Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Vinterdekk på felg skaffet jeg forøvrig til 1/3 del av den prisen jeg måtte ut med hos Ford ved å handle selv, men det varierer nok på hva slags rabatt man får på fleg/dekk hos den enkelte forhandler.

9284228[/snapback]

Jepp - lett å spare penger her, men bare ikke spar på kvaliteten på dekkene. Fikk halv pris hos Billia på dette og det hjalp jo litt. De andre tilbudene jeg hadde på vinterdekk fra andre butikker var reelt faktisk dobbelt så dyre.

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vinterdekk på felg skaffet jeg forøvrig til 1/3 del av den prisen jeg måtte ut med hos Ford ved å handle selv, men det varierer nok på hva slags rabatt man får på fleg/dekk hos den enkelte forhandler.

9284228[/snapback]

Jepp - lett å spare penger her, men bare ikke spar på kvaliteten på dekkene. Fikk halv pris hos Billia på dette og det hjalp jo litt. De andre tilbudene jeg hadde på vinterdekk fra andre butikker var reelt faktisk dobbelt så dyre.

9284249[/snapback]

Enig, vinterdekk er ikke plassen for å spare penger - her er kun det beste godt nok :-) Selv om det er delte meninger også om hva som er bra og dårlig dekk :roll:

Endret av tjohoi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aZoCA0qb

Blir litt bekymret når jeg leser ting angående levering. Bestilte bil 25.6, med lovnad om å få bil til senest midten av oktober. Skulle få forhandlerprioritet (hva nå det enn er?), men bilen er ennå ikke satt opp med chassis nr etc. Kan ikke mye om slike ting, men fra man får chassis nr til man får bilen, går det lang tid?

En annen ting er vinterdekk, ønsker ikke piggfritt slik mange har fått. Er piggfritt standard, eller hvordan henger det ihop?

Må nok kanskje ta en til (av meget mange) tlf til forhandler...

Endret av Slettet-aZoCA0qb
Lenke til kommentar
Maser mer om 17` vs 18` jeg.....

Ingen som har oppfatninger om hva en bør velge?

Fatmann33 og de andre som har fått sin bil eller prøvekjørt med både 17`og 18`.

Blir det mer sporing og støy med 18`

Klar over at dette har blitt diskutert flere ganger i denne tråden men.......

9281035[/snapback]

Bilen er jo stor og dersom utseendet er det viktigste ville jeg gått for 18'. Den blir helt klart tøffere da.

Men det vil gå noe ut over komforten med tanke på demping, støy og sporing. Det vil ikke være så merkbart på gode veier, bilen kan til og med føles mer retningsstabil, men på dårligere veier er det ganske merkbart.

Jeg kjører selv en 2001 Mondeo med 18' og har erfart dette. Jeg har også prøvd ny Mondeo med 16' og 17'. Den med 17' hadde også sportpakke og jeg ville ikke hatt det noe hardere.

Min mening er at hvis du kan ofre litt komfort og vil ha en tøffere bil velger du 18', hvis ikke velger du 17'.

Det kan også være verdt å høre med forhandler om det går an å bytte etter en stund hvis du ikke er fornøyd. Jeg har hørt om forhandlere som gjør dette.

9283205[/snapback]

Jeg bestillte med 16" hjul til bilen men angret etter en stund og spurte selger om å få byttet til 17". Dette var etter at bilen var produsert og ferdig for levering. Min forhandler kunne skaffe nye dekk men da brant jeg inne med mine 16" da de ikke hadde mulighet til å ta disse inn igjen.

Syntes det hørtes rart ut. de nye hjulene ville komme på nærmere 21500,-!! så jeg slo det fra meg. 16" er best å kjøre med uten tvil, men selvfølgelig tøffere med større hjul.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar
Blir litt bekymret når jeg leser ting angående levering. Bestilte bil 25.6, med lovnad om å få bil til senest midten av oktober. Skulle få forhandlerprioritet (hva nå det enn er?), men bilen er ennå ikke satt opp med chassis nr etc. Kan ikke mye om slike ting, men fra man får chassis nr til man får bilen, går det lang tid?

En annen ting er vinterdekk, ønsker ikke piggfritt slik mange har fått. Er piggfritt standard, eller hvordan henger det ihop?

9284376[/snapback]

Jeg bestillte bilen min 15 Mai, fikk beskjed 18 Juni om estimert leveringsdato som var 11 August.

mener chassisnr. var klart i midten av Juli, altså 2 mnd. etter bestilling.

Bilen ble overlevert meg allerede 4 August så jeg er storfornøyd med hvordan min selger informerte meg hele veien. :)

Altså under 3 mnd. fra bestillingsdato til levering.

Det er helt klart blitt lengere leveringstid for dem som har bestil etter 15 juni. :(

Ang. vinterdekk så ble jeg spurt om jeg ville ha pigg eller piggfritt. Valgte piggfritt da jeg bor på Elverum og ikke kjører så ofte i bratte bakker på blankisen.

Lenke til kommentar
Så du fjernet de mørke rutene Dallas, noen spesiel grunn..?  Hadde nesten regnet med at bestillingen var låst. Har du peiling på hvor nært opp til prod. de låser bestillingen..?

9281716[/snapback]

Jeg fjernet de mørke rutene pga av at jeg synes det ble litt overkill. Jeg skal ha sort bil og det blir etter min mening litt "dystert". Hadde de vært litt mindre mørk så hadde jeg kanskje beholdt de.

Men jeg er VELDIG i tvil...her også :D

9283449[/snapback]

Jeg ble annbefalt av selger å beholde de blå rutene helt rundt på min Panther black Mondeo

og det angrer jeg ikke på da jeg personlig synes bilen ser mere eksklusiv ut med disse rutene.

