Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte bare å bidra med min nye Trend for å vise at også den ser flott ut ikke sant!!?   

Er jo stort sett Tit og Ghia og masse fint utstyr blant alle her -det er vel bare jeg og hhf som har valgt Trend tror jeg -så den blir jo nesten spesiell i 'klubben' :D .. 

-hvertfall, et bilde er vel alltid ok, eller?..  :cool:post-133946-1187123580_thumb.jpg

9280666[/snapback]

----------

Bilen er skikkelig tøff og fargen passer meget godt.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at det var meg og min bil du så der. Regner med at du mente KH-registrert......

Har blitt lite pendling med tog etter at bilen var i hus ja......

9280040[/snapback]

Selvfølgelig KH ja ... Da var det nok deg ja (lå selv og cruiset i en noe mindre Think) ! Morsomt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Maser mer om 17` vs 18` jeg.....

Ingen som har oppfatninger om hva en bør velge?

Fatmann33 og de andre som har fått sin bil eller prøvekjørt med både 17`og 18`.

Blir det mer sporing og støy med 18`

Klar over at dette har blitt diskutert flere ganger i denne tråden men.......

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at det var meg og min bil du så der. Regner med at du mente KH-registrert......

Har blitt lite pendling med tog etter at bilen var i hus ja......

9280040[/snapback]

Selvfølgelig KH ja ... Da var det nok deg ja (lå selv og cruiset i en noe mindre Think) ! Morsomt! :thumbup:

9280980[/snapback]

Ja du skal se det blir flere biler en kommer til å treffe i trafikken, som en kanskje kjenner fra forumet her fra før.

Møtte selv en kar i en hvit Trend stv på Skøyen her om dagen, og begge studerte hverandres biler opp og ned over lyskrysset. Artig!

Lenke til kommentar
Maser mer om 17` vs 18` jeg.....

Ingen som har oppfatninger om hva en bør velge?

Fatmann33 og de andre som har fått sin bil eller prøvekjørt med både 17`og 18`.

Blir det mer sporing og støy med 18`

Klar over at dette har blitt diskutert flere ganger i denne tråden men.......

9281035[/snapback]

Blir nok litt som smaken og baken dette Dallas.

Jeg har prøvekjørt 17", men er allikevel glad for at jeg valgte 18" på min egen bil. 17" var nok litt mindre sporete, men jeg synes allikevel ikke 18"'erene er plagsomt å ratte rundt med.

Et par steder på E18 rundt Asker-traktene merker jeg det ganske bra, men da skal det jo også sies at jeg merker det vel så godt i kassebilen, og den gamle Mondeo'en.

Når det gjelder støy, så gjelder nok det samme. Litt mer støy med 18" er det nok sikkert, men da jeg er blitt veldig glad i stereoanlegget i bilen, kan jeg ikke si jeg legger merke til så veldig mye dekkstøy heller ;)

Men vil kanskje få litt bedre referanser til sporing og støy den dagen vinterdekkene skal på, for de er jo i 16"

Så beklager Dallas, tror ikke det kan komme neon fasitløsning på dine spørsmål her, men jeg er i allefall meget godt fornøyd med mitt valg.

Lenke til kommentar

Blir nok litt som smaken og baken dette Dallas.

Jeg har prøvekjørt 17", men er allikevel glad for at jeg valgte 18" på min egen bil. 17" var nok litt mindre sporete, men jeg synes allikevel ikke 18"'erene er plagsomt å ratte rundt med.

Et par steder på E18 rundt Asker-traktene merker jeg det ganske bra, men da skal det jo også sies at jeg merker det vel så godt i kassebilen, og den gamle Mondeo'en.

Når det gjelder støy, så gjelder nok det samme. Litt mer støy med 18" er det nok sikkert, men da jeg er blitt veldig glad i stereoanlegget i bilen, kan jeg ikke si jeg legger merke til så veldig mye dekkstøy heller  ;)

Men vil kanskje få litt bedre referanser til sporing og støy den dagen vinterdekkene skal på, for de er jo i 16"

Så beklager Dallas, tror ikke det kan komme neon fasitløsning på dine spørsmål her, men jeg er i allefall meget godt fornøyd med mitt valg.

9281216[/snapback]

Takker for godt svar!

