Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Grillen

 

Ser det er mange meninger om grillen,(grillene).

Ser ut som at trenden i dag blant bilprodusentene, er ett kraftfullt uttrykk i fronten, (Audi,Pegeot,Chrysler,VAG..osv) Når det gjelder Mondeoen synes jeg at øvre og nedre grill bør ha samme uttrykk, enten de er sorte, metall eller med kromdetaljer.

Hadde jeg valgt lys farge på bilen ville jeg nok ha gåttt for sort grill, likeledes omvendt med mørk bil.

Som det nevnes her, vil de forskjellige grillene bli deler som kan handles.

Så da har man har alle muligheter, til å tilpasse sin personlig smak til en fornuftig penge. (en liten mini styling).

Mondeoen har såpass brede skuldere, at grillen gjerne må være dominerende.

Det var nettopp den voldsomme fronten som fikk lurt meg inn i butikken.. :)

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grillen

 

Ser det er mange meninger om grillen,(grillene).

Ser ut som at trenden i dag blant bilprodusentene, er ett kraftfullt uttrykk i fronten, (Audi,Pegeot,Chrysler,VAG..osv)  Når det gjelder Mondeoen synes jeg at øvre og nedre grill bør ha samme uttrykk, enten de er sorte, metall eller med kromdetaljer.

Hadde jeg valgt lys farge på bilen ville jeg nok ha gåttt for sort grill, likeledes omvendt med mørk bil.

Som det nevnes her, vil de forskjellige grillene bli deler som kan handles.

Så da har man har alle muligheter, til å tilpasse sin personlig smak til en fornuftig penge. (en liten mini styling).

Mondeoen har såpass brede skuldere, at grillen gjerne må være dominerende.

Det var netop den voldsomme fronten som fikk lurt meg inn i butikken.. :)

9319917[/snapback]

 

Artig å se hvordan detaljer bringer frem våre forskjellige oppfatninger og smak :) .. Jeg ser litt omvendt på det og foretrekker mørk grill til mørk bil, samt lys grill (eks. Tit-grill) til lys bil. Fronten er tøff, enig i det, men likevel synes jeg ikke den underste grillen bør dominere for mye...

At nedre og øvre grill må ha samme farge og gi samme utrykk -yes!

Endret av jora
Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

-

9316909[/snapback]

 

Brix bilpleie i Sandefjord tar ca 4500.- for slik jobb, og de er dyktige, hatt 2 biler der tidligere og holder lenge. Google etter Brix så ser du på siden deres, om du bor langt unna, gå inn på tefcar.no så ser du hvem som gjør slik behandling.

 

9318425[/snapback]

 

Etter å ha vært litt i tvil ang lakkforsegling fikk også jeg nettopp tilbud på ca 4500 for Tefcar.

Virker som dette er en bedre løsning enn en annen type lakkforsegling jeg hadde på min forrige bil. Lurte lenge på om jeg skal finne frem polergarnet denne gang, men hjertet banker nå ganske heftig FOR Tefcar! Har en kompis som har lagt det på en sort bil, og det bare glinser av den! :dribble:

Lenke til kommentar
Hei, er litt nysgjerrig på hvorfor så mange velger 2,0 L 130 Hk fremfor 1,8 l 125  :hmm:  er det noen som har testet begge motorer og kan si noe om det er stor forskjell på ytelsen? Det var en 125 Hk som sto i vår testbil og jeg synes den presterte bra en ulempe selvsagt at det ikke er partikkel filter som standard (Dårlig av Ford!) men dette får vi ettermontert for 2- 3000 kr. Blir da et tillegg på 7000 ,- for 130 Hk men forsto det slik at ytelsen skulle være ganske lik så jeg valgte 1,8 125 hk men kanskje noen her har andre erfaringer?

 

9314044[/snapback]

Tror de fleste har kjøpt 130hk fordi den er såpass lite over i pris og at man da nettopp får partikkelfilter med som kanskje senere blir påbudt. Jeg har fått vite at man kunne regne med å betale hele mellomlegget da for å få det ettermontert.

 

Effektmessig sies det at det først og fremst merkes gjennom et jevnere effektkurve på 130 hesteren. Vet ikke om det finnes noen slike kurver tilgjengelig noe sted, men det virker rimelig at det er slik. Ellers er det nok mange som ser for seg å "skremme opp" bilen litt og da er det jo mer å hente på 2-literen enn 1,8 literen.

9314134[/snapback]

 

Takk for svar, ble litt bekymret nå og måtte dobbelsjekke pris for ettermontering og det ser desverre ut som selger har misinformert meg litt :mad: koster 7500,- + arbeid å ettermontere partikkelfilter. Så nå er motor endret til 2,0 130 Hk m/partikkelfilter, budsjettet ryker :roll: . De antyder nå også at det kan bli forsinkelser med levering da kapasiteten er helt sprengt på fabrikken om jeg må vente til nyåret så blir jeg ikke blid :(

Lenke til kommentar
Takk for svar, ble litt bekymret nå og måtte dobbelsjekke pris for ettermontering og det ser desverre ut som selger har misinformert meg litt  :mad: koster 7500,- + arbeid å ettermontere partikkelfilter. Så nå er motor endret til 2,0 130 Hk m/partikkelfilter, budsjettet ryker  :roll: . De antyder nå også at det kan bli forsinkelser med levering da kapasiteten er helt sprengt på fabrikken om jeg må vente til nyåret så blir jeg ikke blid  :(

9320639[/snapback]

Skjønner godt du endrer om du kan. Selv valgte jeg å holde fast i budsjettrammen og gikk heller ned til 100hk og litt mer utstyr. Så får jeg se på litt sikt om jeg ikke finner på noe med elektronikken :whistle:

Lenke til kommentar
Så nå er motor endret til 2,0 130 Hk m/partikkelfilter, budsjettet ryker  :roll: . De antyder nå også at det kan bli forsinkelser med levering da kapasiteten er helt sprengt på fabrikken om jeg må vente til nyåret så blir jeg ikke blid  :(

9320639[/snapback]

 

Du vil hvertfall ikke angre på det. Ikke at jeg er veldig finfølende med motorer, men synes 2.0litern jeg har er mer fleksibel.. 'våkner' litt raskere og er noe sterkere på lavt turtall enn 1,8L jeg prøvekjørte, enda jeg har automat i motsetning til prøvebilen. Synes til og med den er litt roligere lydmessig, men det er kanskje innbilning.. :cool: .. Hvertfall er 2.0 en fin motor! :thumbup: Også får du nå filteret med..