Når du ser den sorte bilen med mørke ruter fra b-stolpe og bakover så ser den veldig "delt" ut.

liksom som en varebil (les likbil). helheten kommer bedre fram med de blå rutene synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Så du fjernet de mørke rutene Dallas, noen spesiel grunn..?  Hadde nesten regnet med at bestillingen var låst. Har du peiling på hvor nært opp til prod. de låser bestillingen..?

9281716[/snapback]

Jeg fjernet de mørke rutene pga av at jeg synes det ble litt overkill. Jeg skal ha sort bil og det blir etter min mening litt "dystert". Hadde de vært litt mindre mørk så hadde jeg kanskje beholdt de.

Men jeg er VELDIG i tvil...her også :D

9283449[/snapback]

Jeg ble annbefalt av selger å beholde de blå rutene helt rundt på min Panther black Mondeo

og det angrer jeg ikke på da jeg personlig synes bilen ser mere eksklusiv ut med disse rutene.

Når du ser den sorte bilen med mørke ruter fra b-stolpe og bakover så ser den veldig "delt" ut.

liksom som en varebil (les likbil). helheten kommer bedre fram med de blå rutene synes nå jeg da.

9284780[/snapback]

Hehe...likbil, ville vel heller kallt den mafia.

Hvis jeg kunne ha valgt de beige skinnsetene, helt klart blå ruter. Har det idag, skikkelig flott kombinasjon. Har selv en rottweiler så noe må matche hunden. Og av hensyn til hans velvære er mørke ruter en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aZoCA0qb

9284376[/snapback]

Jeg bestillte bilen min 15 Mai, fikk beskjed 18 Juni om estimert leveringsdato som var 11 August.

mener chassisnr. var klart i midten av Juli, altså 2 mnd. etter bestilling.

Bilen ble overlevert meg allerede 4 August så jeg er storfornøyd med hvordan min selger informerte meg hele veien. :)

Altså under 3 mnd. fra bestillingsdato til levering.

Det er helt klart blitt lengere leveringstid for dem som har bestil etter 15 juni. :(

Ang. vinterdekk så ble jeg spurt om jeg ville ha pigg eller piggfritt. Valgte piggfritt da jeg bor på Elverum og ikke kjører så ofte i bratte bakker på blankisen.

9284646[/snapback]

Forhandler har sjekket opp dette for meg.Sier jeg må beregne slutten av oktober, kanskje september. Dette pga over 2250 bestilte pr.sist fredag bare i Norge. Forhandler har opptrått ryddig gjennom hele prosessen og jeg kan bare tenke meg hvor mange henvendelser de har ang.leveringstid. Forøvrig vil jeg disponere en bil uten kostnad om jeg skulle trenge det fram til levering.

Når det gjaldt vinterdekk fikk jeg de dekkene jeg ønsket, han anbefalte viking m.pigg , noe som sier meg fint lite....

Endret av Slettet-aZoCA0qb
Lenke til kommentar
Noen her som vet hva den adaptive cruise controllen koster?

9287524[/snapback]

Den selges kun i den pakken som heter Aktiv førerhjelp og koster 13.000 kr.

9287650[/snapback]

Eventuelt i Safe Tech pakken til 21.900 kroner, da er også IVDC (og Hill Launch Assistant) med.

Endret av Jxl
Lenke til kommentar

Da nærmer vi oss den offisielle lanseringsdatoen for nye Ford Mondeo. Det er vel i morgen. Lurer på om det blir merkbart på noe vis, tenker på avisannonsering og den slags. Blir spennende å se om det kommer noe mer info og omtale.

Lenke til kommentar
Da nærmer vi oss den offisielle lanseringsdatoen for nye Ford Mondeo. Det er vel i morgen. Lurer på om det blir merkbart på noe vis, tenker på avisannonsering og den slags. Blir spennende å se om det kommer noe mer info og omtale.

9288452[/snapback]

Tipper det kommer noen "gromme" tv-reklamer :thumbup:

Lenke til kommentar

9288452[/snapback]

Tipper det kommer noen "gromme" tv-reklamer :thumbup:

9288563[/snapback]

Det håper jeg også det blir, fortsett med Daniel Craig som sjåfør :thumbup: he he.

Ang. vinterhjul, jeg vet fint lite om hva "som er best" men selger mente jeg skulle velge Continental eco kontakt3-et-eller-annet uten pigg.

Det funker sikkert fint, kjører jo mest rundt på østlandet.

L.

Lenke til kommentar
Ang. vinterhjul, jeg vet fint lite om hva "som er best" men selger mente jeg skulle velge Continental eco kontakt3-et-eller-annet uten pigg.

L.

9290547[/snapback]

Det er et veldig bra piggfri dekk! Continental sine er alltid høyt oppe i testene, en og annen gang at en annen produsent er forbi en kort periode!

Lenke til kommentar

L.

9290547[/snapback]

Det er et veldig bra piggfri dekk! Continental sine er alltid høyt oppe i testene, en og annen gang at en annen produsent er forbi en kort periode!

9290776[/snapback]

Anbefaler googling med stikkord som 'test' og 'vinterdekk'. Motor, Auto Motor & Sport har gode tester, Teknikens varld er bra og vi bilagare (styr unna tyske tester, de har helt annet klima enn oss). Det er gjerne 2-3 dekk som veksler om 1. plassen (I fjor: Conti og Nokian). Velger du ett av dem er du lur. Finlesing av testene vil hjelpe med et valg tilpasset forholdene der du bor. Men, for all del; bruk ikke piggfrie vinterdekk om sommeren! Ser utrolig mye av det, men det er et annet tema... :no:

Endret av MrBeach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...