Ettersom du ikke angrer, stoler jeg på deg og velger å tro at jeg også blir fornøyd med 18" :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt mer støy med 18" er det nok sikkert, men da jeg er blitt veldig glad i stereoanlegget i bilen, kan jeg ikke si jeg legger merke til så veldig mye dekkstøy heller  ;)

--------

Dette oppgradert stereoanlegget er forøvrig overraskende bra. Det hørtes såpass bra ut at jeg ville spørre selger om de hadde plassert en sub i demobilen, men jeg glemte å spørre. (de hadde sikkert ikke det)

Min forrige bil (MB) hadde et nokså påkostet Bose anlegg, men anlegget i Mondeo var ettet min mening bedre. Overraskende bra dypbass med snert.

Lenke til kommentar

Sitter her å humre litt..

Det er vel ikke den skrue på bilen som ikke har vært debatert her i forumet, er nesten blitt en liten Mondeoklubb.

For min egen del, har forumet vært til stor nytte når det gjelder å få sydd sammen min egen bil.

Neste tanke som streifet var ett Mondeo julebord... :!:

20-30 mondeoer i alle farger og modeller på parkeringsplassen, ett svært oppdekket bord, med bordkort med nickene.. :roll:

Lenke til kommentar

Det er vel ikke den skrue på bilen som ikke har vært debatert her i forumet, er nesten blitt en liten Mondeoklubb.

For min egen del, har forumet vært til stor nytte når det gjelder å få sydd sammen min egen bil.

20-30 mondeoer i alle farger og modeller på parkeringsplassen, ett svært oppdekket bord, med bordkort med nickene.. :roll:

9281466[/snapback]

-------

Dette skulle i såfall Ford sponset :thumbup: De tjener godt på denne tråden.

Men jeg er sikker på at denne tråden inneholder minst 100 kjøpere før jul.

Leste forresten nå nettopp at Ford nå noen dager før offisielle lanseringsdato, har 2250 signerte Mondeokontrakter.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

Litt mer støy med 18" er det nok sikkert, men da jeg er blitt veldig glad i stereoanlegget i bilen, kan jeg ikke si jeg legger merke til så veldig mye dekkstøy heller  ;)

--------

Dette oppgradert stereoanlegget er forøvrig overraskende bra. Det hørtes såpass bra ut at jeg ville spørre selger om de hadde plassert en sub i demobilen, men jeg glemte å spørre. (de hadde sikkert ikke det)

Min forrige bil (MB) hadde et nokså påkostet Bose anlegg, men anlegget i Mondeo var ettet min mening bedre. Overraskende bra dypbass med snert.

9281388[/snapback]

Fikk også prøvd stereoen i demobilen. Hadde med en skikkelig "rabalder" cd.

Utrolig ren og fyldig lyd....Skikkelig imponert.

Lenke til kommentar

:D:D Da ble det ny Mondeo på meg idag - GRATULERER TIL MEG! :D:D

Sitter igjen med en meget god følelse nå, gleder meg allerede til å få den.

Vel, det ble litt forrandringer i siste sekund: valget falt på en Titanium stv 130hester med automat. Tonic farge med sportspakke med oppgraderte hjul (så tøft ut), komforpakke, criuse, xenonlys, takrails i sølv, eletrisk justering på seter 8 veier, hengerfeste (til båten min) og 16" vinterhjul, selger anbefalte Continental, så det ble det:)

- Det blir litt ekstra venting da jeg valgte en 2008 modell sånn at sjefen også blir fornøyd (firma kjøper bilen nemlig).

Mye bra tips fra dere her, så tusen takk igjen!!

KIKKER: jeg er med på Mondeo julebordet, he he.

Om det er noen her som ikke har kjøpt bil (Mondeo, eller hvem som helst Ford) enda, ta turen til gutta på Bilia Fornebu, kjempe koselige og dyktige. Eirik (selgeren) var faglig dyktig og alltid villig til å gi råd/tips på hva han trodde passet for meg og mitt behov. - Jobber som selger selv og kjører mellom 35-40.000km pr.år så jeg vet hva jeg ønsker og trenger ;)

Håper bilen er like bra, og utifra tester (kjøpte mitt første bilblad noensinne idag) virker det som at dette ender som lagring av en god vin - verdt å vente på.

L.

Lenke til kommentar
:D  :D Da ble det ny Mondeo på meg idag - GRATULERER TIL MEG! :D  :D

Sitter igjen med en meget god følelse nå, gleder meg allerede til å få den.

Vel, det ble litt forrandringer i siste sekund: valget falt på en Titanium stv 130hester med automat. Tonic farge med sportspakke med oppgraderte hjul (så tøft ut), komforpakke, criuse, xenonlys, takrails i sølv, eletrisk justering på seter 8 veier, hengerfeste (til båten min) og 16" vinterhjul, selger anbefalte Continental, så det ble det:)

- Det blir litt ekstra venting da jeg valgte en 2008 modell sånn at sjefen også blir fornøyd (firma kjøper bilen nemlig).

Mye bra tips fra dere her, så tusen takk igjen!!

KIKKER: jeg er med på Mondeo julebordet, he he.

Om det er noen her som ikke har kjøpt bil (Mondeo, eller hvem som helst Ford) enda, ta turen til gutta på Bilia Fornebu, kjempe koselige og dyktige. Eirik (selgeren) var faglig dyktig og alltid villig til å gi råd/tips på hva han trodde passet for meg og mitt behov. - Jobber som selger selv og kjører mellom 35-40.000km pr.år så jeg vet hva jeg ønsker og trenger ;)

Håper bilen er like bra, og utifra tester (kjøpte mitt første bilblad noensinne idag) virker det som at dette ender som lagring av en god vin - verdt å vente på.

L.

9281719[/snapback]

Gratulerer..

Sportspakke og greier... :thumbup:

Det som er litt klønete er at auto. nivåregulering ikke kan kombineres med sportsfjæringen. Ganske kjekt når man skal dra henger... :thumbdown:

Var selv hos Bilia Økern, men de kunne desverre ikke gi meg lånebil i ventetiden etter min egen bil var solgt. Veldig behagelige og hyggelige.

Du blir nok hengende her noen mnd. fremover.. :D

Endret av kikker
Lenke til kommentar

He He, sant det.

Hadde nesten lest alle sidene før jeg tok valget.

Kikker: Jo, Det er alltids noe mer utstyr jeg ville hatt i tillegg,

men nå er det jo ikke jeg som betaler ;) he he.

Selgeren min (Eirik) mente jeg burde prioritere mellom sportspakken eller aut.nivåregulering etter hvordan jeg primært bruker bilen, og siden jeg kun kjører båten på henger 2 ganger i året (tur/retur hytta i Son) gikk jeg for sportsunderstellet.

Forresten, Da jeg var innom der i dag hadde de nettopp fått inn en ny utstillingsbil til salgs, en godt utstyrt 130hk Automat titanium stv - denne var sort metallic, og rett og slett vakker :love::love:

Jeg hadde kjøpt denne om jeg skulle handle bil til meg privat og da ville ha bilen raskt.

Nei, nå må jeg slutte å drømme! - sitter her å drømmer bort nattetimene mens budsjettpapirer må avsluttes og en sulten katt må mates :blush:

God natt alle sammen.

L.

Lenke til kommentar

Dette har vi kjøpt/bestilt:

Torz - Stv - TitX - 130A - Tonic/Inf.blue - Navi, IVDC, ACC - 493' - nov./des.07

bilsjuk-Stv- Tit   - 130A - Black panther/New York - Navi, nøkkelfri,- 425´- Aug.07

hhf - Stv -Trend - 100M - SeaGrey/Delskinn- Parkvarmer, Sportpakke - 370 - Sept/Okt 07

Zettie - 5dr cbi - TitX - 130M - Tonic/Inf.blue - ALT ex seteminne&bakseteund. - Aug.07?

Jxl - Stv - TitX - 130M - Panther Bl.- Navi, Cruise,k.pakke, 8-veis sete,tonede ruter, 18" felg,spoiler, h.feste, rails, regnsensor, v.dekk på alu - 384 - Okt/Nov 07

tjohoi - Stv - TitX - 130A - Machine Silver - Navi - ACC - 8-veis sete - 410' - okt 07

KIKKER-Stv-TitX-130M-18"-Panther-keyless-Navi/6cd-komfort-safetechp.-El.8 pass.+++ 473'- sept/okt 07.