 

Går mer og mer opp for meg hvor heldig jeg har vært med rask levering. Nå baler bestillingene seg på og det begynner å bli snakk om ventetid.. føler med de som kanskje må vente lenge.. :ohmy:

Endret av jora
Lenke til kommentar

Har vinglet en del i forhold til fargevalget SeaGrey. Tok derfor turen til Bilia i dag for å se og der stod en Ghia i SeaGrey ved siden av en PantherBlack Tit. Bedre sammenligningsgrunnlag kan man ikke få hverken med farger eller griller (og hjul). Tenkte kanskje flere ville ha glede av dette, så jeg tok noen bilder med mobilen. Større bilder kan vises om ønskelig.

 

Skal også legge til at SeaGrey ser bedre ut live enn på bilder etter min mening. Tror jeg holder meg til den. Beige skinninteriør som Ghiaen hadde var heller ikke helt feil - skulle bare vært mulig valg på de andre typene også.

 

post-119570-1187621357_thumb.jpg

post-119570-1187621389_thumb.jpg

post-119570-1187621413_thumb.jpg

post-119570-1187621435_thumb.jpg

post-119570-1187621460_thumb.jpg

post-119570-1187621480_thumb.jpg

post-119570-1187621497_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har vinglet en del i forhold til fargevalget SeaGrey. Tok derfor turen til Bilia i dag for å se og der stod en Ghia i SeaGrey ved siden av en PantherBlack Tit.

 

Skal også legge til at SeaGrey ser bedre ut live enn på bilder etter min mening. Tror jeg holder meg til den. Beige skinninteriør som Ghiaen hadde var heller ikke helt feil - skulle bare vært mulig valg på de andre typene også.

 

9322574[/snapback]

 

Nettopp det jeg påpekte også, seagrey må sees i virkeligheten! Den ser f.eks. ikke på langt nær så 'blek' ut som den gjør på spesielt det første bildet. Det nest siste derimot gir et ganske godt inntrykk.

Selv blir jeg bare mer og mer fornøyd med den fargen, og jeg tror ikke du vil angre heller ;)

Lenke til kommentar
Ukens (nr 34/07) nummer av Vi Menn har bil-bilag. Dette bilaget har en god test mellom mondeo, passat og avensis.

 

Og dere kan jo gjette hvem som vant :whistle:  ...  MONDEO så klart. :thumbup:

 

Jeg gleder meg mer og mer frem til bil leveres.

9322835[/snapback]

Er det en blåkopi av de andre testene, eller har de noen nye detaljer som er værdt å få med seg... :roll:

Lenke til kommentar
Ukens (nr 34/07) nummer av Vi Menn har bil-bilag. Dette bilaget har en god test mellom mondeo, passat og avensis.

 

Og dere kan jo gjette hvem som vant :whistle:  ...  MONDEO så klart. :thumbup:

 

Jeg gleder meg mer og mer frem til bil leveres.

9322835[/snapback]

Er det en blåkopi av de andre testene, eller har de noen nye detaljer som er værdt å få med seg... :roll:

9324785[/snapback]

 

Får løpe opp i butikken nå, for å se....og kjerringa rister på huet som vanlig. Har vel snart kjøpt så mange blader hvor bilen er nevnt at det nærmer seg prisen av oppvarmede bakseter :hmm:

Lenke til kommentar
Ukens (nr 34/07) nummer av Vi Menn har bil-bilag. Dette bilaget har en god test mellom mondeo, passat og avensis.

 

Og dere kan jo gjette hvem som vant :whistle:  ...  MONDEO så klart. :thumbup:

 

Jeg gleder meg mer og mer frem til bil leveres.

9322835[/snapback]

Er det en blåkopi av de andre testene, eller har de noen nye detaljer som er værdt å få med seg... :roll:

9324785[/snapback]

 

Får løpe opp i butikken nå, for å se....og kjerringa rister på huet som vanlig. Har vel snart kjøpt så mange blader hvor bilen er nevnt at det nærmer seg prisen av oppvarmede bakseter :hmm:

9325041[/snapback]

 

Pokker igjen...bladet kom ikke ut før i morgen, så da ble det bomtur !

Lenke til kommentar
Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

9317350[/snapback]

 

Veldig bra initiativ!

Jeg er med!

Lenke til kommentar
Hm, i dag blir det ny prøvekjøring. MÅ teste IVDC-systemet for å se om det er noe man må ha med..  :hmm: Hadde vært gøy å høre fra noen av de som har hatt bilen en stund nå, erfaringer?

 

Tenkte å ta vekk mørktonede ruter, det kan an alltids legge til senere..

 

Om det ikke blir endring i bestillingen så får'n ihvertfall delt opp ventetiden litt.  ;)

9282944[/snapback]

 

Fikk du testet IVDCen, evt. hvilket inntrykk sitter du igjen med.

Ser du (dere) oppgraderte til safetech.. :)

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...