Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Takker for tilbakemeldinger.

 

Jeg har vært og kikket på Mondeo i Sandvika og ble VELDIG impontert. Verdt å merke seg at jeg har prøvekjørt både Volvo, Audi og BMW de siste månedene. Synes Mondeo er på høyde med både Volvo og Audi her (min personlige mening). BMW er såpass dyre at de faller helt utenfor sammenligning.

 

Foreløpig er valget klart for meg, spesielt etter å ha lest så mye bra om den nye Mondeo i denne tråden.

 

Jeg kan desverre ikke bestille bil før etter nyåret, men valget virker nå ihvertfall noe enklere.

 

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for tilbakemeldinger.

 

Jeg har vært og kikket på Mondeo i Sandvika og ble VELDIG impontert. Verdt å merke seg at jeg har prøvekjørt både Volvo, Audi og BMW de siste månedene. Synes Mondeo er på høyde med både Volvo og Audi her (min personlige mening). BMW er såpass dyre at de faller helt utenfor sammenligning.

 

Foreløpig er valget klart for meg, spesielt etter å ha lest så mye bra om den nye Mondeo i denne tråden.

 

Jeg kan desverre ikke bestille bil før etter nyåret, men valget virker nå ihvertfall noe enklere.

 

 

Telcontar

9316501[/snapback]

 

Godt å høre om dine positive erfaringer også, men tanke på de bilene du har sammenlignet med.

 

Er jo såpass lang leveringstid allikevel nå, så at du må vente til nyåret før eventuellt kjøp gjør jo ikke noe.

 

- lykke til når tiden er inne ! Den som venter på noe godt..

Lenke til kommentar
telcontar

 

Ut fra de rabbatene som som har vært luftet her, virker nærmere 11-12% som en god "deal".

 

Omtaler av nye Mondeo..!

 

Har vel kjøpt og lest det meste om denne bilen. I sammenligningstester med feks. Passat, virker det som at de ikke er villige til å slippe Mondeoen forbi, uten noen små skraper i lakken. Senest idag i VG testen. Hva mener de med at Passaten er mer solid og gjennomskrud i interiøret. Har ved flere anledninger sittet i dette interiøret. Alt føles "tight".  Ingen deksler som er skeive eller skrangler, spaker og knapper er også godt plassert.

Og ja, jeg kjøpte Titanium, fordi Convers instrumentet er for meg futuristisk og ett steg inn i fremtiden. Spiller ingen rolle at speedometeret sitter litt lengere til venstre. I så fall er Toyota Yaris livsfarlig, hvor de har plassert speedometeret midt i dashbordet.

Til og med koppholderene i Passaten blir nevnt som spesielt smarte, spar meg. Mondeon har jo akkurat de samme... :hrm:

9316248[/snapback]

 

Jeg har vært VAG (VW og Audi) eier i alle år og har nå en Passat. Skulle egentlig bytte til en ny Passat 2.0 Tdi Highland men stakk tilfeldig innom en Ford forhandler da jeg så den nye Mondeo'en utenfor. Etter et par prøvekjøringer så var jeg egentlig ikke i tvil, ringte selgeren hos Møller og ba han å kansellere Passat kontrakten (hadde ikke underskrevet enda), det blir Mondeo på meg. Og dette er fra en som er medlem av VW-Audi Club.... Skal vi stifte en Mondeo Club kanskje? :)

9316386[/snapback]

Er vi ikke det da..... :ohmy:

Lenke til kommentar
telcontar

Skal vi stifte en Mondeo Club kanskje? :)

9316386[/snapback]

Er vi ikke det da..... :ohmy:

9316590[/snapback]

Er også med på klubb - har i mange år hatt kjempeglede av å dele erfaringer om bil på forum. Det vil jeg savne om vi ikke har noe slikt sted. En tråd som dette blir litt lite ryddig i lengden, men har jo vært nyttig nå som alt går på nyheter om en bil alle går og venter på.

 

Hva gjelder Passat, så synes jeg den også er fin, men jeg skal aldri i mitt liv ha en bil med blå instrumentbelysning. Om alle biler en gang får det, får jeg sykle eller kjøpe BMW igjen, for de går nok aldri bort fra oransje som jeg liker aller best.

Lenke til kommentar

Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

Lenke til kommentar
For meg ble da Passaten veldig "gubbete" i sammenligning og støynivået mer som en gammel traktor.

 

 

 

Sånn har det da vært i mange år! ;)

9317132[/snapback]

 

Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

Lenke til kommentar
For meg ble da Passaten veldig "gubbete" i sammenligning og støynivået mer som en gammel traktor.

 

 

 

Sånn har det da vært i mange år! ;)

9317132[/snapback]

 

Det kan godt være, har aldri hatt Passat :) Men hadde hørt at dette med støy hadde blitt så mye bedre på nyeste Passat, så da må det ha vært ille før :D

Lenke til kommentar
For meg ble da Passaten veldig "gubbete" i sammenligning og støynivået mer som en gammel traktor.

 

 

 

Sånn har det da vært i mange år! ;)

9317132[/snapback]

 

Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

9317350[/snapback]

Mondeo Club of Norway er noe jeg henger meg på. Rabattavtale skal også være mulig å få til bare det blir mange medlemmer. Stå på. :D

Lenke til kommentar

 

Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

9317350[/snapback]

Mondeo Club of Norway er noe jeg henger meg på. Rabattavtale skal også være mulig å få til bare det blir mange medlemmer. Stå på. :D

9317611[/snapback]

 

Bra initiativ! :thumbup: Jeg henger meg på!

Lenke til kommentar

 

Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

9317350[/snapback]

Mondeo Club of Norway er noe jeg henger meg på. Rabattavtale skal også være mulig å få til bare det blir mange medlemmer. Stå på. :D

9317611[/snapback]

 

Bra initiativ! :thumbup: Jeg henger meg på!

9317939[/snapback]

 

Jeg også så klart :thumbup:

Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

9316909[/snapback]

 

Brix bilpleie i Sandefjord tar ca 4500.- for slik jobb, og de er dyktige, hatt 2 biler der tidligere og holder lenge. Google etter Brix så ser du på siden deres, om du bor langt unna, gå inn på tefcar.no så ser du hvem som gjør slik behandling.

 

Når det gjelder vinderdekk/felger har jeg oxo sjekket rundt, og får 4 felger og Nokian piggfri dekk på: 16" ca 8000.- på 17" ca 10000.-

Og da er det mange kule felger å velge i...

Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

9316909[/snapback]

 

 

Når det gjelder vinderdekk/felger har jeg oxo sjekket rundt, og får 4 felger og Nokian piggfri dekk på: 16" ca 8000.- på 17" ca 10000.-

Og da er det mange kule felger å velge i...

9318425[/snapback]

 

Noen tips om hvor du finner 16" med Nokian piggfritt til 8000 Poskare ?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å skifte øvre grill til Ghiagrill (med horisontale kromlister).

Har sjekket pris på en slik grill og dette koster ca. 800,- inkl mva.

Monteringen er gjort på noen minutter.

 

I ettertid har jeg sett at en også bør skifte nedre grill ettersom denne er søvfarget i Titanium og sort i Ghia, men jeg har ikke sjekket prisen på dette. Koster sikkert ikke mange kronene det heller.

9306828[/snapback]

Bra å høre at grillbytte ikke er dyrere. Liker Ghiagrillen best tror jeg, selvom Titanium også er fint. Trenden jeg får er kanskje litt i enkleste laget, så jeg heller litt i retning av et skifte der ... Nedre får jeg gjøre en vurdering av. Blir de like på Ghia og Trend egentlig?

9306855[/snapback]

 

Sånn med det samme hørtes dette spennende ut, og den øvre Ghia grille er pen. Men etter å ha tenkt meg om -og mens jeg ser på grillen jeg har -synes jeg faktisk Trenden er tøff som den er!.. sikkert mange som synes jeg burde gå til lege når jeg sier det :blush: men den øvre sort-rutede Trend-grillen med krom rundt, er liksom både nøytral, stilig og litt sportslig på en gang.. en mellomting av Tit og Ghia.. ;) ..

Pluss at jeg synes kanskje en bil bør beholde sitt orginale image, men den oppfatningen står for min regning alene.. kan også hende den endrer seg med tiden.. :D ..

Den nedre på Ghia er ikke fin etter min smak med den tynne krommen rundt..

Lenke til kommentar

 

Kan de som er interessert i å være med på en mondeoclub kanskje sende meg en PM?

 

Jeg kan stille meg villig til å stå som initiativtaker til dette om det er interessant.

 

Kontigenten må da dekke mine utgifter i forbindelse med nettside, også kan vi kanskje få ordnet noen gunstige serviceavtaler etc med ford hvis vi blir mange nok medlemmer?

9317350[/snapback]

Mondeo Club of Norway er noe jeg henger meg på. Rabattavtale skal også være mulig å få til bare det blir mange medlemmer. Stå på. :D

9317611[/snapback]

 

Bra initiativ! :thumbup: Jeg henger meg på!

9317939[/snapback]

 

Jeg også så klart :thumbup:

9317998[/snapback]

 

Fin ide! Er med! :yes:

Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

9316909[/snapback]

 

Fikk lakkforsegling for kr. 2000,- siden de skulle klargjøre bilen allikevel.