Eppen - Stv - Titx - 130M - Sea Grey-komfort - 18" - keyless - rail - spoiler - xenon - cc - sotet - 390'   Feil levert i juli, ny dato Okt 07

Dallas - Stv - Tit X - 130A - Panther black - Navi 6 cd, Cruise, oppv. baksete, mørke ruter, spoil, komforpakke, Xenon, 8 veis el sete, kjerringlift, h.feste - 410` sept 07

Fatman33 - stv - TitX - 130M - Sea Grey/Ebony - komfort - bixenon - 18" - skiboks - cc - spoiler - hf - alarm - bakkestart -  endelig pris er jeg ikke 100% sikker på her og nå- 03.august

kuami - stv - Tit - 130M - Thunder - Komfort/intro - 8 v.sete - krok - bl rails - m.ruter - 350`- lev okt

FirstFord 5dr - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - SafeTech - BiXenon - 8v fsete - Hekkspoiler - VHjul - 435' - Juli 07

Titanium-XXX 4dr-TitX - 130M - Colorado RED - Komfortpk,18",Bixenon,08 mod,sportfjæring,senket +++ 320.000 - lev okt 07.

TOMSIN- stv-titx-130A, navi, sportsfjærer, 18", komfortpakke, mørke ruter,hekkspoiler, panther black, ++++ 430.000 lev nov-des.

poskare - Stv - TitX - 130A - Panther - Navi - Komfort - Safetech - Keyless - BiXenon - M.ruter - Keyless - 8v.sete - Alarm+++ - ukjent fullpris - okt/nov´07

GeirOr - Stv - TitX-130M - Sort-18", BiXenon - Hekkspoiler - Navi - Komfort - El-Takluke - Rails - Keyless - M.ruter - Keyless - 8v.sete -Alarm(DEFA) - 390.000,-  Sept

Willi - 5dr - TitX - 130A - sølv/sort - Komf.Safet - Navi++ - 450' - om3-?uker

Erlends -stv- TitX -130M- Seagrey - ACC- Keyless Ent - Alarm (blir nok DEFA)- Chip Trim - Komfortp- ++++ - 435' - Sept/Okt

larsse - 4dr - TitX - 130A - sea grey - 18" - Komf - mørke ruter - CC. fått 2/7

milsluker - 5dr combi Tit - Panther - 130M - sportspk./senket/bakspoiler/17"Y - vinter 16" alu - komfortpk. - h.feste - 344' minus 20' firmarabatt - 1.okt

Lomper - Stv - TitX - ... alt utstyr som er mulig

Pellepedal - Stv- Ghia - 140M - 17" - Panther - Mørkeruter - BiXenon - Parkvarmer - Komfortpk - el.sete m/minne - parksens. 370" mottat juli

pohorne - Stv - Tit - 130A -Thunder grey - Komfort pakke - 8 veis førersete - Cruise kontroll - Regnsensor - Takrails metallfarvet - Skvettlapper foran - Avtagbart hengerfeste - Ekstra flipkey - 374' (inkl rabatt) - levering før desember jf selger.

ARETHY - Stv, Ghia X, 130A, Panther, Mørkeruter, Bi Xenon, Komfortpk., H.feste, Hekkspoiler, Ventilerte forseter, Oppvarmet baksete, Nøkkelfri adkomst, Cd magasin, Takrails metall, 18" Y-eiket sommer, 16" 7x2eiket vinter, Skvettlapper foran, El.soltak, Aut.nivåreg, Bagasjeromsgardin, Okt/Nov, 390,-

pette Stv. 130M- panther. komfortpakke - sportspakke- mørktonet glass- BiXenon - cruis - navi - 8 v.sete (minne) - 8 v.sete passasjer-rails - Hundegitter -++ sept/okt 07

Beirut  - Stv - TitX - 130M6, Panther, mørke ruter, komfort pk, spoiler,rails, skvettlapper bak/foran, soltak, hundegitter, el.sete, cruise, regnsensor, sportsfjæring, familiepakke, bakkestart, avt.hengerfest, kjerringlift. Best 25.6, levering usikkert.

jora - 5d.kombi - Trend -2,0 130Diesel - Auto - Cruise - Seagrey - Avtb.h.feste - Sony Stereo - Motorvarmer -Hentes IDAG! (09.08.07)

Pukkelrygg - Stv - TitX - 130M6 - Panther -18" -Familiepakke - Fartsholder - Komfortpakke - Metallic lakk - Mørktonet glass - Takrails - avt. hengerfeste - Alarm - Bi-xenon - Spoiler - lev NOV 07(?)

Pokingdevice - stv-titx-130m6-panther-18"-mørkttonet glass-nøkkelfri adk. og start- el sete m/minne-kjerringlift-soltak-tilhfeste-fartsholder-handsfree

blåtann.

Neonleon - Stv - Tit - 130M6 - SeaGrey - Komfortpakke - sportspakke - sikkerhetspakke - cruise - regnsensor - 8v sete med minne - skvettlapper foran/bak - Bi-Xenon - Mørktonet glass - levering ukjent

Runecar - Stv. - TitX - 130M6 - Colorado Red - Safetech., Navi., Bi-Xenon - 395' - Nov. 07

LISE1966 - Stv. - Tit - 130A - Tonic - Bi-Xenon, sportpakke

Endret av Torz
Lenke til kommentar
Hvordan syns du automatkassa fungerer jora ?

9280957[/snapback]

Automatkassa fungerer utmerket! Girer mykt fint og raskt -Og i S-stilling utnyttes kreftene maks. :thumbup: Dog tilsier min kjørestil spaken mest i D )

Første gang jeg har hatt denne 'tip-tronic' funksjonen også for manuell giring. Fancy å bare vippe litt opp og ned på spaken for kjapt girskifte :cool:

Lenke til kommentar

9281466[/snapback]

Fantastisk forslag :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Hva sier statistikken vår om våre Mondeovalg? Hva vil disse valgene ha å si for hvordan Ford bør utvikle sitt Mondeoprogram? Det er viktig for å få ned kostnadene at man standardiserer mest mulig og ikke holder kostnadene oppe med å tilby varianter som ingen vil ha. Jeg har derfor prøvd å dra noen linjer rundt fremtidige utviklingstrekk. Dette vil kun være typisk for Norge, som kun er et mikromarked for Ford (og alle andre bilmerker).

Av karosseri velger 78% stv., 16% 5-dørs kombi, 6% 4-dørs sedan. Konkl.: Kutt ut 4-dørs.

Av drivstofftype velger 100% diesel. Konkl.: Kutt ut bensin.

Av dieselmotor velger 97% 2,0 liter og 3% 1,8 liter. Konkl.: Kutt ut 1,8 liter. Kom heller på banen med en 2,5 liters diesel med 180-200 hk.

Av 2,0 liters diesel velger 97% 130 hk og 3% 140 hk. Konkl.: Kutt ut 140 hk.

Av girkasse velger 53% 6-trinns manuell, 43% automat, og 3% 5-trinns manuell. Konkl.: Kutt ut 5-trinns manuell.

Av utgave velger 66% TitaniumX, 22% Titanium, 6% Trend, 3% Ghia, og 3% GhiaX. Konkl.: Kutt ut Ambiente (Antar den eksisterer kun for å være med i prissammenligningstester).

Av farge velger 48% Panther Black, 23% SeaGrey, 10% Tonic, 6% på hver av Machine Silver, Colorado Red og Thunder Grey. Konkl.: Kun 6 av 14 tilgjengelige farger velges. Bytt ut noen av lakkfargene.

Av interiør er det 3 farger å velge i, men 7 forskjellige materialvalg avhengig av utgave. Konkl.: Kutt ned på antall materialvalg og øk antall farger.

Av mer avansert tilleggsutstyr velger 56% Bi-Xenon, 47% navigasjon, 38% nøkkelfri start/adkomst, 31% aktiv cruise control og 25% IVDC (tallene kan være høyere). Konkl. Flere velger rimelig avansert tilleggsutstyr. Pakkene er imidlertid ikke helt tilpasset forbrukerne. Ved at så mange velger en dyrere utgave (TitX fremfor Tit), reduseres pakkemulighetene. Her burde Ford være flinkere til å tilby andre pakker for dem som velger dyreste utgave. Som eksempel kan en som velger Ghia kjøpe stilpakke bestående av 17" felger, mørke ruter og sølv takrails for kr. 4.500. Dersom man velger GhiaX så er 17" felgene inkludert i de 16' kr. man betaler ekstra for GhiaX'en. Da må mørke ruter og takrails bestilles som separat tilleggsutstyr, og prisen blir kr. 5.100. Man betaler altså mer for mindre utstyr ved å ha bestilt en dyrere utgave. Her burde Ford kunne sy sammen bedre pakker for dem som kjøper dyrere utgaver. Som eksempel fins det 6 pakker å velge i til Trend. For TitX er det kun 2 pakker (Komfort og Safetech.), og ingen som er spesielle kun for TitX. Jeg har tatt opp dette med Ford, som foreløpig velger ikke å gjøre noe. Dette bør de enkelt kunne rette på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...