodig sjel ikke får doningen sin umiddelbart Fikk forøvrig nesten umiddelbart svar fra Ford på min henvendelse, meget bra! 9336139[/snapback] Dette med ventetid gjør småvondt ja - jeg vil så gjerne ha den pokkers datoen for når jeg kan forvente å få denne bilen... Tungt nok å vente på denne herligheten i utgangspunktet, så når man ikke har noe ca. dato å forholde seg til blir man jo nesten depressiv Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hei håber også en dansk, der også venter på sin Mondeo, kan være med her i debatten! Ford har ordrer på ca. 12.000 Mondeo'er mere end deres produktionskapacitet er til. Bestilte selv Mondeo TDCI 140 Titanium, 5 dørs, Panther Black i starten af juni med levering i august. Levering er udsat til oktober/november, så også her i Danmark venter vi I Storbritanien ser det ud til, at der ikke er den samme lange ventetid på diesel-modellerne som i Norge og Danmark - underligt. Der er kun ca. 2 måneders leveringstid fra bestilling. Følger med i denne tråd : http://www.fordmondeo.org/forum/showforum.php?fid/183/ hvor der er mange gode indlæg om den nye Mondeo. Endret 22. august 2007 av Henrik_H29 Lenke til kommentar
kikker Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei håber også en dansk, der også venter på sin Mondeo, kan være med her i debatten! Ford har ordrer på ca. 12.000 Mondeo'er mere end deres produktionskapacitet er til. Bestilte selv Mondeo TDCI 140 Titanium, 5 dørs, Panther Black i starten af juni med levering i august. Levering er udsat til oktober/november, så også her i Danmark venter vi I Storbritanien ser det ud til, at der ikke er den samme lange ventetid på diesel-modellerne som i Norge og Danmark - underligt. Der er kun ca. 2 måneders leveringstid fra bestilling. Følger med i denne tråd : http://www.fordmondeo.org/forum/showforum.php?fid/183/ hvor der er mange gode indlæg om den nye Mondeo. 9337001[/snapback] Hei Henrik_H29 Nå begynner våres lille forum å bli globalt.. Har vært inne på Ford.dk. Finner ikke x modellene hos dere. Har du noen forklaring. Har fulgt med på siden du refererer til før. Ser det er samme usikkerhet ang. levering, som her. Ford Norge kjenner ikke til de problemstillingene dere diskuterer. Hva sier Ford Danmark. ( motorblokker...osv.) Lenke til kommentar
Henrik_H29 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei Henrik_H29 Nå begynner våres lille forum å bli globalt.. Har vært inne på Ford.dk. Finner ikke x modellene hos dere. Har du noen forklaring. Har fulgt med på siden du refererer til før. Ser det er samme usikkerhet ang. levering, som her. Ford Norge kjenner ikke til de problemstillingene dere diskuterer. Hva sier Ford Danmark. ( motorblokker...osv.) 9337198[/snapback] Hei Kikker I Danmark findes "X" modellerne slet ikke fordi Ford Danmark ikke mener, at køberne vil betale ekstra-prisen. Bilerne er dyre nok her i Danmark på grund af afgifterne. Men det er de jo også i Norge Forklaringen på forsinkelserne er her i Danmark, at der er solgt mange flere diesel-modeller end Ford forventede. Derfor har de ikke sikret sig nok dieselmotorer eller komponenter til diesel-motorer fra deres underleverandører. Og fabrikken må derfor vente på disse. Har man bestilt benzin udgave så er der ikke samme ventetid. Måske nu, men ikke da jeg bestilte. En bekendt bestilte samtidig som mig, og forventer levering i denne uge (en benzin udgave). Men bestiller man i dag - uanset motortype - tror jeg der er lang ventetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå