LISE1966 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Takker for tips, det skal jeg gå innom å se litt på. Dekk/felg valget var endringsbart sa selger (Eirik), men han viste meg en utprint av en stor v.hjul test hvorav jeg så at mine Continental kom best ut på total score Jeg oppdaget en SKREMMENDE ting i går: i tilbudet fra Røhne og Selmer ser jeg at det samme v.hjulsettet koster over 5.000,- (!) mer enn hva jeg betalte hos Bilia - er det mulig? igjen glad jeg fortsatte å lete andre (og bedre) forhandlere før jeg skrev kontrakt. Jeg nevnte dette til en kollega på jobben som tidligere har kjørt Mondeo, (han handlet denne i 2004 på R&S Ensjø), han hadde både positive og negative erfaringer med R&S og fortalte at problemet er at R&S mer eller mindre har hatt monopol på alt Ford nysalg i Oslo og omegn i mange mange år, og det virker som at de da har gjort akkurat som de vil og tatt alt for godt betalt for det. Det er sikkert delte meninger her om dette, og jeg vet som selger selv at bilbransjen ikke er alene om "total herredømme" på visse områder - konkurransen kommer jo tross alt oss (kjøpere) til gode!??!! For meg er ikke 1.prioritet kun på å prute prisen maksimalt for å spare den siste 100lappen, jeg har aldri vært gjerrig. Viktigst for meg er totalfølelsen av service utenom det som er "forventet" og at jeg blir behandlet med respekt, det var godt å se at dette fortsatt eksisterer. (kanskje bilia har et salgskurs røhne og selmer gutta kan melde seg på, hi hi) :!: :!: Vel, mitt valg av bilforhandler var enkelt å ta, bilen er bestilt og jeg er stooorfornøyd hvertfall. Vel, nå skal jeg ut å kjøre - ha en flott dag alle sammen. L. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da er lanseringsdagen her. Har i alle fall fått med meg at de har "trailere" på dn.no og dinside.no med linker til egne videopresentasjoner, som vi på forumet selvsagt har sett både 2 og 10 ganger før. Ang. vinterdekk er min erfaring nokså entydig mht. pigg/piggfritt. Dersom det ikke er spesielt vanskelige isforhold der du kjører, velg piggfritt. Helt enig, les tester. Jeg har kjørt Nokian siste 8 år og har vært fornøyd. Vet at Continental vinner test etter test, så da er du sikret. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Lise1966 Ble litt nysgjerrig ang. prisen på v.hjulene du har bestilt, siden det skiller såpass mye som 5000.- spesielt hvis det er samme dimensjon. (hva måtte du betale hos Bilia.?) Har selv Continental contact 3+ piggfrie idag, så jeg er veldig fornøyd med at Mondeoen blir levert med disse.. fantastiske dekk. Har selv handlet hos R.S. Begynte å lukte på Mondeoen tidlig i mai. På det tidspunktet var Mondeoen ganske fersk, så det virket som om de famlet litt ang. utstyr og levering. Men etter litt tid og hyppig kontakt har det gått seg til. Prismessig var Bilia og R.S. på samme nivå, kunne sikkert jaget ett par tusenlapper til, men som du sier det er ikke det viktigste. Så mitt valg av R.S. var at de var løsningsorientert, ang. lånebil etter at jeg fikk presset frem en leveringsdato, noe Bilia ikke ville være med på.. Det skal sies at jeg har vinglet veldig ift. den bilen jeg bestemte meg for. Først Tit. kombi, så GhiaX stv. og til slutt TitX stv. Etter det har det vært utstyr på, utstyr av. Hjulene har også blitt rotet rundt med, 17" verso 18", for ikke snakke om farge. Min selger har vært veldig tålmodig og imøtekommende, så nå har vi en avtale om at jeg ikke skal ta kontakt før begynnelsen av sept... Så alt i alt, har jeg hatt ett veldig godt samarbeide med min forhandler.. Men det er først når bilen står foran meg at dom skal avsies. Ett lite tips: Dobbeltsjekk din bestilling etter en stund, at alt er kodet for produksjon. Her glapp en post hos meg, men fikk rettet det opp. Endret 16. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bilia har, i alle fall tidligere i sommer, hatt kampanje på vinterdekk til 50% på Mondeo alu.felg. Kom da på ca. 7.500 isf. 14.900. De hadde også halv pris på takboks lakkert i bilens farge samt gratis forsikring første året. Jeg hadde skiboks fra før, men tok med de andre tilbudene. Meget bra synes jeg. Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvordan virker det aut. avblendbare bakspeilet, er det en slags spenning som påvirker mørkhetsgraden i speilet, eller er det motorisert og bikker opp automatisk? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 På min 04 modell blir det mørkt, grønnaktig! Regner ikke med at det er så mange patenter på dette! Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Bilia har, i alle fall tidligere i sommer, hatt kampanje på vinterdekk til 50% på Mondeo alu.felg. Kom da på ca. 7.500 isf. 14.900. De hadde også halv pris på takboks lakkert i bilens farge samt gratis forsikring første året. Jeg hadde skiboks fra før, men tok med de andre tilbudene. Meget bra synes jeg. 9292087[/snapback] Der kan man se... Ingen kampanje når jeg var hos Bilia.. tvertimot. Sitter med tilbudet jeg fikk av Bilia. Dato: 11/6 07. Måtte hente det frem, når jeg så disse summene som refereres til her. Bilias sluttsum er på 421.460.- ink. rabatt..(26.500.-) Da utgjør v.hjul på 17" kr.23.295.-( dette var en GhiaX stv. ) Siden GhiaX og TitX har samme veiledende utpris ble jeg litt overrasket. I tillegg til Biliatilbudet, har jeg bestilt hos R.S. ( TitX ) Safetech Alupedaler Lakkforsegling Metal rails 8 veis elseter passasjer Regnsensor R.S. sluttsum ble 428.000.-.... Endret 16. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
hhf Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Fikk også halv pris på vinterhjul fra Bilia og betalte vel også 7' eller 7,5' for 16" alu Y-felg. Kampanjer er gode når man når dem Lenke til kommentar
hilmar Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Er det noen som vet om bluetoothen støtter A2DP-protokollen? Det er den som sender stereolyd, slik at man kan bruke mobilen som trådlløs MP3-spiller. Hadde vært fett :-) Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da har vi ny omtale på DinSide.no Mondeoomtale der 2 liter med automat er testet. Merk dere den fine fargen på testbilen. Her synes jeg det gjør seg med mørke ruter bak. Nok en advarsel mot 18" felger, de er minst ett nummer for store skriver anmelderen som anbefaler 17" eller tom. 16". Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da har vi ny omtale på DinSide.no Mondeoomtale der 2 liter med automat er testet. Merk dere den fine fargen på testbilen. Her synes jeg det gjør seg med mørke ruter bak. Nok en advarsel mot 18" felger, de er minst ett nummer for store skriver anmelderen som anbefaler 17" eller tom. 16". 9293688[/snapback] Nok en god test da Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Selvsagt, det er vel ikke mye tvil om akkurat det. Men som de skriver om IVDC, det beste er å kjøre den i Comfort. De prøvde å kjøre den i Sport for å kompensere for de "dårlige" 18" dekkene, men da ble bilen bare unødvendig hard. For de som er i tvil og står og vingler mellom 17 og 18" kan jeg ikke få sagt nok at dere må velge 17". Jeg sier vel det fordi jeg ikke er 18 år lenger og ser ikke hva som er så tøft med så mye felg. Jeg synes faktisk bilene blir styggere med så mye felg, men igjen, kun min oppfatning. Synes bare det er synd at man skal måtte lide komfortmessig på grunn av det man oppfatter å være skjønnhet, eller snarere tøffhet, men slikt må det vel være. Lenke til kommentar
tjohoi Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Selvsagt, det er vel ikke mye tvil om akkurat det. Men som de skriver om IVDC, det beste er å kjøre den i Comfort. De prøvde å kjøre den i Sport for å kompensere for de "dårlige" 18" dekkene, men da ble bilen bare unødvendig hard. For de som er i tvil og står og vingler mellom 17 og 18" kan jeg ikke få sagt nok at dere må velge 17". Jeg sier vel det fordi jeg ikke er 18 år lenger og ser ikke hva som er så tøft med så mye felg. Jeg synes faktisk bilene blir styggere med så mye felg, men igjen, kun min oppfatning. Synes bare det er synd at man skal måtte lide komfortmessig på grunn av det man oppfatter å være skjønnhet, eller snarere tøffhet, men slikt må det vel være. 9294757[/snapback] Jeg har passert de 30 (for noen år siden), men har vært veldig usikker på hva jeg skulle velge....hehe. Men jeg ble nå trofast mot de 17" jeg valgte ut først, men jeg har vært meget nære å endre dette flere ganger !! Har forøvrig testet Mondeon med 18" felg, og jeg kan ikke si meg helt enig med denne personen som nærmest slaktet denne dimensjonen i testen, for jeg syns den var meget god å kjøre jeg altså. Men smak og behag her vel. Endret 16. august 2007 av tjohoi Lenke til kommentar
hhf Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Da har vi ny omtale på DinSide.no Mondeoomtale der 2 liter med automat er testet. Merk dere den fine fargen på testbilen. Her synes jeg det gjør seg med mørke ruter bak. Nok en advarsel mot 18" felger, de er minst ett nummer for store skriver anmelderen som anbefaler 17" eller tom. 16". 9293688[/snapback] Er enig i at mørke ruter er fint her også. Fikk bare ikke lov til å velge det av hun som skal kjøre bilen mest. Har også fått litt stress rundt fargevalget igjen (utrolig nok) - lurer på om dere som har SeaGrey kan si noe om hvordan bilen ser ut når det er helt lyst - er det blåtoner i den? Nå hadde jeg slått meg til ro med den fargen, men min bedre halvdel er litt skeptisk til om den er litt "tam og blir blå når det er lyst" ... Ikke greit dette her ... Noen som ellers vet om fargevalget er noe som er vanskelig å gjøre om på (har fått prod uke 36)... ? Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Dette med endringer er ikke lett. Men om noe skulle kunne endres i siste minutt så må det være eksteriørfargen. Her er det ingen underleveranser og bestillinger som ligger forut, kun programmering av sprøytemaskinen. De produserer jo blå og rød biler om en annen på samlebåndet. Du må uansett ta det opp med forhandler. SeaGrey skinner i blågrått i solen. Lekkert spør du meg, en skikkelig fin farge dersom du vil ha mørk bil. Hvis du i stedet lurer på svart, så skal i alle fall ikke jeg svare. Som jeg har skrevet før så er alle farger aktuell for meg unntatt svart. Det med testing av 18" felger har nok ganske mye å si på hvilket underlag man har kjørt bilen. Jeg vil tro at han som tester ikke skriver om at bilen er på vei til å spore ut dersom det ikke er tilfelle. Da tror jeg han har erfart nettopp dette på noe av testunderlaget. En må i alle fall regne med at her er det en viss sjanse for at en må sitte og jage bilen, en risiko som ikke jeg er villig til å ta. Lenke til kommentar
kikker Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Selvsagt, det er vel ikke mye tvil om akkurat det. Men som de skriver om IVDC, det beste er å kjøre den i Comfort. De prøvde å kjøre den i Sport for å kompensere for de "dårlige" 18" dekkene, men da ble bilen bare unødvendig hard. For de som er i tvil og står og vingler mellom 17 og 18" kan jeg ikke få sagt nok at dere må velge 17". Jeg sier vel det fordi jeg ikke er 18 år lenger og ser ikke hva som er så tøft med så mye felg. Jeg synes faktisk bilene blir styggere med så mye felg, men igjen, kun min oppfatning. Synes bare det er synd at man skal måtte lide komfortmessig på grunn av det man oppfatter å være skjønnhet, eller snarere tøffhet, men slikt må det vel være. 9294757[/snapback] Har forøvrig testet Mondeon med 18" felg, og jeg kan ikke si meg helt enig med denne personen som nærmest slaktet denne dimensjonen i testen, for jeg syns den var meget god å kjøre jeg altså. Men smak og behag her vel. 9295012[/snapback] Har hatt 18" felg før som var veldig følsomme. Da nye dekk