 

Hvis jeg kulle velge utstyr idag ville klimaseter og minne bli lagt til. Da jeg skrev kontrakt var det usikkert om det ville forsinke leveringen. Kunne sikkert fått det med nå, men har i etterkant brukt pengene på safetech , regnsensor, alu,pedaler(unødvendig men en liten sportsdetalj), metall rails og 18" Y hjul. Så da var budgettet brukt opp.. :cool:

 

Er det noen her som vet om speilet som følger reversgiret, kun er for de som har bestilt minne...?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å skifte øvre grill til Ghiagrill (med horisontale kromlister).

Har sjekket pris på en slik grill og dette koster ca. 800,- inkl mva.

Monteringen er gjort på noen minutter.

 

I ettertid har jeg sett at en også bør skifte nedre grill ettersom denne er søvfarget i Titanium og sort i Ghia, men jeg har ikke sjekket prisen på dette. Koster sikkert ikke mange kronene det heller.

9306828[/snapback]

Bra å høre at grillbytte ikke er dyrere. Liker Ghiagrillen best tror jeg, selvom Titanium også er fint. Trenden jeg får er kanskje litt i enkleste laget, så jeg heller litt i retning av et skifte der ... Nedre får jeg gjøre en vurdering av. Blir de like på Ghia og Trend egentlig?

9306855[/snapback]

 

Sånn med det samme hørtes dette spennende ut, og den øvre Ghia grille er pen. Men etter å ha tenkt meg om -og mens jeg ser på grillen jeg har -synes jeg faktisk Trenden er tøff som den er!.. sikkert mange som synes jeg burde gå til lege når jeg sier det :blush: men den øvre sort-rutede Trend-grillen med krom rundt, er liksom både nøytral, stilig og litt sportslig på en gang.. en mellomting av Tit og Ghia.. ;) ..

Pluss at jeg synes kanskje en bil bør beholde sitt orginale image, men den oppfatningen står for min regning alene.. kan også hende den endrer seg med tiden.. :D ..

Den nedre på Ghia er ikke fin etter min smak med den tynne krommen rundt..

9319717[/snapback]

 

Helt enig med deg, synes Trend grillen gjør seg meget godt og kunne ikke tenke meg å bytte ut denne. :cool:

Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

9316909[/snapback]

 

 

Når det gjelder vinderdekk/felger har jeg oxo sjekket rundt, og får 4 felger og Nokian piggfri dekk på: 16" ca 8000.- på 17" ca 10000.-

Og da er det mange kule felger å velge i...

9318425[/snapback]

 

Noen tips om hvor du finner 16" med Nokian piggfritt til 8000 Poskare ?

9319601[/snapback]

Jepp det har jeg :)

Sharif's dekksenter utenfor Oslo, ingen priser på siden deres da de oppdaterer men ring de, så får man fine priser, men regn med ventetid, de har alltid mye å gjøre.

E18 Motorsenter på Sem utenfor Tønsberg http://www.motorsenter.no/

 

Du kan få det enda billigere en jeg nevnte, men da med ukjente dekkmerker....

Lenke til kommentar
Et par småting jeg kom på;

 

- Noen som har skaffet seg sånn Teflon lakkforsegling der de kjøpte bilen? Hvor mye kostet dette i såfall.

- Jeg synes påslaget for vinterdekk var vel drøyt på rundt 15k (pluss minus par lapper), er det ikke billigere å skaffe seg vinterdekk på 16" alufelger selv? Fikk jo selvsagt rabatt på vinterdekk pakken, men likevel, et godt stykke over 10 lapper tror jeg.

 

Til dere som har bilen;

- Er det noe utstyr dere skulle ønsket dere hadde bestilt (med unntak av Safetech og navi)?

 

 

Telcontar

9316909[/snapback]

 

 

Når det gjelder vinderdekk/felger har jeg oxo sjekket rundt, og får 4 felger og Nokian piggfri dekk på: 16" ca 8000.- på 17" ca 10000.-

Og da er det mange kule felger å velge i...

9318425[/snapback]

 

Noen tips om hvor du finner 16" med Nokian piggfritt til 8000 Poskare ?

9319601[/snapback]

Jepp det har jeg :)

Sharif's dekksenter utenfor Oslo, ingen priser på siden deres da de oppdaterer men ring de, så får man fine priser, men regn med ventetid, de har alltid mye å gjøre.

E18 Motorsenter på Sem utenfor Tønsberg http://www.motorsenter.no/

 

Du kan få det enda billigere en jeg nevnte, men da med ukjente dekkmerker....

9319848[/snapback]

 

Takk for tipset

Har prøvd å ringe de noen ganger ja...men kommer aldri gjennom..får vel ta et besøk. Fikk et meget godt tilbud fra Megahjul (6000), men det var da på noen vinterdekk fra Roadstone eller noe, og det turte jeg ikke. Vil ha dekk jeg vet funker godt på vinterfør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...