skulle innkjøpes gikk jeg ned til 17". Her skal det nevnes, at det var bakhjulstrekk. Da jeg bestilte Mondeoen var jeg helt klar på att 17" felg skulle være maks. spesielt når man skulle over til forhjulstrekk. Ved en tilfeldighet var demo.bilen jeg skulle teste IVDCen skodd med 18". Prøvde å provosere frem mine tidligere opplevelser, men den var stø som ett fjell. Kjørte E6 nord for Oslo som har skikkelig hjulspor, ikke en antydning til å bli kastet hverken her eller der.... den var da låst i ulovlig hastighet.. Det er også 2 av forumsdeltakerene som har fått sine biler med 18" som gir positive tilbakemeldinger. Så hvor testerne har vært.... Det skal sies at min demo.bil hadde Continental, mens testen har Bridgeston. Ut fra min tur, ble 18" lagt til bestillingen... Å si at 18" er stygt synes jeg er for drøyt. Dette er en stor og høy bil som godt tåler mellomstore felger. Endret 16. august 2007 av kikker Lenke til kommentar
Torz Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Beklager KIKKER, men jeg sa vel bare at det er min personlige oppfatning at bilen blir styggere med så mye felg. Det mener jeg, samme hvilken bil en snakker om. Jeg synes nemlig ikke at så lave profiler er stilig i det hele tatt. Slik er det nå bare, og så må andre ha en annen oppfatning. Jeg synes også at 45 profil er for lite rent estetisk, men håper at de ikke blir problematiske å kjøre på. Når jeg er så pass klar akkurat på det med dekk og dimensjon, er det fordi jeg har erfart hva det vil si å ha en bil som ikke er 100% stø på veien. Trenden som jeg prøvekjørte med 16" hjul var jo kjempegod. Jeg ønsker nok bare at ingen skal bli skuffet. Hvis du kan stå inne for at 18" passer bilen meget bra, så er det absolutt en erfaring å dele med andre. Jeg har aldri prøvd bilen med den dimensjonen, og kan følgelig ikke uttale meg. Bare leser hva enkelte skriver, dvs. DinSide og Autofil (som faktisk klaget på 17" dekkene som for harde). Som du sier så kan det være veldig avhengig av hvilket dekkmerke en velger. Ang. vinterhjul, så på min bestilling at det var spesifisert til Michelin. Får lese om det er OK, hvis ikke får vi vel prøve å bytte til Continental. Dekkdim. er som standard til 16", dvs. 215/55-16. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Lurer på hvorfor Ford har valgt å legge iPod-kontakten inne i det (avkjølte)hanskerommet? Lenke til kommentar
Titanium-XXX Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Noen som vet hvilken profil 18" har? Er det 40 ? Har selv bestilt 18 og angrer ikke ett sekund, har prøvekjørt bil med 18" uten problemer med sporing. Denne bilen hadde da continental. Lenke til kommentar
jora Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Er enig i at mørke ruter er fint her også. Fikk bare ikke lov til å velge det av hun som skal kjøre bilen mest. Har også fått litt stress rundt fargevalget igjen (utrolig nok) - lurer på om dere som har SeaGrey kan si noe om hvordan bilen ser ut når det er helt lyst - er det blåtoner i den? Nå hadde jeg slått meg til ro med den fargen, men min bedre halvdel er litt skeptisk til om den er litt "tam og blir blå når det er lyst" ... Ikke greit dette her ... Noen som ellers vet om fargevalget er noe som er vanskelig å gjøre om på (har fått prod uke 36)... ? 9295085[/snapback] Min erfaring hittil er at seagrey er mørk grå/blå, særlig i sol-lys. I skyggen av sol-lys kan den bli nesten sort på avstand!, og i overskyet vær mer grå.. låter rart alt dette kanskje, men den nærmest skifter litt med lys og vær ... Hvertfall er jeg kjempefornøyd med den fargen og angrer ikke et sekund. Synes den er langt fra kjedelig. Klassisk men ikke kjedelig. Og den ER ganske mørk , egentlig noe mørkere enn mitt bilde viser.. bilder kan lure litt... Men igjen, ingenting er vel mer en smaksak enn farger..... Endret 16. august 2007 av jora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå